سفر رستم به تونل زمان در نمایش «بمانی رفتی، بمانی رفته ای»

یکی از کارگردانان قمی گفت: نمایش«بمانی رفتی، بمانی رفته ای» داستان سفر رستم به تونل زمان است که از ۲۰ مرداد اجرای آن آغاز و تا ۶ شهریورماه ادامه دارد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،محمد رضا شاهمردی در جمع خبرنگاران از حضور نمایش «بمانی رفتی ، بمانی رفته ای» در جشنواره تئاتر استان قم […]

یکی از کارگردانان قمی گفت: نمایش«بمانی رفتی، بمانی رفته ای» داستان سفر رستم به تونل زمان است که از ۲۰ مرداد اجرای آن آغاز و تا ۶ شهریورماه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،محمد رضا شاهمردی در جمع خبرنگاران از حضور نمایش «بمانی رفتی ، بمانی رفته ای» در جشنواره تئاتر استان قم خبر داد و اظهار کرد: این نمایش که توسط مرتضی مرتضوی راد به رشته تحریر در آمده بازخوانی متفاوت و یک قرائت جدید از شاهنامه فردوسی است.
وی با بیان اینکه در این نمایش نگاهی جدید به بخش هایی از ماجرای رستم شده است، تصریح کرد: رستم به قتل پادشاه متهم می شود و برای اینکه بتواند این اتهام را از خود رفع کند با کمک سیمرغ به یک سفری در زمان می رود تا بتواند با سوزاندن توتیا؛ زمان را به عقب بازگرداند و اگر توانست مانع کشته شدن شاه شود و یا اینکه اتهام قتل را از خود رفع کند.
کارگردان نمایش «بمانی رفتی، بمانی رفته ای» بیان کرد: رستم در سفر به زمان؛ با بخش هایی از آینده اش مواجه می شود که منجر به خودشناسی بیشتر می شود و در نهایت تصمیم دیگری را برای خودش می گیرد.
شاهمردی ویژگی های این نمایش را که با سایر نمایش ها متمایز میسازد مورد توجه قرار داد و گفت: هنرجویان جوان به عنوان بازیگر در نمایش «بمانی رفتی، بمانی رفته ای» حضور دارند که برای نخستین بار در صحنه نمایش ایفای نقش می کنند.
وی با اشاره به زمان بندی اجرای این نمایش عنوان کرد: نمایش «بمانی رفتی، بمانی رفته ای» که از ۲۰ مردادماه در خانه نمایش به روی صحنه رفته و تا ۶ شهریور ماه سال جاری میزبان علاقمندان به هنر نمایش است.
این کارگردان قمی، به مدت زمان تمرین برای اجرای این نمایش ها اشاره کرد و گفت: از دی ماه تمرینات نمایش آغازو تا فروردین ماه ادامه یافته و از اردیبهشت ماه به صورت جدی دنبال شد و ۸۰ روز تمرین سخت صورت گرفته و این نمایش برای اجرا آماده شده است.
وی بازیگران نمایش«بمانی رفتی، بمانی رفته ای» را مورد توجه قرار داد و گفت: علی فرقدانی، شیما عسگری، نیلوفر کلایی، نرگس حسینی مقدم محمد پارسا زاهدی به ایفای نقش پرداخته اند.
شاهمردی ادامه داد: مهدی داودی ، امیرحسین نبی گل ، فرهاد قحطان و یلدا حریری نیز از دیگر هنرمندانی هستند که در این نمایش نقش آفرینی می کنند.
کارگردان نمایش «بمانی رفتی، بمانی رفته ای» دیگر عوامل اجرایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: احسان گائینی و علی فهیمی تهیه کنندگی این نمایش رابر عهده دارند و همچنین مرضیه فتخانی دستیار کارگردان و طراح حرکات را عهده دار است.
وی اضافه کرد: دستیار کارگردان و برنامه ریز را ابوالفضل فهیمی ، طراح صحنه و گریم را فاضل حائری یزدی ، طراح لباس راهاجر پورامیری و طراح گرافیک را هادی معزی برعهده دارند.
شاهمردی با اشاره به دیگر عوامل تولید گفت: مدیر تولید و تبلیغات را احسان گائینی، منشی صحنه را زهرا تومانیان، عکاسی را محمد امین در بهشتی و بانو صادقمنش و همچنین ساخت تیزر را احسان مفیدی ، مرتضی محمدی بر عهده دارند.
وی با تاکید براینکه نمایش «بمانی رفتی، بمانی رفته ای» از بدو اجرا با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده است، گفت: این نمایش تولید انجمن هنرهای نمایشی استان قم بوده و توسط گروه هنری هیژان برای شرکت در بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم که در آبانماه ۹۸ برگزار خواهد شد آماده می شود.
کارگردان نمایش «بمانی رفتی، بمانی رفته ای» در بخش پایانی سخنان خود به تفاوت های جشنواره تئاتر استان قم که در حال برگزاری آن هستیم با سال های پیشین گفت: این جشنواره امسال با نظم بیشتری در حال برگزاری است و سهم مردم قم از این جشنواره پررنگ تر از سال های پیشین است.
وی با بیان اینکه معمولا جشنواره های تئاتر با اجراهای عمومی بسیار ناچیزی برگزار می شود، تصریح کرد: امسال با تاکید انجمن هنرهای نمایشی سهم مردم از این جشنواره بیشتر شده و همه نمایش ها ۱۵ اجرای عمومی دارند و مردم می توانند بلیط تهیه کنند و هم نمایش را به تماشا بنشینند و هم از نظر مالی کمک شایانی به این نمایش ها دارند که اقدام خوشایندی به شمار می رود.
شاهمردی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های خوب جشنواره تئاتر استان قم در سال جاری؛ خارج شدن برگزاری آن از حالت فردی به جمعی است که تیم های گوناگون برای اجرای این جشنواره تلاش می کنند.