سطح سلامت آب روستاهای استان قم افزایش می یابد

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان، از بهینه‌سازی سامانه‌های گندزدایی آب روستاهای قم به منظور اطمینان از سلامت و بهداشت آب خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر “رضا انصاری طادی“ با اشاره به وجود […]

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان، از بهینه‌سازی سامانه‌های گندزدایی آب روستاهای قم به منظور اطمینان از سلامت و بهداشت آب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر رضا انصاری طادی با اشاره به وجود ۷۴ سامانه گندزدایی آب در روستاهای استان گفت: وظیفه اصلی این سامانه‌ها، کلرزنی و تأمین آب بهداشتی روستاها است.

وی در ادامه از بهینه‌سازی سامانه‌های گندزدایی آب روستایی در راستای اطمینان از سلامت و بهداشت هر چه بیشتر آب، صرفه‌جویی ۵۰ میلیون ریالی در ماه و بهره‌برداری آسان خبر داد و اظهار داشت: سامانه‌های گندزدایی روستاهای قم شامل کلرزنی، پرکلرین و الکترولیز نمک طعام می‌شود که در مرحله نخست ۳۰ سامانه کلرزنی با آب‌ژاول، جایگزین پرکلرین شد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان همچنین با اشاره به جایگزینی ۲۹ سامانه کلرزنی گازی با سامانه‌های آب‌ژاول گفت: این اقدام نیز به منظور حذف خطرگاز کلر، جلوگیری از سرقت سیلندرهای گاز کلر، ایمنی و حفاظت فردی و کاهش تبعات امنیتی و اجتماعی به انجام رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به اهمیت مکانی، سامانه‌های واقع در مجتمع شهید علیمحمدی و مجتمع قنوات بهینه‌سازی و به سامانه‌های آب‌ژاول تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: جایگزینی تمام سامانه‌های کلرزنی در دستور کار قرار دارد که در تمام این اقدامات از محصولات تولید داخل استفاده می‌شود