رونمایی از کتاب “تفسیری از قرآن و اهل بیت(ع)”

در سومین همایش ملی سیره امام رضا علیه السلام آموزه ها و کارکردها، همزمان با خجسته سالروز میلاد حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام، کتاب “پرتوی از تفسیر اهل بیت علیهم السلام” تالیف آیت الله ری شهری رونمایی شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های […]

در سومین همایش ملی سیره امام رضا علیه السلام آموزه ها و کارکردها، همزمان با خجسته سالروز میلاد حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام، کتاب “پرتوی از تفسیر اهل بیت علیهم السلام” تالیف آیت الله ری شهری رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی استان،این اثر ارزشمند، جدیدترین تالیف آیت الله ری شهری است که در دو جلد از سوی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی به زیور طبع آراسته شده و سعی شده، شیوه ای جامع را در بهره گیری از همه منابع معرفتی در دسترس، پیش گیرد، هر چند سهم اصلی، از آنِ روایات شریف معصومان علیهم السلام است.

در مراسم رونمایی حجت الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی، قائم مقام ریاست دانشگاه قرآن و حدیث به بیان ویژگیهای این اثر و تفاوت و تمایز آن با دیگر تفاسیر پرداخت.

وی افزود، نویسنده این کتاب از سنین جوانی حافظ قرآن بوده و به بیشتر احادیث اهل بیت علیهم السلام احاطه داشته است و بر دانایان پوشیده نیست که این دو ویژگی تا چه اندازه در قدرت در تفسیر آیات مهم و تاثیرگذار است.

شایان ذکر است جلد نخست این مجموعه، عهده دار تبیین مبانی، مراحل و روشِ کار این تفسیر است و مجلدات بعدی به ارائه پرتوی از تفسیر درخشان اهل بیت علیهم السلام پرداخته است.

آيت الله محمد محمدي ري شهري، نویسنده این اثر، خود نیز در این همایش به ایراد سخت پرداخت. وی با تبريک ميلاد امام رضا(ع) تاکيد کرد: آنچه براي جامعه و به ويژه حوزه هاي علميه در خصوص امام هشتم قابل توجه است تلاش ايشان براي مرجعيت علمي اهل بيت علیهم السلام است.

آیت الله ری شهری بیان کرد: امام رضا(ع) عالم خاندان رسالت است چرا که تبلور علمي بين المللي اهل بيت در دوران او شکل گرفته است.

آيت الله ري شهري همچنين به کتاب “پرتوي از تفسير اهل بيت” هم اشاره کرد و گفت: در اين تفسير روايات تفسيري در درون يک طرح جامع و به عنوان يک منبع مهم تفسيري در دل هر يک از مراحل تفسير وارد شده است.

این همایش به همت نمایندگی قم بنياد پژوهشهاي اسلامي آستان قدس رضوي در موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني برگزار شد.