رشد چشمگیر حافظان قرآن در طی سال جاری درقم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت:درطی سالجاری با همکاری و هماهنگی هایی که با ارشاد شده است،شاهد رشد چشمگیر حافظان قرآن در طی سال جاری درقم بوده ایم. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در نشست خبری طرح تربیت حافظان قرآن و آزمون کتبی طرح […]

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت:درطی سالجاری با همکاری و هماهنگی هایی که با ارشاد شده است،شاهد رشد چشمگیر حافظان قرآن در طی سال جاری درقم بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در نشست خبری طرح تربیت حافظان قرآن و آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد و اظهار داشت: این طرح در راستای تحقق تدبیر مقام معظم رهبری پیرامون تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور وارد پنجمین سال خود می‌شود.

وی سهمیه استان قم را در سال ۱۳۹۶ در این طرح در حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد و افزود: امسال در حدود ۷ هزار نفر در برنامه‌های آموزشی اداره اوقاف و امور خیریه شرکت کرده‌اند و مانند سال‌های گذشته با موفقیت دوره‌ها به پایان رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و اداره کل اوقاف و امور خیریه قم خبر داد و تصریح کرد: در راستای افزایش تأمل و استفاده بهینه از امکانات و نیروها، آزمون‌های پایانی طرح حفظ قرآن و عترت به‌صورت مشترک برگزار می‌شود.

 حسینی مقدم زمان برگزاری این آزمون را در تاریخ ۱۰ اسفند سال جاری اعلام کرد و گفت: آمار کل شرکت‌کنندگان در این طرح ۹ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام‌شده است که با توجه به آمار سال گذشته اداره کل اوقاف و امور خیریه شاهد رشد قابل‌توجه ای با توجه به ادغام آزمون‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع شرکت‌کنندگان در آزمون طرح حفظ ۳۲۳ نفر در حفظ کل قرآن کریم، ۷۲ نفر در ۲۵ جزء، ۲۳۷ نفر در ۲۰ جزء، ۹۰۴ نفر در ۵ جزء، ۹۲۶ نفر جزء۳۰، ۶۱۹ نفر در حفظ ۱۰ جزء، و ۳۲۱ نفر در حفظ ۱۵ جزء شرکت کرده و مابقی شرکت‌کنندگان در سایر رشته‌ها شرکت کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم مجموع رشته‌های برگزاری آزمون را ۲۲ رشته اعلام کرد و گفت: مجموع رشته‌های برگزاری آزمون ۲۲ رشته مختلف در ۴ گروه حفظ، مفاهیم، معارف عترت و تدبر در قران کریم بوده و این آزمون با همکاری و تلاش اداره قرآنی اوقاف استان قم، اداره قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و همچنین مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود.

وی به موفقیت مدرسه شبانه‌روزی قرآنی در امامزاده شاه جمال اشاره و بیان کرد: کسانی که در مدرسه شبانه‌روزی امامزاده شاه جمال در حال حفظ قرآن کریم هستند ظرف مدت ۷ماه توانسته‌اند ۱۸ جزء قرآن را حفظ کرده و در مدت یک سال حافظ کل قرآن کریم خواهند شد.

حسینی مقدم خاطرنشان کرد: کسانی که در این مدارس شرکت می‌کنند می‌توانند از مرخصی تحصیلی از حوزه و دانشگاه برخوردار شده و از برنامه‌های ویژه اخلاقی، تربیتی و حفظ بیشترین استفاده را ببرند.

وی تعداد شرکت‌کنندگان در این مدرسه را ر حال حاضر ۲۲ نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش امکانات این مدرسه در سال آینده پذیرش بیشتری داشته و شرکت‌کنندگان بعد از گذراندن امتحان ورودی و گزینش و سپری کردن یک دوره مقدماتی می‌توانند در این مدرسه مشغول به حفظ قرآن کریم شوند.