رتبه نخست اوقاف قم در اعزام مبلغ به نقاط محروم کشور

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت:براساس برنامه ابلاغی سازمان اوقاف کشور،پیرامون اعزام مبلغین به امام زادگان ومناطق محروم کشور؛اوقاف قم در اعزام مبلغ به نقاط مختلف کشور توانست رتبه نخست را به دست بیاورد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان  قم ، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در نشست خبری که ظهر امروز در […]

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت:براساس برنامه ابلاغی سازمان اوقاف کشور،پیرامون اعزام مبلغین به امام زادگان ومناطق محروم کشور؛اوقاف قم در اعزام مبلغ به نقاط مختلف کشور توانست رتبه نخست را به دست بیاورد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان  قم ، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل اوقاف استان قم برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با آغاز دهه اول ماه محرم برنامه‌های ویژه‌ای در امامزادگان استان قم و با حمایت موقوفات انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه سازمان اوقاف در ماه‌های محرم و صفر ویژه‌برنامه بصیرت عاشورایی را برگزار می‌کند، افزود: هدف برگزاری این طرح تبدیل‌شدن امامزادگان به قطب فرهنگی است و در همین راستا ستادی در استان قم تشکیل شد و برای انجام این مأموریت مهم فرهنگی برنامه‌ریزی لازم را به عمل آورد.

حسینی مقدم با اشاره به برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در مزار ۴۴ امامزاده واقع‌شده در استان قم، ابراز کرد: در راستای این طرح ویژه‌برنامه‌ «لبیک یا حسین» در روز دوم محرم و همزمان با ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا در چهار امامزاده استان قم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ویژه‌برنامه شیرخوارگان حسینی نیز در نخستین جمعه ماه محرم در امامزاده ابراهیم(ع) شهر قم و امامزاده(ع) ابراهیم دستجرد برگزارشده و ویژه‌برنامه «احلی من‌العسل» با حضور دانش‌آموزان و نوجوانان استان قم در امامزاده جعفر(ع) و امامزاده احمد(ع) برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌هایی که در راستای طرح بصیرت عاشورایی برگزار خواهد شد، ویژه‌برنامه رهروان زینبی با حضور گستره خواهران مذهبی در امامزاده شاه سید علی(ع) است، همچنین نماز جماعت ظهر تاسوعا و ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز امام حسین(ع) در جوار همه امامزادگانی که محل تجمع هیئت‌های مذهبی بوده اقامه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در ایام محرم ۹ خیمه معرفت در جوار امامزادگان استان قم به پا شده و در این خیمه‌ها غرفه‌های تخصصی گوناگون برای اقشار مختلف برنامه‌های متنوع فرهنگی را ارائه خواهند داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به بیان برنامه‌های دیگر طرح بصیرت عاشورایی در استان قم پرداخت و افزود: برپایی ایستگاه صلواتی، اطعام عزاداران حسینی، برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی، برپایی نمایشگاه‌های عاشورایی و تجمع هیئت‌ها در روزهای عاشورا و تاسوعا در جوار امامزادگان از دیگر برنامه‌هایی بوده که اجرا خواهد شد.

حسینی مقدم با اشاره به اعزام ۸۰ مبلغ در دهه اول محرم توسط اداره‌کل اوقاف استان قم ابراز کرد: اداره‌کل اوقاف استان قم در انجام برنامه ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه پیرامون اعزام مبلغین و روحانیون در مناسبت‌های مختلف به امامزادگان و مناطق محروم رتبه نخست را در کشور کسب کرده و بیشترین اعزام مبلغ را داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اینکه بخشی از برنامه بصیرت عاشورایی به برپایی موکب برای زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین اختصاص‌یافته است بیان کرد: اداره کل اوقاف استان قم مانند سال‌های گذشته علاوه بر موکبی که در مرز مهران برای خدمات‌رسانی به زائران برپا می‌شود، امامزادگان بین‌راهی و امامزادگان در قم را برای پذیرایی از زائران آماده خواهد کرد.

وی با اشاره به احداث دومین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم در امامزاده عبدالله(ع) قلعه چم تصریح کرد: در پنجشنبه ۲۲ شهریورماه سال جاری ۹۰ واحد اقامتی، تجاری، مسکونی و خدماتی و همچنین طرح‌های مختلف عمرانی دیگر مانند ساماندهی قبور امام زادگان به مساحت ۳۰ هزار مترمربع به بهره‌برداری خواهد رسید و در همین روز ویژه‌برنامه اقتصاد مقاومتی امامزادگان و موقوفات نیز در امام‌زاده شاه جمال(ع) از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح برگزار خواهد شد.

وی درپایان افزود:براساس برنامه ابلاغی سازمان اوقاف کشور،پیرامون اعزام مبلغین به امام زادگان ومناطق محروم کشور؛اوقاف قم در اعزام مبلغ به نقاط مختلف کشور توانست رتبه نخست را به دست بیاورد.