رتبه اول کشوری قمی ها در سرانه احسان ونیکوکاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت:مردم استان قم باسرانه پرداختی  ۲۲هزار تومان کمک به کمیته امداد ،رتبه اول کشور را درسال جاری به دست آوردند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، اکبر میرشکار ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد استان قم برگزار شد، با اشاره به […]

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت:مردم استان قم باسرانه پرداختی  ۲۲هزار تومان کمک به کمیته امداد ،رتبه اول کشور را درسال جاری به دست آوردند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، اکبر میرشکار ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد استان قم برگزار شد، با اشاره به ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: کمیته امام خمینی(ره) برکات زیادی را در این مدت داشته و توانسته خدمات قابل توجه ای را ارائه دهد.

وی نقش خبرنگاران را در افزایش کمک‌های مردمی در استان قابل توجه دانست و افزود:  سرانه کمک‌های مردمی به کمیته امداد در قم از میانگین سرانه کشور بالاتر بوده  و مردم قم در سال جاری، میانگین ۲۲ هزار تومان به کمیته امداد کمک کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم از افزایش دوباره مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و تصریح کرد: واقعیت این است که این مستمری‌ها نمی‌تواند پاسخگویی نیازهای مددجویان بوده و باید نگاه کمیته امداد نگاهی اشتغال‌زا باشد.

وی کمیته امداد را منظومه‌ای از خدمات دانست و گفت: کمیته امداد خدمات خود را در بازه زمانی مشخص و طبق برنامه‌هایی برای خودکفایی مدد جویان ارائه داده و تا امروز تعداد زیادی از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد توانسته‌اند از چرخه حمایتی این مجموعه خارج شوند.

میرشکار مبلغ مستمری که در سال جاری به مددجویان پرداخته‌شده را ۳۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: یارانه مدد جویان به همراه مستمری  آن‌ها به‌حساب قرض‌الحسنه امداد واریزشده تا مددجویان راحت‌تر به آن دسترسی داشته باشند.

وی از برگزاری جشن توانمندسازی یک هزار ۳۰۰ خانواده در هفته احسان و نیکوکاری خبر داد و افزود: روز پنج‌شنبه ۱۷ اسفند جشن توانمد سازی یک هزار و ۳۰۰ خانواده کمیته امداد را برگزار کرده و امیدواریم دستگاه‌های مختلف نیز در راستای اشتغال‌زایی گام بردارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم بیان کرد: برنامه جشن نیکوکاری امسال از ماه‌ها قبل برنامه‌های آن آغاز شده و با مراجعه به خیرین و برگزاری نشست‌های مختلف و توزیع ۱۷۰ هزار پاکت در مدارس و همچنین ۵۰ هزار پاکت در بین اصناف مختلف مقدمات آن فراهم‌شده است.

وی مدیریت هزینه کرد پول‌های جمع شده در مدارس را با مدیر مدرسه دانست و خاطرنشان کرد: مدیر مدرسه با صلاح‌دید خود می‌تواند پول‌های جمع‌آوری‌شده را برای دانش‌آموزانی که نیازمند هستند هزینه کند و اصلاً لازم نیست این افراد زیر نظر کمیته امداد باشند.

میرشکار از استقرار ۱۲ پایگاه ثابت و ۲۰ پایگاه  سیار در روز نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: درآمد سال گذشته استان قم در روز نیکوکاری یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان بوده که ۴۴۰ میلیون نقدی و یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون کالای قابل استفاده نو بوده است.

وی تجمع مددجویان را در مجتمع‌های مسکونی به دور از شان و منزلت مددجویان دانست و اظهار داشت: ۱۲۵ واحد مسکونی برای ممدجویان کمیته امداد در نقاط مختلف شهر خریداری‌شده است که پول ۱۱۶ واحد آن تا امروز به صورت کامل پرداخته‌شده و بیش از ۳ میلیارد تومان آن از کمک‌های مردی بوده و تنها ۹۰۰ میلیون تومان آن از اعتبارات دولتی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، بالاترین جذب حامی و سرانه پرداخت به ایتام  را برای استان قم دانست و تصریح کرد: یک هزار و ۸۱۰ یتیم در استان قم زیرپوشش امداد بوده اما متاسفانه ۵۰۰ کودک زیر ۱۲ سال استان که به نام محسنین در قم وجود دارد بدون حامی بوده و نیازمند توجه مردم به این کودکان هستیم.

وی طرح‌های دیگر کمیته امداد را یادآور شد و ابراز کرد: اجرای طرح مددکار اسلامی، ازدواج ۶۹۰ نفر از دختران تحت پوشش، تأمین کالاهای ضروری مانند خرید ۲۰۰ کولر، ۱۰۰ یخچال و ۱۳۵ بخاری کارهای است که  طی ۱۰ ماه گذشته انجام‌شده و برای شب عید بسته‌های حمایتی شامل ۱۱ قلم کالای ضروری برای خانوادهای روستای در نظر گرفته‌شده که با حفظ کرامت انسانی به آن‌ها در روستاها تحویل داده شد.

میرشکار اعلام کرد: برای خانواده‌های ساکن در شهر قم نیز به ازای هر نفر بن خرید ۵۰ هزارتومانی پرداخته‌شده و در مجموع یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بن داده‌شده و به کمک خیرین ۴۱ هزار دست لباس و کفش برای شب عید به مددجویان هدیه داده می‌شود.

وی نگاه کمیته امداد استان قم را فرهنگی عنوان کرد و گفت: کمیته امداد نیازمند همکاری همه ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی بوده تا بتواند رودی‌های این نهاد حمایتی را کم کرده و با درمان آسیب‌های اجتماعی فرصت خدمت‌رسانی بهتر را به مددجویان خود داشته باشد و ۸۰۰ خانواده منتظر برای ورد به کمیته امداد نیز در سال آینده ورود پیداکرده و برای امسال نیز ۳۰۰ هزار تومان کمک مالی درافت کرده‌اند.