راهپیمایی اربعین حسینی اتحاد دو ملت ایران و عراق را تثبيت مي كند

استاندار قم مراسم اربعین امسال به لحاظ سیاسی، امنیتی و فرهنگی را مهم دانست و گفت: راهپیمایی اربعین حسینی اتحاد دو ملت ایران و عراق را تثبيت مي كند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن […]

استاندار قم مراسم اربعین امسال به لحاظ سیاسی، امنیتی و فرهنگی را مهم دانست و گفت: راهپیمایی اربعین حسینی اتحاد دو ملت ایران و عراق را تثبيت مي كند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن اجتماعات هتل شاهد برگزار شد اظهار کرد:  دشمنان درصدد هستند تا با ایجاد اختلاف بین ملت ایران و عراق تفرقه ایجاد کنند و ضروری است تا مدیران موکب ها در این ایام مسائل و توصیه های امنیتی را مد نظر داشته باشند.

وی با تأکید بر میهمان بودن موکب های ایرانی در عراق، اضافه کرد: عدم افزایش موکب‌های استان قم در ایام اربعین در دستور کار است و باید با  ایجاد موکب های تلفیقی و حضور ایرانیان و مردم عراق در موکب ها، زمینه  پذیرایی از  زوار عتبات عالیات در این ایام فراهم شود.

صادقی با اشاره به نبود ردیف بودجه ای برای کمک به موکب های عزاداری خاطر نشان کرد: اهمیت استقرار این موکب ها به مردمی بودن آنها ست و مدیران دستگاههای استان نیز تا حد توان حمایت خود را بايستي داشته باشند.

یونس عالی پور معاون امور زائرین استاندار قم نیز با اشاره  به  همکاری همه دستگاههاي استان و برگزاری جلسات مختلف کمیته های ذیل ستاد اربعین استان، اضافه کرد:با توجه به تأکید استاندار  بر تلفیقی برگزار شدن موکب های ایام اربعین در کشور عراق، در حال برنامه ریزی برای حضور مردم ایران و عراق در کنار یکدیگر و خدمت به زائرین هستیم.

وی به ایجاد کمپین های مردم عراق برای خدمت رسانی به زائرین ایرانی اشاره و ادامه داد: اتوبوس داران عراقی نیز آمادگی خود برای حمل مسافرین  وزائرین ایرانی را اعلام  نموده اند.