دست آوردهای ۴۰ساله انقلاب اسلامی باید برای عموم بیان شود

در نشست تشریح برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  که باحضور مسئولان در صدا وسیمای قم برگزار شد،عنوان شد:دست آوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی باید برای عموم مردم وجهان  بیان شود. به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم، نصرت الله لطفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: مقامات ارشد سه قوه مجریه، مقننه و قضایی، […]

در نشست تشریح برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  که باحضور مسئولان در صدا وسیمای قم برگزار شد،عنوان شد:دست آوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی باید برای عموم مردم وجهان  بیان شود.

به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم، نصرت الله لطفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: مقامات ارشد سه قوه مجریه، مقننه و قضایی، مقامات ارشد لشگری، شخصیت های فرهنگی و حوزوی در ستاد مرکزی عضویت دارند.
وی اضافه کرد: در ذیل این ستاد، ۲۱ کارگروه در سطح کشور و ۱۳ کارگروه نیز از جمله کارگروه های اقتصاد، محرومیت زدایی، بهداشت و درمان، دانش آموزی، جوانان، زنان، فرهنگی و بسیج برای استان ها تعریف شده است.
وی تاکید کرد: رئیس هر کارگروه موظف است همه ارگان ها و نهادهای مرتبط با موضوع را به عنوان عضو کارگروه دعوت کند تا خروجی جمعی داشته باشد و همه دستگاه های اجرایی نیز وظیفه دارند عملکرد ۴۰ ساله خود را مستدل، منطقی و باورپذیر دسته بندی و منتشر نمایند.
به گفته لطفی، ریاست کارگروه رسانه و فضای مجازی برعهده مدیران کل صدا و سیما در استان ها می باشد و اصحاب رسانه نیز برای انعکاس دستاوردهای ۴۰ ساله نظام اسلامی یاری رسان دستگاه ها باشند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم در ادامه گفت: برگزاری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را به دلیل تشدید سیاست های خصمانه نظام سلطه علیه ایران، با نگاه ویژه ای در دستور کار داریم.
لطفی در عین حال افزود: متاسفانه یک بی انگیزگی از سوی دستگاه ها نسبت به برگزاری بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و مهیا شدن برای نقش آفرینیشان شاهد هستیم.
وی با اشاره به اقدام های رذیلانه دشمن برای کمرنگ کردن توفیقات انقلاب اسلامی، اضافه کرد: امروز نظام سلطه تمام تلاش خود را برای شکست انقلاب به کار برده و انواع توطئه های نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را در راستای تضعیف و براندازی آن انجام داده، اما از ایستادگی ملت ایران ناامید شده است.
وی تصریح کرد: هدایت های حکیمانه امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم همه توطئه ها را با کمترین هزینه به فرصت تبدیل کرد.
لطفی خاطرنشان کرد: نظام سلطه با به کارگیری بیش از ۳۰۰ شبکه ماهواره ای فارسی زبان و استخدام عناصر خائن از بین منافقان و سلطنت طلبان اقدام به سیاه نمایی نظام دینی، ناامید کردن مردم از آینده، کاهش امید مردم نسبت به نظام و تجهیز مردم برای قرار گرفتن در برابر نظام نموده است.
وی با بیان این که تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و کارنامه ۴۰ ساله نظام یکی از رسالت های اساسی مسئولان محسوب می شود، گفت: مدیران باید ضمن پاسخگویی به شبهات به صورت مستدل، منطقی و باورپذیر، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، بازخوانی شعارهای بنیادین، نقش مردم و ولایت فقیه در پیروزی انقلاب و استمرار و بالندگی این نظام با نگاه به چهار دهه حیات طیبه و بالندگی را در دستور کار قرار دهند.
وی با تاکید بر این که بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صرفا برگزاری جشن و آیین نیست، بیان کرد: همانطور که دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی از طریق سیاه نمایی و تحریف دستاوردهاست، ما هم از منظر بصیریت افزایی و روشنگری در این میدان ورود پیدا کرده و با روشنگری، توطئه دشمنان را خنثی می کنیم.
رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب افزود: هر زمانی که توانستیم به خوبی روشنگری کنیم، مردم در صحنه حضور پیدا کردند و دین خود را به انقلاب ادا نمودند که یوم الله ۱۳ آبان ماه امسال نمونه ای از این رویکرد است و مردم پس از ماه ها تحمل مشکلات اقتصادی و سیاه نمایی، با قدرت در صحنه حاضر شدند.
در این نشست خبری که در سازمان صدا و سیمای مرکز قم ترتیب یافت، از تولیدات رسانه ای این مرکز و همچنین پایگاه اطلاع رسانی اقدام های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رونمایی شد.

مدیر صدا و سیمای مرکز قم:
تولید بیش از پنج هزار دقیقه برنامه در سالگرد چهل سالگی انقلاب
در ادامه ،مدیر صدا و سیمای مرکز قم نیز  با اشاره به اینکه ۵۰درصد برنامه های رادیویی انگلیسی زبان در قم تولید می شود، گفت: پنج هزار و ۱۶۰ دقیقه برنامه در صدای قم و همچنین بیش از ۹۰ گزارش خبری ویژه سالگرد چهل سالگی انقلاب تولید شده است.

حجت الاسلام  محمد لطفی نیاسر در تشریح برنامه های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ،اظهار داشت:  امروز درگیری ما یک درگیری رسانه ای با دشمن است و افسران خط مقدم این جنگ رسانه ها می باشند.

وی ادامه داد: امروز دشمن سعی دارد باور و قرائت ما را از نظام وارونه کند و یک باور جدید را به ما القا کند.

مدیر صدا و سیمای مرکز قم با اشاره به برنامه های انجام گرفته در راستای چهل سالگی انقلاب اسلامی، گفت: پنج هزار و ۱۶۰ دقیقه برنامه در صدای قم و همچنین بیش از ۹۰ گزارش خبری ویژه سالگرد چهل سالگی انقلاب تولید شده است.
تولید ۵۰درصد برنامه های رادیویی انگلیسی زبان در قم

وی، تولید برنامه در حوزه های فضای مجازی، موشن گرافی، برون مرزی، مستند، موسیقی، سریال و پژوهش را از جمله بخش های تولید شده در این مرکز عنوان کردو افزود: صدا و سیمای قم در حوزه برون مرزی به پنج زبان عربی، انگلیسی، اردو، کردی و آذری برنامه سازی می کند و ۵۰ درصد برنامه های رادیوی جمهوری اسلامی که به زبان انگلیسی پخش می شود در قم تولید می شود.
لطفی نیاسر به اقدامات فنی صدا و سیمای مرکز قم در ۴۰ سال گذشته اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی تا سال ۶۷ در مجموعه سرزمینی قم یک فرستنده در محدوده علی آباد موجود بود و پس از آن فرستنده تلویزیونی کمرکوه با ۲ شبکه اول و دوم و ۷۰ درصد پوشش به بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد: در دهه ۷۰ ایستگاه های کم قدرت راه اندازی شد و در دهه ۸۰ نصب نخستین فرستنده های دیجیتال با پوشش ۹۰ درصد انجام شد.
وی ادامه داد: در دهه ۹۰ نیز نصب فرستنده های جدید و افزایش پوشش جمعیتی استان در حوزه تلویزیون به ۹۹ درصد صورت گرفت.
به گفته مدیر صدا و سیمای قم، این استان بیشترین پوشش شبکه تلویزیونی را داراست و در حال حاضر ۲۷ شبکه تلویزیونی در قم قابل مشاهده است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه رادیویی نیز یک کانال محدود پیش از انقلاب بود و دهه ۶۰ یک رادیو محلی و در دهه ۷۰ نیز مجموعه رادیویی قم با یک دفتر خبری ایجاد شد.
وی ادامه داد: در دهه ۸۰ به یمن حضور رهبر معظم انقلاب در قم، واحد سیار رادیویی تجهیز شد، توان فرستنده ها و پوشش صدای استانی افزایش یافت و در دهه ۹۰ نیز فرستنده های دیجیتالی نصب شد.
به گفته لطفی نیاسر، در حال حاضر ۱۹ شبکه رادیویی، ۱۷ رادیو نما و ۱۳ رادیو اف ام را در استان قم پوشش می دهیم که پس از استان تهران، قم بیشترین پوشش جمعیتی را بین استان های کشور دارد.
وی با اشاره به ضریب نفوذ صدا و سیمای قم در بین مردم این استان، گفت: بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته مخاطبان سیمای مرکز قم بین ۵۵ تا ۶۵ درصد، مخاطبان رادیوی قم بین ۱۵ تا ۲۰ درصد و مخاطبان خبر شبکه نور نیز بیش از ۷۰ درصد می باشد.
به گفته وی، شبکه استانی نور بین پنج شبکه اول انتخابی مردم این استان است.
مدیر صدا و سیمای مرکز قم پیشنهاد کرد: در پایگاه اطلاع رسانی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، قسمتی هم برای انعکاس عملکرد سایر رسانه های کتبی و مجازی با موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در نظر گرفته شود.