دستگیری سارقان زورگیر خودرو در جاده قدیم “قم-تهران”

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پاسگاه انتظامی کوشک نصرت، ۳ تن از سارقانی که با ایراد ضرب و جرح فرد ۵۵ ساله و بیمار سرطانی، خودرو وی را در استان همجوار سرقت کرده بودند، دستگیر شدند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “بهادر اسماعیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه […]

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پاسگاه انتظامی کوشک نصرت، ۳ تن از سارقانی که با ایراد ضرب و جرح فرد ۵۵ ساله و بیمار سرطانی، خودرو وی را در استان همجوار سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “بهادر اسماعیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: ۳ تن از سارقانی که خودرو تیبا بیمار سرطانی ۵۵ ساله را با ایراد ضرب و جرح در یکی از استان های همجوار سرقت کرده بودند، خودرو در کیلومتر ۶۰ جاده قدیم “قم-تهران”با تلاش مأموران پاسگاه انتظامی کوشک نصرت متوقف و متهمان دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه متهمان اعتیاد به مواد مخدر دارند، گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد افراد مذکور دارای چندین فقره سابقه سرقت هستند که سرانجام به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: در ادامه با دعوت از مالباخته خودرو به وی تحویل و نامبرده از سرعت عمل پلیس قم در دستگیری سارقان قدردانی کرد.
سرهنگ اسماعیلی تاکید کرد: پلیس در تامین امنیت مردم شبانه روز در تلاش بوده و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران در پی سهل انگاری حفظ حریم خصوصی
رئیس پلیس فتا استان گفت: اغلب کاربران شبکه‌های اجتماعی به طور ناخواسته بخشی از اطلاعات شخصی خود را به‌ راحتی در اختیار افراد ناشناس قرار می‌دهند و این امر باعث سوءاستفاده و نقض حریم خصوصی آنها می‌شود

سرهنگ “علی موالی” اظهارداشت: نقض حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی بیش از آن‌که به مهارت و حرفه‌ای بودن مجرمان سایبری بستگی داشته باشد در نگاه اول به خود کاربران بستگی دارد زیرا آنها اولین اشخاصی هستند که با انتشار اطلاعات مهم و خصوصی، زمینه نقض حریم خصوصی خود را فراهم می‌کنند.
وی افزود: فقدان اطلاعات کافی در رابطه با استفاده از فضای مجازی و عدم دقت در حفاظت از اطلاعات شخصی از جمله مهمترین دلایل سوءاستفاده از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی می‌باشد، لذا افراد بایستی برای حفظ حریم خصوصی خود به نکات و راهکارهای امنیتی در استفاده از فضای مجازی توجه بیشتری داشته باشند.
سرهنگ موالی ادامه داد: دسترسی غیرمجاز به داده‌ها، شنود غیرمجاز محتوای در حال انتقال، نقض تدابیر امنیتی در سیستم‌های رایانه‌ای، حذف داده‌های دیگران، هتک حثیت از طریق انتشار صوت، فیلم و عکس از جمله مهمترین مصادیق نقض حریم خصوصی در فضای مجازی می‌باشد که ناقضان حریم خصوصی به دلایلی نظیر حسادت، عصبانیت، تفریح و سرگرمی و عدم توجه به اصول اخلاقی خود را مجاز به ورود به حریم خصوصی دیگران دانسته و خسارات جبران ناپذیری را به حیثیت افراد وارد می‌کنند.
رئیس پلیس فتا استان به هموطنان توصیه کرد: از بارگذاری اطلاعات شخصی در پروفایل حساب‌های کاربری در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنند و به درخواست کاربرانی که نمی‌شناسند، پاسخ ندهند و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را برای کاربران ناشناس ارسال نکنند، همچنین با انتخاب گذرواژه‌ها، به‌روز بودن و معتبر بودن آنتی‌ویروس‌ها و سیستم‌عامل رایانه، رمزگذاری کردن اطلاعات ذخیره شده در سیستم‌ها از سوءاستفاده از اطلاعات شخصی پیشگیری کنند.
رئیس پلیس فتا استان قم گفت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.