در پارک ها مدرسه بسازیم ؛ تا دانش آموزان در فضای با نشاط درس بخوانند

مهندس ابوالفضل جوکار موسس و مدیر عامل گاج:در دیدار با حضرت آیت الله هاشم بطحایی عضو مجلس خبرگان رهبری.۷پیشنهاد ارائه دادند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،۷ پیشنهاد مهندس ابوالفضل جوکار موسس و مدیر عامل گاج به وزیر محترم آموزش و پرورش در دیدار با حضرت آیت الله هاشم بطحایی عضو محترم مجلس خبرگان […]

مهندس ابوالفضل جوکار موسس و مدیر عامل گاج:در دیدار با حضرت آیت الله هاشم بطحایی عضو مجلس خبرگان رهبری.۷پیشنهاد ارائه دادند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،۷ پیشنهاد مهندس ابوالفضل جوکار موسس و مدیر عامل گاج به وزیر محترم آموزش و پرورش در دیدار با حضرت آیت الله هاشم بطحایی عضو محترم مجلس خبرگان رهبری عبارتند از:

۱) در پارک ها مدرسه بسازیم ؛ تا دانش آموزان در فضای با نشاط درس بخوانند، وسعت برخی از پارک ها اجازه تاسیس چندین مدرسه را می دهد
۲) مدارس را نوسازی کنیم ؛ بسیاری از مدارس دولتی با متراژهای بزرگ در خیابان ها و میدان های اصلی شهرهای بزرگ واقع شده اند. که اکنون؛ از یک سو با توجه به قدمت زیاد و از سوی دیگر وضعیت آلودگی صوتی و ترافیک مناسب مدرسه نیستند . ولی از قیمت خوبی برخوردارند، لذا می‌توان همزمان با فروش این املاک در یک محیط فرعی و با آرامش ،مدارس را با همان ویژگی ها نوسازی کرد و در آمد مازاد آن را در امور زیر بنایی آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرد.
۳) از تغییرات پی در پی کتاب درسی جلوگیری کنید؛ این تغییرات هزینه های چاپ مجدد کتاب های درسی و به تبع آن کتاب های کمک درسی را در پی خواهد داشت که هزینه کاغذ مصرفی آن سرسام آور است ، بدیهی است اگر این تغییرات پی در پی و گسترده نباشد،یک کتاب درسی و یا کمک درسی تا چند سال قابل استفاده است و این موضوع باعث کاهش هزینه خانواده ها خواهد شد.
۳-۱) سالانه آموزش و پرورش بیش از ۱۳۵ میلیون جلد کتاب درسی چاپ می کند ، لطفا هر ۵ سال یکبار کتاب های درسی را چاپ کنید و هزینه آن را در امور زیر بنایی آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنید
در بسیاری از کشورها دانش آموزان بعد از اتمام سال تحصیلی بایستی
کتاب هایشان را به مدرسه برای استفاده دانش آموزان سال بعد تحویل دهند و اگر آسیبی به کتاب هایشان وارد کنند هم خسارت می پردازند و هم در نمره انظباطشان تاثیر منفی دارد.
در حقیقت کتاب درسی امانت است.
۳-۲) اگر کتاب های درسی پی در پی تغییر نکنند ، نیازی به کلاس های ضمن خدمت برای معلمان نداریم و از یک سو در هزینه های آموزش و پرورش صرفه جویی می شود از سوی دیگر معلمان نیز به مفاهیم کتاب های درسی مسلط
می شوند و به تبع آن کلاس های درسشان را پر بارتر برگزار می کنند.
۴) آموزش و پرورش بایستی معاونت اقتصادی داشته باشد پیشنهاد می کنم برای این معاونت از وزاری سابق اقتصاد استفاده شود.
۵) ساعت کاری معلمان را ۲ برابر و حقوق ایشان را ۴ برابر کنید، این یعنی ؛سرمایه گذاری زیر بنایی.
۶) کنکور با یک برنامه ریزی کم رنگ می شود. کافی است از سال ۱۳۹۸ آزمون های متوسطه دوم به صورت هماهنگ و سراسری برگزار شوند و نتیجه آزمون های هماهنگ پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم هر یک ۲۵% تاثیر را داشته باشند و یک کنکور هم با تاثیر ۲۵% داشته باشیم و سرنوشت دانش آموز را طی ۳ سال تعیین کنیم نه طی ۳ ساعت ! با شروع این طرح در سال ۱۳۹۸ ، در سال ۱۴۰۱ عملا کنکور کم رنگ می شود.
۷) آموزش آنلاین را به طور جدی در دستور کار قرار دهید، اینجانب حاضرم وب سایت دکتر آی کیو را که هم اکنون ۱۰ هزار ساعت فیلم آموزشی رایگان ارایه می دهد را بدون هیچ نشانی از گاج تقدیم آموزش و پرورش کنم.
شایان ذکر است روزانه ۵۰۰ هزار دانش آموز از سراسر کشور در این وب سایت به صورت رایگان درس می‌خوانند و در بهمن ماه سال جاری این وب سایت در جشنواره وب و موبایل از نگاه مردمی رتبه اول را به دست آورد.
به امید سربلندی بیش از پیش آموزش و پرورش در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی