درصورت راه اندازی بیمارستان امیر المومنین خیلی از مشکلات ما حل می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت:درصورت راه اندازی بیمارستان امیر المومنین در آینده نزدیک، خیلی از مشکلات اورژانسی بیمارستان های ما از جمله بیمارستان شهید بهشتی حل می شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،دکتر  ابوالفضل ایرانی خواه صبح امروز در جمع خبرنگاران در نشست تبیین دستاوردهای چهل سال انقلاب اسلامی در حوزه سلامت […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت:درصورت راه اندازی بیمارستان امیر المومنین در آینده نزدیک، خیلی از مشکلات اورژانسی بیمارستان های ما از جمله بیمارستان شهید بهشتی حل می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،دکتر  ابوالفضل ایرانی خواه صبح امروز در جمع خبرنگاران در نشست تبیین دستاوردهای چهل سال انقلاب اسلامی در حوزه سلامت استان،در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره حجم بار مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان شهید بهشتی وپاسخگو نبودن امکانات آن ، اظهار داشت:اولا که باقاطعیت اعلام می کنم که هرگز وهیچ بیمار اورژانسی در اورژانس شهید بهشتی چند روزی معطل نشده است وبیماران واقعا اورژانسی که به تشخیص پزشک اورژانسی هستند،در این بیمارستان پذیرش وبستری شده اند. البته منکر وجود کمبودهایی در زمینه پذیرش نیستیم وانشاالله درصورت راه اندازی بیمارستان امیر المومنین در آینده نزدیک، خیلی از مشکلات اورژانسی بیمارستان های ما از جمله بیمارستان شهید بهشتی حل می شود.وقسمتی ازفعالیت های  اورژانس این بیمارستان به بیمارستان امیر المومنین منتقل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: امروز در حالی در چهل‌سالگی انقلاب قرار داریم که شاهد بیشترین دشمنی و توطئه‌ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.
وی بابیان این‌که شاخص‌های کنونی نظام در عرصه‌های مختلف بازمان شاهنشاهی قابل‌مقایسه نیست، ادامه داد: در حوزه دفاعی، نظامی و بهداشت و سلامت وضعیت کنونی کشور قابل‌مقایسه بازمان شاهنشاهی نیست.
ایرانی خواه ابراز داشت: در زمان شاهنشاهی در حوزه بهداشت در کنار کشورهایی مانند هند، پاکستان، اتیوپی قرار داریم اما اکنون درزمینهٔ آموزش، بهداشت و درمان در کنار کشورهای پیشرفته اروپایی قرار داریم.
وی افزود: کشورهایی مانند هند و پاکستان در حوزه درمان و بهداشت هنوز عقب‌مانده هستند و قابل‌مقایسه با پیشرفت‌های کشور ما نیستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان این‌که هیچ خدمتی نیست که در استان انجام نشود، تأکید کرد: برای نمونه در پیوند اعضا مانند کبد در کنار چند کشور مانند انگلستان و آمریکا قرار داریم و از بسیاری از کشورهای منطقه و اروپایی برای درمان به کشور ما مراجعه می‌کنند.
وی ادامه داد: شاخص مرگ‌ومیر در بین نوزادان در زمان دوران پهلوی بسیار بالابود اما اکنون وضعیت بسیار مناسبی داریم و چشم‌انداز کشورمان این است که در خصوص مرگ‌ومیر مادران باردار به بالاترین رشد برسیم.
ایرانی خواه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه علمی کشور تأکید کرد: امروز در رتبه ۱۷ علمی قرار داریم و در نظر داریم در سال ۱۴۰۴ به مرجعیت علمی در رشته‌های پزشکی برسیم.
وی تصریح کرد: بیشتر پزشکان کشور از کشورهایی مانند پاکستان و بنگلادش بودند که البته این پزشکان ازلحاظ درجه علمی و کیفیت کار پایین بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به سیاست‌های توریسم درمانی اشاره کرد و افزود: جهش و تحولی که در حوزه درمان و بهداشت در قم داشتیم انصافاً بی‌نظیر بود که همین موضوع موجب شده توریسم درمانی نیز در استان رشد چشمگیری داشته باشد.
وی افزود: دومین دانشگاهی هستیم که دانشجویان خارجی داریم که نشان‌دهنده جایگاه قم در عرصه آموزش است.
ایرانی خواه به شاخص‌های مرگ‌ومیر اشاره کرد و ابراز داشت: شاخص مرگ‌ومیر مادر در ۵ سال منتهی به سال ۹۶، ۱۶٫۶ مرگ‌ومیر مادر در ۱۰۰ هزار نفر داریم که باید این شاخص را نیز به صفر می‌رسانیم.
وی ادامه داد: محور پیشرفت بهداشت و درمان نگاه به عرضه‌های بهداشتی و نظام ارجاع است که زیرساخت‌های آن در دولت روحانی و در طرح تحول سلامت صورت گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: باید به مردم بازنگری در فرهنگ سلامت را تبیین و پزشک خانواده را تقویت کنیم.
وی تأکید کرد: ۱۸۱ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داریم و انتظار داریم از مسئولان استانی که در این زمینه کوشش بیشتری کنند تا با پرداخت این مبالغ بتوانیم خدمات بهتری را به مردم عرضه کنیم.
ایرانی خواه افزود: کارانه پزشکان تا شهریورماه ۹۶ پرداخت‌شده و این فاصله زمانی را باید کاهش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از بیمارستان بهشتی به بیمارستان امیرالمؤمنین انتقال خواهد یافت تا بتوانیم خدمات را در هر دو بیمارستان به نحو خوبی ارائه دهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص بیماری سالک ابراز داشت: در خصوص این بیماری طغیانی وجود ندارد و طبق اصولی که مشخص‌شده است وظیفه ما نظارت است و در این زمینه تمامی اقدامات لازم انجام‌شده است.
وی تصریح کرد: مواردی وجود دارد و امکان کاهش آن وجود دارد اما دانشگاه در این زمینه هیچ قصوری نداشته است.