درصورت تامین منابع مالی،می توانیم خدمات بهتری به افرادتحت پوشش ارائه

در صورت تامین منابع مالی وپرداخت حق سهم ارگان های مربوطه به تامین اجتماعی،می توانیم خدمات بهتری به افراد تحت پوشش خود ارائه دهیم. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم ،ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به همراه مدیرکل تامین اجتماعی استان صورت گرفت ، اظهار […]

در صورت تامین منابع مالی وپرداخت حق سهم ارگان های مربوطه به تامین اجتماعی،می توانیم خدمات بهتری به افراد تحت پوشش خود ارائه دهیم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم ،ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به همراه مدیرکل تامین اجتماعی استان صورت گرفت ، اظهار داشت: ۷۵ میلیارد تومان برای درمان مستقیم بیماران توسط سازمان تأمین اجتماعی اختصاص یافته است ودر صورت تامین منابع مالی وپرداخت حق سهم ارگان های مربوطه به تامین اجتماعی،می توانیم خدمات بهتری به افراد تحت پوشش خود ارائه دهیم.

دکتر داوود علی محمدی با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت بیمه شده استان قم طی سال گذشته در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، گفت: طی سال گذشته ۶۶ هزار نفر در ۹ بیمارستان و ۱۲ هزار نفر نیز در بیمارستان امام رضا(ع) بستری شدند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با بیان اینکه در نظر داریم بیماران صعب العلاج را در اولویت قرار دهیم، افزود: طی سال گذشته ۲۵ هزار نسخه مربوط به بیماران صعب العلاج داشتیم که ۲۸ میلیارد تومان هزینه داشت.

وی با اشاره به اینکه امنیت اجتماعی با ارائه داروهای OTC فراهم نمی‌شود بلکه اولویت با داروهای صعب العلاج است، گفت: در سال گذشته برای هر نفر بیمه شده ۵۰۰ هزار تومان هزینه کردیم که هزینه بالایی است.

علی محمدی عنوان کرد: طی سال گذشته پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به مراکز تحت قرار داد و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز ملکی این سازمان برای درمان مراجعه کرده‌اند.

وی گفت: طی سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نسخه الکترونیک توسط سازمان تأمین اجتماعی صادر شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به اجرای سیستم ارجاع توسط سازمان تأمین اجتماعی افزود: در این سیستم ابتدا بیمار به پزشک عمومی مراجعه و سپس با تشخیص این پزشک به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شود.

وی گفت: بالا بردن کیفیت اولویت امسال مدیریت درمان در استان قم است.

مدیرکل تامین اجتماعی قم اعلام کرد:
۷۵۰ هزار نفر در استان قم تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: ٥٧ درصد جمعیت استان قم که شامل ٧٥٠ هزار تن می شود زیرپوشش این سازمان هستند.

علی اصغر دادخواه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته تامین اجتماعی از ١٩ الی ٢٥ تیرماه اظهار داشت: جمعیت بازنشستگان استان قم ٣٤ هزارتن می باشد که به همراه خانواده هایشان شامل ٨٠ هزارتن هستند و ماهانه ٤٥٠ میلیارد ریال به آنها مستمری پرداخت می شود.

جمعیت استان قم در سرشماری سال ٩٥، یک میلیون و ٢٩٢ هزار و ٢٨٣ تن اعلام شده است که تعداد ٩٥,٢ درصد در مناطق شهری و ٤.٨ درصد در مناطق روستایی ساکن هستند و همچنین حدود ٤٩ درصد از جمعیت این استان را زنان و ٥١ درصد را مردان تشکیل می دهند.
وی افزود: این سازمان هیچ گونه بدهی به بازنشستگان استان قم ندارد و تا به امروز همه مستمری ها را پرداخت کرده است.
به گفته وی، در استان قم ٢ هزار و ٨٠٠ تن بیمه بیکاری دریافت می کنند که ماهانه ٣٥ میلیارد ریال به آنها مستمری پرداخت می شود و طبق هماهنگی های صورت گرفته با دفاتر کاریابی، به مشاغل جدید معرفی می شوند.
دادخواه با بیان این که در استان قم چهار شعبه اصلی تامین اجتماعی وجود دارد گفت: ٢ شعبه اقماری و سه شعبه کارگزاری فعال است که در هفته تامین اجتماعی ٢ شعبه کارگزاری در منطقه نیروگاه و میدان امام خمینی به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: این شعبه ها جهت تسهیل در خدمات رسانی به عموم مردم استان قم در مناطق مختلف راه اندازی شده است ضمن این که یک شعبه اصلی تامین اجتماعی نیز به زودی در منطقه پردیسان ایجاد می شود.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ١٣٧٧ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ١٣٩٠ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
دادخواه با اشاره به این که در استان قم ١٢ هزار و ٨٠٠ کارگاه فعال می باشد گفت: این تعداد کارگاه ها از اتحادیه ها و اتاق اصناف مجوز فعالیت دریافت کرده اند همچنین ٢ هزار کارگاه در مناطق صنعتی قم از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز دارند که از این سازمان خدمات دریافت می کنند.
وی بیان داشت: این تعداد کارگاه یک هزار و ٤٠٠ میلیارد ریال بدهی معوقه به این سازمان داشتند که در سال جاری با فراخوان طرح بخشودگی جرائم با هدف حمایت از کالای ایرانی، یک هزار و ١٠٠ کارگاه با ٦٠٠ میلیارد ریال بدهی درخواست بخشودگی جرائم دادند که بدهی آنها تقسیط شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین شهرداری قم بدهی های معوقه به این سازمان را با دستور رئیس شورای اسلامی شهر قم و شهردار که ٢٠٠ میلیارد ریال بود پرداخت کرد و از این طریق حق بیمه کارگران و رانندگان پرداخت شد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم همچنین با اشاره به رونق تولید و اشتغال در استان گفت: همه دستگاه ها فعال هستند تا آمار بیکاری در قم کاهش پیدا کند و با حمایت از کالای ایرانی به سمت توسعه اشتغال و کارآفرینی حرکت کنیم.
وی در ادامه، از توسعه الکترونیکی شدن خدمات خبر داد و گفت: از سال ٩٥ تا کنون ١٥ درصد صدور دفترچه ها کاهش پیدا کرده است و به دنبال کاهش ٣٠ درصدی صدور دفترچه های بیمه در استان قم هستیم.
وی گفت: در این طرح الکترونیکی افرادی که زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قم هستند می توانند با مراجعه به مراکز درمان تامین اجتماعی و بیمارستان امام رضا(ع) و بدون جدا کردن برگه ای از دفترچه و تنها با کد ملی از خدمات درمانی بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: همچنین میز خدمت جهت خدمات رسانی و تکریم مراجعه کنندگان بیمه شده در تمامی مراکز تامین اجتماعی عملیاتی شده است و تا پایان شهریورماه به دنبال کیفی سازی خدمات آن هستیم.
به گفته وی از سال ٩٦ تا کنون خدمات غیرحضوری برای کاهش رفت و آمد کارفرمایان به مراکز تامین اجتماعی استان قم فراهم شده است تا کارفرمایان لیست کارگران را از طریق سامانه اینترنتی به این سازمان ارسال کنند.