درصف های خرید مرغ چه میگذرد؟ترجیح ابتلا به ڪرونا یا حذف مرغ از سفره ها!

هر ساله اینروزها در بازارها و فروشگاه ها جای سوزن انداختن هم نبوده و نیست ، اما تفاوت آن سال ها کجا و امسال کجا امسال صفهای طویل خرید مرغ به شلوغی های شب عید افزوده شده است! به گزارش پایگاه خبری رهپویان  قم : هر ساله اینروزها در بازارها و فروشگاه ها جای سوزن […]

هر ساله اینروزها در بازارها و فروشگاه ها جای سوزن انداختن هم نبوده و نیست ، اما تفاوت آن سال ها کجا و امسال کجا امسال صفهای طویل خرید مرغ به شلوغی های شب عید افزوده شده است!

به گزارش پایگاه خبری رهپویان  قم : هر ساله اینروزها در بازارها و فروشگاه ها جای سوزن انداختن هم نبوده و نیست ، اما تفاوت آن سال ها کجا و امسال کجا امسال صفهای طویل خرید مرغ به شلوغی های شب عید افزوده شده است!

خانم قراگوزلو ڪه امروز به قصد خرید عیدانه سر به بازارها و فروشگاه ها زده بود در مصاحبه با خبرنگار رهپویان استان اظهار ڪرد : از صبح ڪه قصد خرید به فروشگاه ها میروم تجمع های زیادی برای خرید مرغ،گوشت،روغن و برنج مشاهده ڪردم ڪه در این تجمع ها حتی ڪودڪان هم دخیل بودند .
وی در ادامه بیان ڪرد : گویی فشار گرانی و قحطی مرغ و روغن بیشتر از ویروس منحصوص ڪرونا ذهن افراد رو به خودش مشغول کرده .
آقای مسن دیگری افزود : با حقوق ڪارگری و بازنشستگی وقتی در این اوضاع جامعه برای خرید بیرون میاییم سرمان از دیدن قیمت ها سوت میڪشد و حالا ڪه ڪمبود آنها نیز به مشڪلات اضافه شده فڪر میڪنم باید به فڪر حذف مرغ و برنج از سفره های هر چند فقیرانه ی مان باشیم .
خبرنگار رهپویان قم در مصاحبه با فروشنده ی خرده فروش محل دلیل تجمع و صف های بلند خرید مرغ را جویا شد و فروشنده اینطور بیان ڪرد : از حدود ۷ صبح تجمع و صف های خرید درب فروشگاه ایجاد می شود ڪه خب برخی در این صف ها درخواست خرید نسیه یا پرداخت خرده خرده را دارند ؛ تجمع و صفهای ایجاد شده نشانگر ڪم اهمیت بودن ڪوید ۱۹(ڪرونا) در مقابل گشنگی و خالی بودن سفره های عیدانه ی مان است .
آقای دهقان فروشنده ی فروشگاه ادامه داد : در این صف ها که متشڪل از زن و مرد و گاهی وجود ڪودڪان هم دیده شده به دلیل محدود بودن مرغ خیلی ها ڪه ساعت ها منتظر نوبت ایستاده بودند دست خالی از فروشگاه خارج می شوند .

.. توزیع مرغ به خرده فروش های محل ..

در ادامه رئیس سازمان صمت استان قم درگفتگو با رهپویان قم  بیان کرد : ابتدا مرغ گرم در فروشگاههای بزرگ و زنجیره‌ای به ویژه فروشگاه جانبازان عرضه می شد اما با توجه به صف های مردمی برای خرید مرغ و همچنین وجود شرایط ویژه بیماری کرونا و صف هایی که زیبنده  مردم نبود به پیشنهاد اعضای کارگروه مرغ های فروشگاه های بزرگ را به خرده فروش های محل منتقل کردیم تا همین که باعث پراکندگی جمعیت شود و هم در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای مرغ های منجمد عرضه شود .
وی در ادامه گفت : تا چند روزی به خوبی این مرغ ها عرضه داشتند اما بعد از مدتی در خرده فروشی های محلی نیز صف های ایجاد شد.
محمود سیجانی رئیس سازمان صمت استان قم در رابطه با دلایل این شیوه خرید مرغ افزود : آتش بازار و شرایط خرید مردمی در شب عید بیشتر شده .
وی در مقایسه قیمت مرغ در استان های همجوار با استان قم بیان کرد: استانهای همجوار قیمت مرغ و حدود ۲۶ الی ۲۷ تومان است اما ما در استان تلاش کردیم قیمت مرغ را با همان قیمت مصوب تنظیم بازار که حدود ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است عرضه کنیم اما در استان های همجوار به ویژه تهران مشکلات گرانی و بالا بودن قیمت های مرغ و همچنین مشکل تشکیل صف خرید مرغ های گرم وجود دارد .
سیجانی در ادامه با اشاره به میزان سرانه مصرف مرغ در استان قم اظهار کرد : متوسط سرانه مصرف مرغ برای هرفرد قمی  درسال ۳۰ کیلوگرم  است وروزانه ۱۰۷تن مرغ مورد نیاز استان هست که اگر تامین شود ما دیگر هیچ گونه صفی در مقابل فروشگاه های عرضه مرغ نخواهیم داشت .
گزارش از فائزه اسلامی