خیابان‌های شهر قم باید تبدیل به باغ‌راه سبز شوند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه خیابان‌های شهر قم باید تبدیل به باغ‌راه سبز شوند، گفت: تلاش داریم درختکاری اصولی در معابر صورت گرفته و آبیاری تحت فشار هم انجام شود تا خیابان‌های قم به راه‌روهای سبز سایه‌دار شوند. به گزارش پایگاه  خبری رهپویان قم، پیام جوادیان با تاکید […]

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه خیابان‌های شهر قم باید تبدیل به باغ‌راه سبز شوند، گفت: تلاش داریم درختکاری اصولی در معابر صورت گرفته و آبیاری تحت فشار هم انجام شود تا خیابان‌های قم به راه‌روهای سبز سایه‌دار شوند.

به گزارش پایگاه  خبری رهپویان قم، پیام جوادیان با تاکید بر اینکه خیابان‌های شهر قم باید تبدیل به باغ‌راه سبز شوند، اظهار کرد: تلاش داریم درختکاری اصولی در معابر صورت گرفته و آبیاری تحت فشار هم انجام شود تا خیابان‌های قم به راه‌روهای سبز سایه‌دار شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه این پروژه از سال ۹۵ آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ بالغ بر ۱۴۹ هزار متر در سطح شهر رفیوژ سبز ایجاد شد؛ در سال ۹۶ بالغ بر ۸۹ هزار متر و در سال ۹۷ نیز ۹۰ هزار متر باغچه‌سازی صورت گرفت و مجموعه ۳۲۸ هزار متر باغچه‌سازی انجام شد.

جوادیان با تاکید بر اینکه در این پروژه تاکید بر کاشت گونه‌های سازگار با اقلیم قم بود، خاطرنشان کرد: در قالب این پروژه هیچ درخت اکالیپتوسی کاشت نشد و درخت کاج هم به صورت محدود اجرا شده است.

وی با بیان اینکه از گونه‌های مقاوم و بومی شهر قم در درختکاری‌ها استفاده شده و فواصل دو تا سه متر بوده است، افزود: در سال ۹۸ نیز باقی خیابان‌های درجه یک و دو شهر بالغ بر ۸۵ هزار متر توسعه باغچه‌های طولی معابر صورت می‌گیرد. تا پایان امسال به بالغ بر ۴۱۳ کیلومتر باغچه طولی در شهر قم دست خواهیم یافت که به زیبایی شهر قم کمک زیادی می‌کند.