خودروهایی که در جوار بوستان‌های قم توقف کنند اعمال قانون می‌شوند

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: در جهت کنترل شیوع کروناویروس، خودروهایی که در جوار بوستان‌های قم توقف کنند، اعمال قانون می‌شوند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سید امیر سامع در پنجمین کمیته ارزیابی و نظارت و بازرسی بسیج ملی مبارزه با کرونا با موضوع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا […]

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: در جهت کنترل شیوع کروناویروس، خودروهایی که در جوار بوستان‌های قم توقف کنند، اعمال قانون می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سید امیر سامع در پنجمین کمیته ارزیابی و نظارت و بازرسی بسیج ملی مبارزه با کرونا با موضوع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در تالار معصومیه فرمانداری، اظهار داشت: تعطیلی بوستان‌های قم یکی از اقدامات مهم مدیریت شهری در جلوگیری از تردد مردم و تجمع آنان است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: بوستان‌هایی که دارای حفاظ و درب هستند تعطیل شدند و تمامی بخش‌های داخلی و سرویس بهداشتی و خدمات بوستان‌ها نیز در تعطیلی کامل قرار گرفت.

سامع بیان کرد: از امشب نیز روشنایی بوستان‌ها کاسته می‌شود تا جذابیت برای تجمع شهروندان در داخل بوستان‌ها کمتر شود، تمامی این اقدامات در جهت حفظ سلامت مردم است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی فرهنگی و سرگرم‌کننده برای مردم در خانه از سوی سازمان فرهنگی شهرداری و برخی دستگاه‌ها طراحی‌شده است تا امید شورونشاط در خانه‌ها فراهم شود و شهروندان شرایط قرنطینه را به‌خوبی سپری کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم عنوان کرد: اطلاع‌رسانی صوتی و هشدار به شهروندان برای قرنطینه خانگی به‌صورت میدانی توسط ۱۰ اکیپ انجام می‌شود و از هشتم فروردین نیز ۱۵ خودروی آتش‌نشانی به این ظرفیت افزوده شد، تلاش شد اخطارها به‌روز باشد و بحث روز طبیعت و عدم حضور مردم در بوستان‌ها نیز موردتوجه قرار گیرد.

سامع اظهار داشت: علاوه بر هشدار به شهروندان، سیستم اذان‌گو و ادعیه نیز پخش می‌شود چراکه شهروندان به فضای روحانی و معنوی نیاز دارند.

وی گفت: مشارکت تمامی دستگاه‌ها می‌تواند در مدیریت بحران و بسیج ملی مبارزه با کرونا مؤثر باشد در این راستا تمامی محیط‌هایی که امکان تجمع وجود دارد باید اعمال قانون شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: کنترل بوستان‌هایی که در حاشیه خیابان‌ها و میادین وجود دارد بسیار سخت است، ازاین‌رو ۳۰۰ بنر جدید در این بوستان‌ها با مضامین توقف ممنوع نصب می‌شود و بر اساس این بنرها، در جهت کنترل شیوع کروناویروس، خودروهایی که در جوار بوستان‌های قم توقف کنند، توسط راهور اعمال قانون می‌شوند.

سامع عنوان کرد: مخابرات نیز می‌تواند پیام‌هایی را برای جلوگیری از حضور در طبیعت و بوستان‌ها ارسال کند و در فضای مجازی نیز در خصوص تعطیلی بوستان‌ها، هشدار لازم ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و اقدامات پیشگیرانه، مهم‌ترین سرمایه در جهت مقابله با کروناویروس است و باید در این مسیر، برنامه‌ریزی کرد.