جذب سرمايه گذار برای درياچه نمك در دستور كار قرار گيرد

استاندار قم با اشاره به ظرفيت درياچه نمك قم در بخش معادن و نيز گردشگري اظهار داشت: جذب سرمايه گذار برای درياچه نمك قم در دستور كار قرار گيرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم  دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه شورای معادن استان که با حضور […]

استاندار قم با اشاره به ظرفيت درياچه نمك قم در بخش معادن و نيز گردشگري اظهار داشت: جذب سرمايه گذار برای درياچه نمك قم در دستور كار قرار گيرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم  دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه شورای معادن استان که با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در سالن جلسات امام جواد (ع)  استانداری برگزار شد، با اشاره به لزوم نهادینه کردن نگرش سیستمی در اجرای برنامه های استان، اظهار کرد: راه توسعه استان قم پرهیز از  بخشی نگری است.

دكتر سرمست دریاچه نمک قم را يكي از ظرفيت هاي بزرگ استان دانست و اضافه کرد: احداث راه دسترسی به دریاچه نمک و ایجاد بستر جذب سرمایه گذار در این دریاچه از رویکردهای مهم استان است که در ارتقاء  وضعیت  گردشگری، اقتصادی و افزایش اشتغال نقشی تاثیر گذار دارد.

استاندار قم  به بحث معادن شن و ماسه در قم اشاره کرد و افزود: به دلیل قیمت پایین این محصول برداشت از معادن قم بیش از معادن دیگر استانهاي کشور است.

رییس شورای معادن استان همچنین با تاکید بر مزیت وجود معادن سنگ های قیمتی در قم، ادامه داد: لازم است تا با صدور مجوزهای لازم برای احداث شهرک تخصصی سنگ های قیمتی در قم، محلی برای عرضه و فروش این صنعت ارزشمند در قم ایجاد شود.

در این جلسه همچنین جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به ظرفیت های اقتصادی بخش معدن و مزیت های استان قم در این زمینه، تصریح کرد : ایجاد هر شغل معدنی، باعث ایجاد ۷  شغل غیر مستقیم خواهد شد و  با توجه به پتانسیل حوزه معدنی در این استان ،  فعالان این حوزه  باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت  صمت با بیان اینکه اختیار ماده ۲۴  قانون معادن به استان‌ها واگذار شده است، ادامه داد:  اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان می‌تواند برای توسعه و رونق صنعت از این ظرفیت قانونی استفاده کند.

سرقینی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ درصد اختیارات مربوط به معادن به استان‌های کشور تفویض شده و امکان رونق و پویایی این بخش در تمام استان‌های کشور ایجاد شده است.

وی با بیان حساسیت وزارت صمت درباره دریاچه نمک، خاطر نشان کرد: استخراج منابع ارزشمند این معدن بزرگ باید همراه با ارزش‌افزوده بوده و هزینه‌های ناشی از سرمایه‌گذاری را جبران کند.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه استاندار قم و معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت از یک نمایشگاه سنگ هاي تزیینی و انگشتر سازی استان بازدید نمودند.