ثبت شماره تلفن همراه توسط مالکان وسایل نقلیه

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم از مالکان وسایل نقلیه خواست تا نسبت به بررسی ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام کنند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی حسن قیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: با توجه به […]

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم از مالکان وسایل نقلیه خواست تا نسبت به بررسی ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی حسن قیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر صدور اکثر قبوض جریمه از طریق دست افزارهای موبایلی صورت می پذیرد بنابراین مالکان وسایل نقلیه می بایست از ثبت بودن شماره همراه در سامانه شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی اطمینان داشته باشند تا چنانچه راننده وسیله نقلیه مرتکب تخلف رانندگی شد، از طریق پیامک نسبت به نوع تخلف و میزان جریمه آگاهی پیدا کند.

وی افزود: خودرویی که مرتکب تخلف شده حتماً بایستی در سیستم راهنمایی و رانندگی شماره تلفن همراه وی ثبت شده باشد.

سرهنگ قیصری ادامه داد: در بررسی سوابق خودروها مشخص شد تعدادی از مالکان به جای تلفن همراه، شماره تلفن ثابت منزل و یا محل کار خود را درج کرده اند که به این افراد پیامکی ارسال نمی شود.

سرپرست پلیس راهور استان اضافه کرد: رانندگان چنانچه شماره تلفن همراه خود را ثبت نکرده اند با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ نسبت به ثبت شماره تلفن در سامانه اقدام کنند.

سرهنگ قیصری در ادامه راه های ارتباطی برای مالکان وسایل نقلیه که می توانند نسبت به آگاهی از میزان جرایم معوقه خود اقدام کنند را به شرح ذیل عنوان کرد.

ارسال بارکد ۱۷ رقمی پشت کارت وسیله نقلیه که به صورت عمودی درج شده است، به شماره پیامک ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ و برای دریافت مبلغ جریمه و شماره شناسه قبض و پرداخت دیون معوق، شماره بارکد ۱۷ رقمی به همراه ارسال شود.

مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ و دریافت صورت وضعیت تخلفات .

مراجعه به سایت Rahvar120.ir پلیس راهنمایی و رانندگی با وارد کردن بارکد ۸ رقمی که در پشت کارت خودرو .

سرپرست پلیس راهور استان در پایان خاطرنشان کرد: پرداخت موردی قبوض جرایم رانندگی در سامانه Rahvar120.ir مهیا است و رانندگان می توانند به صورت یکجا و موردی نسبت به پرداخت قبوظ جرایم رانندگی اقدام کنند.