توضیحات معاون اوقاف استان قم درباره طرح یکسان‌سازی قبور

معاون اوقاف استان قم توضیحاتی پیرامون اجرای طرح یکسان‌سازی قبور در حرم مطهر حضرت علی بن جعفر(ع) ارائه کرد. به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت الاسلام والمسلمین یوسف احمدی با اشاره به اجرای طرح همسان‌سازی قبور در آستان مقدس امامزاده علی بن […]

معاون اوقاف استان قم توضیحاتی پیرامون اجرای طرح یکسان‌سازی قبور در حرم مطهر حضرت علی بن جعفر(ع) ارائه کرد.

به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت الاسلام والمسلمین یوسف احمدی با اشاره به اجرای طرح همسان‌سازی قبور در آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) اظهار کرد: در ادامه اجرای این طرح، قبوری که در ضلع جنوب غربی قرار دارند همسان‌سازی خواهند شد.
وی افزود: این اقدام با اطلاع‌رسانی از طریق بنر در محوطه ورودی‌های بقعه از هفتم دی ماه سال جاری آغاز شد.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در این طرح ابتدا مختصات جغرافیایی سنگ مزارها به صورت دقیق ثبت و از همه آنها عکس‌برداری شده است گفت: پس از میلگردگذاری، بتن‌ریزی انجام خواهد شد و سپس سنگ فرش همسطح اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: پس از آن بر اساس مختصات جغرافیایی ثبت شده اسامی قبور دقیقا روی سنگ‌های همسطح حکاکی خواهد شد و به این ترتیب هیچ گونه نگرانی بابت جابجایی حکاکی‌های روی قبور وجود نخواهد داشت ضمن اینکه دفن اموات در این بقعه همچنان ادامه می یابد.
احمدی به محاسن اجرای طرح همسان‌سازی قبور اشاره و تصریح کرد: جلوگیری از نشست و آبگرفتگی قبور، عدم نفوذ آب باران در قبور و خرابی آنها، جلوگیری از رشد و تکثیر حشرات و حیوانات موذی همچون سوسک، رتیل و عقرب، تسهیل عبور و مرور افراد سالخورده و معلول در محوطه آرامستان، استفاده از محوطه این مکان برای شب‌های احیا و دیگر مراسم مذهبی و یکسان‌سازی شکل ظاهری قبور، از جمله مزایای این طرح به شمار می‌روند.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: طرح همسان سازی قبور پیش از این در بقاع متبرکه دیگری همچون حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و محمد(ع)، ابراهیم و احمد(ع)، حمزه(ع) و چهل اختران اجرایی شده است.