توصيه هاي پلیس قم در خصوص پيشگيري از سرقت “موتورسيكلت”

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان توصیه هایی در خصوص پیشگیری از سرقت موتورسیکلت به شهروندان ارائه کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” غلامعباس بلفکه” اظهار داشت: موتورسيكلت را حتماً در پاركينگ عمومي و داراي متصدي و مراقب پارك کنید و قبض رسيد دريافت کنید. وی […]

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان توصیه هایی در خصوص پیشگیری از سرقت موتورسیکلت به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” غلامعباس بلفکه” اظهار داشت: موتورسيكلت را حتماً در پاركينگ عمومي و داراي متصدي و مراقب پارك کنید و قبض رسيد دريافت کنید.

وی افزود:موتورسيكلت خود را به تجهيزات ايمني و بازدارنده مجهز و در هنگام پارک کردن، آن را به شيئي ثابت و محكم متصل کنيد و حتي المقدور در شعاع ديد خود و افراد مطمئن قرار دهيد و همچنین از تحويل موتورسيكلت خود به اشخاص ناشناس حتي براي چند دقيقه كوتاه خودداري کنيد.

سرهنگ بلفکه ادامه داد: موتورسيكلت خود را شماره گذاري کرده و پلاك اخذ شده را بر روي آن نصب کنيد و همواره دقت داشته باشید از خريد موتورسيكلت بصورت قولنامه اي مخصوصاً از افراد ناشناس خودداري کرده و  معامله را در دفتر اسناد رسمي به ثبت برسانيد تا در صورت سوء استفاده عواقب قانوني آن متوجه شما نشود.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قم بیان داشت: قبل از خريد موتورسيكلت از سرقتي نبودن آن از طريق استعلام از مبادي ذيربط اطمينان حاصل كنيد و موتورسيكلت خود را قبل از فروش براي آزمايش در اختيار افراد ناشناس قرار ندهيد.

وی خاطرنشان کرد:موتورسيكلت خود را حتي براي لحظه كوتاهي به حالت روشن ترك نكنيد، از به جاي گذاشتن هر گونه اسناد و مدارك موتورسيكلت خود در خورجين ، زيرزين و زيرقاب باطري خودداري کنيد.

سرهنگ بلفکه اضافه کرد: به دليل اينكه موتورسيكلت وسيله اي است كه گاهاً ممكن است براي اقدامات ضدامنيتي از آن سوء استفاده شود، بنابراين مراقبت از آن را جدي بگيريد و در صورت امكان، سوئيچ مخفي روي موتورسيكلت نصب کنید.