توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی سبب کاهش آلودگی هوا می‌شود

شهردار قم با بیان اینکه برای داشتن هوایی پاک باید به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی و دوچرخه در سطح شهر روی آورد، بر صرفه‌جویی در استفاده از حمل‌ونقل خصوصی تأکید کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، دکتر سقائیان نژاد به تشریح سیاست‌های مقابله و کاهش آلودگی هوای شهر قم پرداخت […]

شهردار قم با بیان اینکه برای داشتن هوایی پاک باید به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی و دوچرخه در سطح شهر روی آورد، بر صرفه‌جویی در استفاده از حمل‌ونقل خصوصی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، دکتر سقائیان نژاد به تشریح سیاست‌های مقابله و کاهش آلودگی هوای شهر قم پرداخت و اظهار داشت: چندین پارامتر در این زمینه مطرح شده که نخستین آن استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.
شهردار قم به نوع سوخت مصرفی اشاره کرد و گفت: از مهمترین عوامل ایجاد آلایندگی در قم، نوع سوختی است که مصرف می‌شود و وجود موتورسیکلت‌های متعدد است.
سقائیان نژاد ادامه داد: آلایندگی که یک موتورسیکلت ایجاد می‌کند، ۱۲ برابر یک خودرو است، در این زمینه شهروندان باید گرایش بیشتری به حمل و نقل عمومی داشته باشند که قطعا در بهبود وضعیت جوی، اثرگذار است.
وی با اشاره به هموار بودن شهر قم، خاطرنشان کرد: ما باید به سمت استفاده از دوچرخه در سطح شهر حرکت کنیم و این سنت قدیمی را احیاء کنیم.
شهردار قم در ادامه افزود: متأسفانه سهم حمل و نقل عمومی در ارتباط با دوچرخه بسیار ضعیف است، باید به روش‌هایی که در مکتب اسلام وجود دارد توجه بیشتری داشته باشیم.
سقائیان نژاد به صرفه‌جویی تأکید کرد و گفت: برای داشتن هوایی پاک، واقعا در استفاده از حمل و نقل خصوصی باید صرفه‌جویی کنیم و از دوچرخه و حمل و نقل عمومی و سوخت بهتر استفاده کنیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود، اظهار داشت: در حال حاضر صنایع بزرگی در سطح قم مشاهده نمی‌شود که گفته شود این آلایندگی‌ها مربوط به این صنایع باشد، اقلیم قم برای صنایع آلایندگی به‌هیچ وجه مناسب نیست و تا امروز هم مقابل آن مقاومت شده است.
شهردار قم در پایان با تأکید بر اینکه از این به بعد هم از ایجاد صنایعی که آلایندگی دارند در سطح شهر قم جلوگیری می‌شود، تصریح کرد: ما باید به سمت مباحث زیست محیطی، کاشت درخت، فضای سبز و استفاده از روش‌هایی که بتواند به کاهش تولید دی‌اکسید کربن و مشتقات آن در زندگی منجر شود، حرکت کنیم.
منبع خبر: اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم