تقدیر معاون آبفای کشور از برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آبفای قم

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت آب و فاضلاب استان قم به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست دکتر گیاهی معاون منابع انسانی و پشتیبانی آبفای کشور برگزار و صورت‌های مالی سال ۹۷ این شرکت تصویب شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، معاون […]

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت آب و فاضلاب استان قم به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست دکتر گیاهی معاون منابع انسانی و پشتیبانی آبفای کشور برگزار و صورت‌های مالی سال ۹۷ این شرکت تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، معاون منابع انسانی و پشتیبانی آبفای کشور در این جلسه در سخنانی ضمن قدردانی از تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب در راستای خدمت به مردم، اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته آبفای استان قم در بخش‌های پژوهش و آموزش قابل تقدیر دانست.

دکتر گیاهی همچنین بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و توسعه در درآمدهای آبفا با استفاده از روش‌های نوین جذب منابع تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد سال ۹۷ این شرکت پرداخت و اجرا و توسعه بیش از ۳۱ کیلومتر طرح‌های توزیع آب شهری، یکسان‌سازی کیفیت آب در کل شهر با تغییرات انجام شده در خروجی مخازن سالاریه و دو برادران و تکمیل ۹۰ درصد زون های فشاری داخل شهر و ۱۰۰ درصد در پردیسان را از جمله اقدامات سال گذشته آبفای قم برشمرد.

وی بهینه‌سازی فشار شبکه در سطح شهر با تنظیم فشارشکن‌ها، بهسازی ۶ حلقه چاه، اجرای برنامه ایمنی آب برای شهر قم، اجرای بیش از ۵۸ شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب، عقد ۵ فقره قرارداد به مبلغ  ۱۰۵میلیارد ریال جهت بازسازی تجهیزات و ابنیه تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو قم، عقد قرارداد واگذاری پساب به شهرداری قم به میزان ۴/۵ میلیون مترمکعب در سال را از دیگر فعالیت‌های سال گذشته شرکت آب و فاضلاب استان ذکر کرد.

دکتر علی جان صادق پور با اشاره به برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب در خصوص بازچرخوانی و استفاده از پساب در مجتمع‌های مسکونی گفت: بر اساس تصویب هیئت‌مدیره شرکت، مشترکینی که از آب خاکستری استفاده کنند برای آن‌ها ۲۰ درصد تخفیف در فاضلاب بها محاسبه و یک انشعاب عمومی نیز به این مجتمع‌ها رایگان واگذار می‌شود.

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش تلفات و جلوگیری از هدر رفت اشاره کرد و اظهار داشت: تعویض ۷۳۱۲ دستگاه کنتورهای خراب مشترکین، شناسایی و تبدیل ۵۶۸ فقره انشعابات غیرمجاز به مجاز، نصب ۱۹ دستگاه فلومتر در شبکه تأمین و توزیع، پیمایش و تعیین تکلیف قطعی ۲۶۵۰ اشتراک با مصرف علی‌الحساب و تست ۲۵۳۱ مشترک خانگی با میانگین مصرف ماهیانه کمتر از ۵ مترمکعب در ماه از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین پیمایش انشعابات و مصارف کلیه کارواش‌ها، تالارها، رستوران‌ها، هتل‌های استان، شناسایی و رفع ۹۰۹ فقره انشعاب غیرمجاز و دستکاری و  اخذ جرائم مربوطه، نصب ۴۶۰۰ عدد پرلاتور و شیر اهرمی در ادارات و مدارس، نشت یابی ۲۴۳ کیلومتر از شبکه توزیع و دبی سنجی کنتورهای اقطار بالا را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در راستای کاهش تلفات و جلوگیری از هدر رفت آب ذکر کرد.

وی به برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب استان در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ارتقای توان تولید ملی در حوزه آب و فاضلاب، ایجاد بسترهای لازم جهت حضور بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های آب و آبفا و توسعه ، تعمیق و جذب تکنولوژی در حوزه آب و فاضلاب را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: عقد ۵ فقره قرارداد به مبلغ ۱۰۵ میلیارد ریال جهت بازسازی تجهیزات و ابنیه تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو قم، اخذ مجوز تولید ۴۰۰ کیلووات برق به روش پمپ معکوس از شرکت مهندسی، ساخت و راه‏اندازی یک دستگاه اسکروپمپ فاضلاب و طراحی و ساخت آشغالگیر دانه ریز یک میلی‌متر برای پکیج تصفیه فاضلاب پردیسان از جمله اقدامات آبفای قم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

دکتر صادق پور در ادامه با اشاره به توجه ویژه شرکت آب و فاضلاب به اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۶ طرح تحقیقاتی و پژوهشی سال گذشته در شرکت آب و فاضلاب استان قم به مرحله اجرا رسیده است.

وی پروژه بومی‌سازی طراحی و ساخت اسکروپمپ‌ فاضلابی را از جمله این پروژه‌ها برشمرد و اظهار داشت: این پروژه ضمن جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور، کاهش هزینه‌های بهره‌برداری و نگهداری و سهولت دسترسی به قطعات یدکی را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به طرح حمایت آبفای قم از تولید داخلی مواد منعقد کننده پلی کلراید آلومینیوم یادآور شد: این مواد در زلال سازی و تصفیه آب و فاضلاب و همچنین در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی کاربرد دارد و با کیفیت بسیار بالاتر از محصولات وارداتی در توسط کارشناسان این شرکت ثبت اختراع شده است.

گفتنی است در پایان صورت‌های مالی سال ۹۷ شرکت آب و فاضلاب استان قم با گزارش مقبول حسابرسی به تصویب مجمع رسید و بازرس و حسابرس قانونی سال ۹۸ نیز تعیین شد.