تذکر لسانی آنهم بازبان خوش بهترین نتایج را میدهد

دبیرستاد امر به معروف ونهی از منکر استان قم گفت:تذکر لسانی ،آنهم بازبان خوش از مهمترین راه کارهای مدنظر ستاد ما در امر به معروف ونهی از منکر در استان قم است. به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین معرفت در نشست خبری که عصر امروز در سالن جلسات ستاد امربه‌معروف و نهی […]

دبیرستاد امر به معروف ونهی از منکر استان قم گفت:تذکر لسانی ،آنهم بازبان خوش از مهمترین راه کارهای مدنظر ستاد ما در امر به معروف ونهی از منکر در استان قم است.

به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین معرفت در نشست خبری که عصر امروز در سالن جلسات ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان برگزار شد، اظهار داشت: در قران کریم بیش از ۳۰۰ آیه در مورد امربه‌معروف و نهی از منکر واردشده که متأسفانه امروزه مفاهیم این آیات به‌درستی در بین جامعه اسلامی تبیین نشده است.

وی افزود: واژه”خیر” در فرهنگ قرآنی آن چیزی بوده که انسان برای رسیدن به کمال آن را انتخاب کرده و آن را دنبال می‌کند، در امربه‌معروف و نهی از منکر مصلحت کلی و عمومی جامعه مورد توجه بوده است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم گفت:نقش رسانه‌های عمومی در اشاعه فرهنگ عمومی بسیار زیاد بوده چراکه رسانه یکی از مهم‌ترین پدیده‌های مهم و مورد اقبال در جوامع به‌ویژه در ایران است، امربه‌معروف و نهی از منکر ازجمله مسلمات دینی بوده که در جامعه مهجور مانده است.

معرفت با اشاره به دیر بازده بودن فعالیت‌های فرهنگی در سطح جامعه عنوان کرد: در یک سال گذشته در ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم امور فرهنگی مختلفی در دست اجرا بوده اما حقیقت این است که کارهای فرهنگی دیر بازده بوده و آثار خود در آینده نشان می‌دهد، امربه‌معروف و نهی از منکر زبان خشن و قهرآمیزی ندارد بلکه آن فرهنگ مهر و عطوفت است.

وی ادامه داد: ۵ هزار طلایه‌دار امربه‌معروف و نهی از منکر در استان قم آموزش امربه‌معروف و نهی از منکر در خانواده و در جامعه بر مبنای مخاطب شناسی دیده‌اند که از این‌بین بیش از هزار و ۷۰ نفر نیروهای تخصصی بوده که در گشت‌های اخلاقی بافرهنگ مهرورزی و اخلاق مدارانه فعالیت می‌کنند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با تأکید بر گستره بالای امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح جامعه خاطرنشان کرد: تنها یکی از دغدغه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر مسئله حجاب است، در هر مکانی که فساد یا مفسده‌ای وجود داشته باشد ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در آن نقش می‌آفریند.در ۶۲ صنف استان قم شورای امربه‌معروف و نهی از منکر شکل‌گرفته است

معرفت تأکید کرد: در ۹۵ درصد از ادارات دولتی استان شورای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر تشکیل‌شده که به منکرات موجود در ادارات دولتی رسیدگی می‌کند، امربه‌معروف و نهی از منکر  دفاع از حقوق مردم و منافع عمومی بوده که شایسته است مردم در راه تعالی آن همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت‌های زیربنایی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان در سطح مدارس قم گفت: ۲۳۰۰ معلم در آموزش‌وپرورش استان، شورای امربه‌معروف و نهی از منکر را تشکیل داده‌اند همچنین در دوره متوسطه از بین دانش آموزان نیز شورای امربه‌معروف و نهی از منکر تشکیل‌شده است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم تصریح کرد: مرکز تخصصی امربه‌معروف و نهی از منکر در حوزه‌های علمیه تاکنون وجود نداشته که با تعاملات ایجادشده ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در حوزه‌های علمیه تشکیل و واحد درسی نیز برای تربیت مربیان امربه‌معروف و نهی از منکر تشکیل‌شده است.

معرفت ساماندهی نهادهای مرتبط با امربه‌معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: جلوگیری از جزیره‌ای عمل کردن و ساماندهی نهادهای مرتبط با امربه‌معروف و نهی از منکر یکی دیگر از فعالیت مهم ایجادشده در یک سال اخیر در ستاد امربه‌معروف قم بوده است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم خاطرنشان کرد: لازم بوده بستری برای تفریح و سرگرمی جوانان و کاستن از منکرات ممکن در سطح استان اجرایی کرده و این قبیل امور را دنبال کنیم، تمام خروجی‌های ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر ذر هیئت اندیشه‌ورز سنجیده می‌شود.