تدوين الگوی توسعه دانش محورقم بابهره گیری ازنخبگان حوزه ودانشگاه

استاندار قم در نشست صميمي با اعضاي انجمن علمي مطالعات امور سياسي حوزه علميه بر لزوم تدوین الگوی توسعه دانش محور قم با بهره گیری از ظرفیت نخبگان حوزه و دانشگاه تاکید کرد.  به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در نشستی با اعضاي […]

استاندار قم در نشست صميمي با اعضاي انجمن علمي مطالعات امور سياسي حوزه علميه بر لزوم تدوین الگوی توسعه دانش محور قم با بهره گیری از ظرفیت نخبگان حوزه و دانشگاه تاکید کرد. 

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در نشستی با اعضاي انجمن علمي مطالعات امور سياسي حوزه علميه، اظهار کرد: انجمن های متشکل از متخصصان بخش های مختلف می توانند بازوی یاری رسان بخش های اجرایی باشند.

استاندار قم سمن ها و انجمن ها تخصصی را بازیگران غیر رسمی صحنه سیاست دانست و افزود: این گروه ها می توانند نقش بازیگران متعادل کننده  سیاست اجتماعی را ایفا کنند و در عرصه سیاسی کشور موثر باشند.

سرمست به لزوم ارتباط بین متخصصین علوم در کشور اشاره و تصریح کرد: در استان قم در حال فراهم نمودن شرایطی هستیم که نخبگان و متخصصان از رشته های مختلف را گرد هم آوریم و با ایجاد اتاق فکر از بنیه علمی و دانش این افراد در سیاست گذاری توسعه قم بهره بریم. 

مقام عالی دولت در استان با اشاره به تشکیل شورای مشورتی توسعه استان قم، ادامه داد: ایجاد الگوی توسعه قم با ترکیب دین و سیاست، حوزه و دانشگاه و تعامل همه جانبه، منجر به تبیین فرهنگ دینی سیاسی مبتنی بر دانش خواهد شد که می تواند در کنار توسعه استان، الگویی برای توسعه کشور در اسناد بالا دستی باشد.

استاندار قم همچنین به در پیش بودن انتخابات مجلس شوراي اسلامي و میاندوره ای خبرگان رهبري اشاره و خاطر نشان کرد: نقطه عطف در برگزاری انتخابات، مشارکت حداکثری مردم است و این مهم با رشد دانش سیاسی مردم بر اساس تحلیل های صحیح سیاسی بدست می آید، که نخبگان حوزه و دانشگاه نقش اساسی در تبیین و ارايه این تحلیل ها دارند. 

سرمست در خاتمه انجمن های علمی متشکل از نخبگان حوزه و دانشگاه را عامل ایجاد توازن عام گرایی و خاص گرایی و تعامل موثر دانست.

لازم به ذکر است در این نشست تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه عضو انجمن علمي مطالعات امور سياسي حوزه علميه به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود در قالب مسائل روز استان و نیز نحوه کارکرد کمیته علمی و نخبگان نشست مشورتی توسعه استان پرداختند.