تحقق اعتبارات طرح هاي بازآفريني قم از وزارت راه وشهرسازي پيگيري شود

استاندار قم با اشاره به اهميت تخصيص اعتبارات طرح هاي بازآفريني شهر قم گفت: تحقق اين اعتبارات از وزارت راه و شهرسازي پيگيري شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان قم طی سخنانی […]

استاندار قم با اشاره به اهميت تخصيص اعتبارات طرح هاي بازآفريني شهر قم گفت: تحقق اين اعتبارات از وزارت راه و شهرسازي پيگيري شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان قم طی سخنانی با اشاره به تعامل و همفکری مسئولان استان قم در پیشبرد اهداف دولت اظهار داشت: دستاوردهاي مسئولان استان طي سالهاي اخير نيز نتيجه ي همين هماهنگي بوده است.

وي در ادامه با اشاره به مسئله زمين هاي ۳۲ و ۴۸ هکتار كه به منظور پشتيباني از احياي بافت فرسوده و مناطق خارج از طرح شهر قم در نظر گرفته شده اند افزود: تعیین تکلیف این زمین ها اقدام مثبتی است و بایستی مستندسازی اقدامات نيز طی سه ماهه آینده انجام شود.

صادقی تدوين طرح بلند مدت و ایجاد نقشه راه را جهت ترسیم آینده ی شهر قم ضروری دانست و گفت: در رابطه با مسئله ی اعتبارات نیز امیدواریم با حمایت وزارت راه و شهرسازي مشكلات بودجه اي طرح هاي ستاد بازآفريني مرتفع شود.

استاندار قم همچنین بحث مشکلات زیرساختی منطقه ي اسماعیل آباد قم را مورد توجه قرار داد و گفت: این منطقه دارای معضلات اجتماعی بسیاری است و بایستی هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه در طرح های فعلی بافت تاریخی استان قم کمتر از میزان واقعی براورد شده است گفت: این مسئله در کارگروه های تخصصي بررسي و براي اصلاح آن تلاش شود.

اهتمام مسئولان استان برای تامین زیرساخت های منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت

استاندار قم  در بازدید از منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت خواستار تلاش مسئولان استان برای تامین زیرساخت های این منطقه گردشگری شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم صبح امروز با سفر به بخش خلجستان قم، از منطقه نمونه ی گردشگری دشت بهشت واقع در روستای نایه از توابع این بخش بازدید نمود.

استاندار قم در این بازدید با اشاره به اهتمام دولت تدبير و اميد برای جذب بخش خصوصی در طرح های اقتصادی اظهار داشت: حضور مسئولان قم در این منطقه در راستاي همین هدف صورت گرفته است.

وی با تاکید بر تامین زیرساخت های این منطقه ی گردشگری افزود: راه دسترسی، برق و گاز از زیرساخت های اساسی برای رونق منطقه گردشگری دشت بهشت هستند.

صادقی ادامه داد: توسعه ی چنین مناطق گردشگری در مناطق محروم و بخش های استان موجب گسیل شدن سرمایه، توسعه اشتغال و کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها می شود.

محسن بهشتی معاون امور عمرانی استاندار قم نیز در این جلسه اظهار داشت: در جلسه ای با حضور مدیران دستگاه های مربوطه هزینه ی تامین زیرساخت های منطقه گردشگری دشت بهشت تامین خواهد شد.

منطقه ی گردشگری دشت بهشت با پیش بینی اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در نزديكي روستای نایه از توابع بخش خلجستان در حال ساخت می باشد.