تجلی عشق واخلاص در سفر معنوی خبرنگاران قمی به مشهد مقدس

بزرگترین رویداد فرهنگی خبرنگاران استان قم  که به همت انجمن صنفی خبرنگاران استان با اعزام بیش از ۴۰۰نفر از اصحاب رسانه استان به همراه خانواده های  آنان صورت گرفت،در سفر به مشهد مقدس تجلی یافت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم ،در این سفر معنوی که به همت وتلاش های خستگی ناپذیر هادی دریس […]

بزرگترین رویداد فرهنگی خبرنگاران استان قم  که به همت انجمن صنفی خبرنگاران استان با اعزام بیش از ۴۰۰نفر از اصحاب رسانه استان به همراه خانواده های  آنان صورت گرفت،در سفر به مشهد مقدس تجلی یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم ،در این سفر معنوی که به همت وتلاش های خستگی ناپذیر هادی دریس رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان قم ودوستان وی صورت گرفت،خبرنگاران استان قم به همراه خانواده های خود برای دومین سال پیاپی عازم دیار امام رئوف شدند تا بهترین خاطره های بیاد ماندنی برای آنان رقم بخورد.

به همراه خانواده وارد ایستگاه  راه آهن قم می شوم ،حضور انبوه خبرنگاران وخانواده های آنان را مشاهده می کنم،خیلی از همکارانی که مدتها از آخرین باری که آنان را دیده بودم می گذشت،در اینجا یک جا دیدم وزمان برای دیده بوسی وجویای احوال آنها شدن خیلی کم بود.

فرصتی توسط انجمن صنفی خبرنگاران استان قم به وجود آمده بود که یک دورهمی بزرگ اصحاب رسانه استان رقم بخورد وخبرنگاران قمی از اطیاف مختلف سیاسی وقومیتی دور هم صمیمانه جمع شده ویک دل ویک صدا باهم شوند که تاکنون کمتر چنین صمیمیتی دیده بودم.

مانند سفر قبلی وحتی بهتر از آن،نظم وترتیب خاصی حکم فرما بود.یکی از همراهان آقای دریس،جناب ناصری از عزیزان صدا وسیما  پشت میزی نشسته وکاغذ شماره سالن وکوپه را به خبرنگاران میداد وهیچ ناهمگونی در این برنامه مشاهده نمیکنم.

آقای دریس ودوست وهمکار پرتلاشش جناب توکلی با چهره ای بشاش وخندان (با اینکه ۳روز برای هماهنگی نهایی این برنامه نخوابیده بودند!) وارد سالن استقبال می شوند وخبرنگاران به دیدار آنان می روند تا از این تلاش بی منت آنان تقدیر وتشکر نمایند که آقای دریس  در جواب محبت های خبرنگاران می گوید:من هیچ کاری برای شماها نکردم وهرچی بوده در وهله اول لطف خدا وامام رضا ع  بوده ودر درجه بعد مساعدت نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی وبرخی از مسئولان استان قم بوده وبنده کمترین نقشی در آن داشته ام.

وارد قطار می شویم وقطار پس از شیهه ای بلندی مانند یک اسب چموش با لق لق چرخهای آهنین خود به حرکت می افتد وبا هر حرکتی ،دلم نیز به طرب هوای دیدن یار به تپش می افتد.

وصف حال ما ،وصف حال عاشق خسته دلی  است که برای دیدن معشوق خود لحظه شماری می کند وعقربه های ساعت برای او به کندی می چرخد.معشوق من تاملی بنما که عاشق خسته دلت به دیدارت می آید.

قطار با قدرت زیاد به خود می تازد ومنظره های اطراف قطار به سرعت از جلوی چشمانم  عین برق رد می شوند.باخود این شعر را زمزمه می کنم:

آمدم ای شاه پناهم بده / خط امانی ز گناهم بده

ای حرمت ملجأ درماندگان / دور مران از در و راهم بده

ای گل بی‌خار گلستان عشق / قرب مکانی چو گیاهم بده

 

لایق وصل تو که من نیستم / اذن به یک لحظه نگاهم بده

ای که حریمت مَثل کهرباست / شوق و سبک خیزی کاهم بده

تا که ز عشق تو گدازم چو شمع / گرمی جان‌سوز به آهم بده

لشکر شیطان به کمین منند / بی‌کسم ای شاه پناهم بده

از صف مژگان نگهی کن به من / با نظری یار و سپاهم بده

ای که عطابخش همه عالمی / جمله حاجات مرا هم بده

درلحظات واپسین شب وارد مشهد مقدس می شویم ویک راست به هتل محل اقامت خود می رویم که الحق والانصاف از هتل های خوب وتمیز مشهد بوده است وفاصله چندانی با حرم نداشت.

صبح زودعازم حرم امام رضا (ع) می شویم وبا اینکه زمستان بود،جمعیت در حد انفجار بود وبه سختی بود می شد به ظریح مقدس رسید وباهر جان کندنی که بود،بالاخره دستم به آن رسید وجا برای چند پیرمرد نیز باز نمودم تا آنان نیز به فیض دیدار ظریح یار برسند.

مدت اقامت ما در مشهد کوتاه بوده سه شنبه زمان حرکت ما از قم وجمعه زمان برگشت ما از مشهد بود.شب آخر ما در هتل شاهد حضور جناب امیر آبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ،جناب جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم وتعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر بودیم که با اصحاب رسانه حاضر در این اردوی زیارتی به خوش وبش پرداختند وپای صحبت های آنان قرار گرفتند در پایان این دیدار نیز اصحاب رسانه دولوح تقدیر به پاس زحمات بی دریغ آقای دریس وآقای توکلی وبوسیله آقای امیر آبادی تقدیم آنان نمودند وپس از آن قرعه کشی مسابقه عکس همسفران نیز برگزار شد که جوایز آن توسط شرکت مخابرات قم اعطا شده بود تایک شب بیاد ماندنی به اتمام برسد.

درپایان این گزارش به نمایندگی از خودم واصحاب رسانه ای که در این سفر شرف حضور یافته بودند،از رئیس انجمن صنفی خبرنگاران جناب هادی دریس،آقای توکلی،آقای حامد دریس و…که در این سفر تمام تلاش خود را به کار بستند تا یک سفر خاطره انگیز وبدون هیچ حاشیه ای برای خبرنگاران وخانواده های آنان رقم بزنند،کمال تشکر را داشته باشیم وامیدواریم که باقیات صالحاتی باشد برای این عزیزان دریوم لا ینفع مال ولابنون الا من اتی الله بقلب سلیم.

حسین کبابی،مشهد مقدس ۲۲آذر۱۳۹۷خورشیدی