بیش از ۸ هزارنفر در آزمون های مهارتی در قم شرکت کردند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم از برگزاری آزمونهای سنجش مهارتی و تعیین صلاحیت حرفه ای ۸۶۸۸ نفر در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۹خبر داد. به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم، محمود تقی پور مدیر کل آموزش فنی و […]

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم از برگزاری آزمونهای سنجش مهارتی و تعیین صلاحیت حرفه ای ۸۶۸۸ نفر در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۹خبر داد.
به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم، محمود تقی پور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم بیان داشت: درسال جاری ۸ هزار و ۶۸۸ نفردرآزمونهای تعیین صلاحیت حرفه ای ثبت نام نمودند که تعداد ۷ هزار و ۷۳۲ نفر در آزمون کتبی و عملی با رعایت کلیه شیوه نامه های بهداشتی شرکت کرده و ۸۱ درصد این متقاضیان باکسب حدنصاب نمره قبولی موفق به اخذ گواهینامه مهارت شدند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به اینکه ۵۵ درصد از شرکت کنندگان در آزمونهای صلاحیت حرفه ای را بانوان تشکیل می دهند افزود: ۴ هزار و ۷۸۸ نفر از شرکت کنندگان در این آزمونها زن و ۳ هزار و ۹۰۰ نفر مرد بوده اند.
تقی پور تصریح کرد: این آزمونها دربیش از ۲۰۷ حرفه مهارتی در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی اجرا گردیده.
وی بیان داشت: آزمونهای سنجش و ارزشیابی مهارت دربخش های مختلف مهارتی شامل مراکز دولتی، غیر دولتی آموزش فنی و حرفه ای داوطلبان آزاد، تفاهمنامه ها، صنعت ساختمان، پادگان، زندان، صنایع، آموزش روستایی، عشایری، استاد شاگردی، جوار دانشگاهی و … بوده است.
وی خاطر نشان کرد: گواهینامه های صادر شده دارای کد استاندارد بین المللی است و طبق تفاهمنامه های منعقده با مرکز ملی فرش ایران، سازمان صنایع دستی و میراث فرهنگی و تفاهمنامه در بخش صنعت ساختمان، دارندگان گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای می توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.
۱۳۶ تبعه خارجی در قم آموزشهای مهارتی را فرگرفتند
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم از بهره مندی ۱۳۶ نفر از اتباع بیگانه استان قم ار آموزش های فنی و حرفه ای در ۹ ماهه اول سال جاری خبر داد.
محمود تقی پور با اعلام این خبر بیان داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان مبنی بر توجه آموزشها به اتباع مقیم در ایران و تفاهمنامه سه جانبه فی مابین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور و دفترکمیساریای عالی سازمان ملل متحد و با هدف بهبود سطح خوداتکائی و معیشت پناهندگان عراقی و افغانی واجد شرایط تعداد ۱۳۶ نفر از اتباع خارجی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان قم از ابتدای سال جاری تاکنون دوره های فنی و حرفه ای را طی نموده اند .
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان، ارائه آموزشهای نهاد محور از طریق این سازمان را عاملی در جهت خوداتکائی، ریشه کنی فقر، ایجاد اشتغال پایدار، رشد اقتصادی و زندگی بهتر برای اتباع بیگانه برشمرده و گفت: افزایش ظرفیت اقتصادی خانواده ها می تواند امکان دستیابی به راه حل های پایدار و خصوصا اشتغال آسانتر اتباع خارجی در هنگام بازگشت موفقیت آمیز آنها را افزایش دهد.
تقی پور عنوان کرد: آموزشهای ارائه شده به این افراد در ۹ ماهه گذشته در قالب ۸ دوره آموشی بوده که دوره های نصاب و تعمیرکار کولرهای گازی پنجره ای و اسپیلت،تعمیرکار برق خودرو درجه ۲، برقکار ساختمان، شناسایی اصول راه اندازی کسب و کارهای متوسط و کوچک(SME) برای برادران و سازنده زیورآلات سنتی،روبان دوزی،طراح و نقاش روی پارچه،بافنده پوشاک دومیل وشناسایی اصول راه اندازی کسب و کارهای متوسط و کوچک(SME) ویژه خواهران برگزار شده است.
وی با بیان اینکه تفاهمنامه سه جانبه از سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون هر ساله منعقد شده است تصریح کرد: از سال ۲۰۱۱ این تفاهمنامه با هدف بهبود سطح خوداتکائی و معیشت پناهندگان در استانهای قم، اصفهان، فارس، گلستان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، قزوین، مرکزی، سمنان، ایلام، بوشهر، تهران و یزد اجرا می شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اظهار داشت: ساختار فعالیتهای آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای پناهندگان به گونه ای طراحی شده است که کلیه آنها در مناطق شهری صورت گرفته و مرتبط با نیازها و متمرکز بر حوزه های ساختمانی،تعمیرات، صنایع دستی، و صنعت باشند.