به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس،کتاب «یادت باشد» نقدمی شود

به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس، نقد کتاب «یادت باشد» نوشته محمدرسول ملاحسنی با حضور مسئولان و خانواده های معزز شهدا برگزار می شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم، بیان کرد: […]

به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس، نقد کتاب «یادت باشد» نوشته محمدرسول ملاحسنی با حضور مسئولان و خانواده های معزز شهدا برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم، بیان کرد: نقد کتاب «یادت باشد» نوشته محمدرسول ملاحسنی روز چهارشنبه ۴ مهر ساعت ۱۰ صبح برگزار می شود. وی گفت: این کتاب بیانگر خاطرات همسر شهید حمید سیاهکالی مرادی است که در قالب رمانی عاشقانه و پرکشش نگارش شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم بیان کرد: شهید مرادی دومین شهد مدافع استان قزوین است که پس از سه سال زندگی مشترک در پاییز ۹۴ به فیض شهادت نائل می شود. وی افزود: سبک زندگی و نوع ادبیات این کتاب نیز مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت و معظم له در جلسه خبرگان رهبری آن را داستانی ویژه یاد کرد که باید در تاریخ ثبت شود و مطالعه آن را به دیگران نیز پیشنهاد کردند.

جباری سپس اظهار داشت: وقتی که زندگینامه شهدا را از زبان همسر یا دوستان و همرزمان شهید مطالعه می کنیم، به یک نتیجه واحد می رسیم که همه آنها یک مسیر و هدف مشترک و مقدسی را دنبال کردند و آن هم رضای پروردگار و اطاعت از اولی الامر است. وی همچنین به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست» اشاره کرد و گفت: این همایش و گرامی داشت به منظور تکریم و ادای احترام به شهیدان و خانواده های معزز آنان به ویژه شهدای غریب مدافع حرم می باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی تصریح کرد: هر شهیدی نماد مظلومیت شهیدان و روایتگر خانواده های صبور و ایثارگر آنان است که اگر این عزیزان نبودند ما امنیت حاضر را نداشتیم. وی در پایان گفت: نشست معرفی و نقد کتاب «یادت باشد» نوشته محمدرسول ملاحسینی با حضور مقامات ارشد استانی و خانواده های معزز شهدا و جانبازان روز چهارشنبه ۴ مهر ساعت ۱۰ صبح در تالار غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و اقع در خیابان ساحلی برگزار می شود.

یادآور می شود کتاب «یادت باشد» زندگی‌نامه‌ی شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی مرادی به روایت همسرش است. این کتاب که شاید بتوان آن را عاشقانه‌ترین کتاب شهدای مدافع حرم دانست، نوشته‌ ی محمدرسول ملاحسنی بوده و توسط نشر شهید کاظمی منتشر شده است