به خانه بخت رفتن ۲۰۰ زوج سالمند قمی به همت کمیته امداد

جشن ازدواج ۲۰۰ زوج سالمند تحت حمایت کمیته امداد با هدف پیشگیری از افسردگی و تنهایی آنها تا پایان امسال برگزار می شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازسایت خبری کمیته امداد،  مدیرکل کمیته امداد استان قم از برگزاری جشن ازدواج ۲۰۰ زوج سالمند قمی که بیشتر آنها ساکن روستاهای قم هستند […]

جشن ازدواج ۲۰۰ زوج سالمند تحت حمایت کمیته امداد با هدف پیشگیری از افسردگی و تنهایی آنها تا پایان امسال برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازسایت خبری کمیته امداد،  مدیرکل کمیته امداد استان قم از برگزاری جشن ازدواج ۲۰۰ زوج سالمند قمی که بیشتر آنها ساکن روستاهای قم هستند خبر داد.
اکبر میرشکار مدیر کل کمیته امداد استان قم، با اشاره به اینکه سالمندان، خصوصا آنها که همسرانشان را از دست داده اند بیشتر در معرض آسیب های دوران پیری هستند گفت : کمیته امداد استان قم طرح ازدواج سالمندان را برای نخستین بار در کشور اجرا می کند.
وی با بیان اینکه تعدادی از سالمندان که به دلایلی همسرشان را از دست داده اند و از تنهایی و افسردگی در رنج هستند، تمایل به ازدواج مجدد دارند گفت: کمیته امداد استان قم در طرح اولیه زمینه ازدواج ۲۰۰ سالمند زن و ۲۰۰ سالمند مرد تحت حمایت این نهاد را فراهم کرده است و در تلاش هستیم زمینه این ازدواج ها را بیشتر فراهم کنیم.
میرشکار با بیان اینکه در ۹ ماه نخست امسال ۴۹۰ نوعروس تحت حمایت کمیته امداد به خانه بخت رفته اند گفت: علاوه بر اینکه به دختران یتیم تحت حمایت پنج میلیون تومان و به دختران غیریتیم ۳ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج پرداخت کردیم، پنج میلیون تومان هم وام قرض الحسنه از کمیته امداد دریافت کرده اند.
مدیر کل کمیته امداد افزود: تا پایان امسال نیز ۴۰۰ دختر تحت حمایت کمیته امداد با دریافت کمک هزینه ازدواج و تسهیلات قرض الحسنه به خانه خواهد رفت.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از طرح های کمیته امداد قم، شناسایی خانوارهایی است که سرپرستان آنها به دلایل اعتیاد یا متارکه خانوار را ترک کرده اند گفت: تا کنون ۴۶۵ زن مطلقه که همسرشان معتاد بوده اند شناسایی و با شرط ترک اعتیاد و اشتغال مناسب سرپرست خانوار زندگی مجدد خود را با همسرشان آغاز خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه برای ترک اعتیاد ۱۰۰ سرپرست معتاد، با کمپ های ترک اعتیاد مذاکراتی انجام شده است گفت: این افراد پس از ترک اعتیاد تا ۶ ماه توسط کارشناسان تحت نظر هستند و پس از ترک اعتیاد تسهیلاتی به آنها می دهیم و این حمایت ها تا یک سال ادامه دارد تا سرپرستان خانوار به سر و سامان برسند.
مدیر کل کمیته امداد استان قم با بیان این که برای ازدواج مجدد ۳۶۵ زن مطلقه نیز در مراحل بعدی اقدام می شود، اظهار کرد: این طرح از طریق برون سپاری توسط یک موسسه فرهنگی با ۵۰ کارشناس در حال اجراست گفت: این نهاد برای زنان جوان مطلقه تحت حمایت کمیته امداد که امکان برگشت به زندگی قبلی را ندارند تسهیلاتی برای آنها و فرزندانشان در نظر گرفته است.