بهره مندی ۹۱۰ نفر از خدمات مشاوره ای پلیس قم در فروردین ماه

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم از بهرمندی ۹۱۰ نفر از خدمات مشاوره ای مرکز مشاوره و آرامش پلیس طی فروردین ماه سال جاری در استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ “مهرداد حاجي زاده” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهارداشت: مرکز مشاوره و مددکاری پلیس در جهت […]

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم از بهرمندی ۹۱۰ نفر از خدمات مشاوره ای مرکز مشاوره و آرامش پلیس طی فروردین ماه سال جاری در استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ “مهرداد حاجي زاده” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهارداشت: مرکز مشاوره و مددکاری پلیس در جهت ارتقاء بهداشت روان شهروندان و با توجه به فضای جاری جامعه با اولویت مسائل و شرایط خانواده ها و شهروندان به ارائه ۹۱۰ مورد خدمات مشاوره در اداره مشاوره و دفاتر مددکاری کلانتری ها پرداختند.
سرهنگ حاجی زاده در ادامه با اشاره به عملکرد مرکز مشاوره و مددکاري اجتماعی آرامش معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان در فروردین ماه سال جاري، افزود:۳۸۰ مورد مشاوره روانشناسی،۲۶ مورد مددکاری مشاوره، ۴۵ مورد تست روان سنجي با تاکید بر مشاوره کاهش استرس و اضطراب های ناشی از کرونا و ۳۳ مورد مشاوره انتظامي از ديگر خدمات مرکز مشاوره و آرامش پلیس قم به شهروندان مي باشد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم، افزود: با تلاش كارشناسان اداره مشاوره پلیس قم در مدت مذکور ۴۲۶ مورد خدمات مشاوره ای به مراجعان در دوایر اجتماعی کلانتری ها پرداخته شده که این نمود جایگاه والای پلیس در تراز جامعه اسلامی است.
سرهنگ حاجی زاده ادامه داد: اداره مشاوره آرامش استان قم هر روز به صورت تلفني و حضوري پاسخگوي سوالات و مشكلات شهروندان درحوزه خانوادگي،حقوقي،فردي، شغلي اقتصادي، تحصيلي، ازدواج و غيره مي باشد و شهروندان مي توانند همه روزه از ساعت ۰۷۰۰ الي۱۷۰۰ به اين اداره واقع در خيابان امام خميني (ره) جنب درمانگاه حضرت زينب (س) – ساختمان معاونت اجتماعي- اداره مشاوره آرامش حضور و يا با شماره تلفن ۲۱۸۲۲۵۵۰ تماس حاصل کرده و از خدمات مشاوره پليس بهره مند شوند.
…………………………..
پیام تبریک فرمانده انتظامی استان قم در آستانه حلول ماه مبارک رمضان
فرمانده انتظامي استان قم گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان “ماه بندگی خدا” قرار داریم و جا دارد این ماه پرخیر و برکت را به تمام همکاران تلاشگر و مردم شریف استان تبریک عرض کنم.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، متن این پیام به شرح ذیل می باشد:
بار دیگر ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا فرا می رسد و مردم خداجو و مومن آماده می شوند تا ادب حضور در ضیافت پروردگار را سرمایه خوشبختی دنیا و آخرت خود سازند.
رمضان طلعيه ميهماني خدا در بهار قرآن، ماه سردادن ذكر «بك يا الله»، موسم عبادت هاي عاشقانه در محضر باريتعالي و شب هاي قدر، ماه هم نوايي با شهيد محراب حضرت امام علي (ع) و نويدبخش روزهايي كه دل هاي مومنين خانه خداست، زبان ها عطر دعا دارند و بوي خدا مي دهند و شب هايي كه فرشتگان، عرش را از ذكر و مناجات آذين مي بندند.
ماه رمضان که نعمتي عظيم از جانب باري تعالي است مي تواند زمينه ساز بهره مندي از ديگر مواهب الهي گرديده و قطعا ورود به آن مايه تقويت روحيه دينداري و توجه بيشتر به معنويات مي باشد که اين امر موجب پرورش انسان هاي شايسته مي شود.
خودسازی در فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام شامل کنترل تمام رفتارها و گفتارهای انسان در چارچوب دستورات خداست، کنترل اعضاء و جوارح و نفس براساس بایدها و نبایدهای قرآن و سنت، مصداق خودسازی اسلامی و الهی است و روایات مکرری یادآوری کرده است که روزه‌داری، فقط به دستگاه گوارش و خوردن و آشامیدن مربوط نیست، بلکه مهم کنترل انسان بر نفس اماره و مراقبت از روح انسان است.
درک صحیح از ماه مبارک رمضان، زمینه به دست آوردن مواهب و برکات الهی و عطایای ربانی را فراهم می کند و در سایه این درک، فهم و شناخت است که نقش بی‌بدیل و آثار و فواید آن آشکار می‌شود.
ماه مبارک رمضان، فرصتی استثنایی و بس گرانقدر و ارزشمند است که باید با برنامه‌ریزی صحیح به استقبال آن رفت، این ماه فرصتی برای دعا و نیایش و شب زنده‌داری است که عشق ملکوتی و انس با محبوب جاودانه را پدید می‌آورد و شهد مناجات و نیایش را در کام انسان، حلاوت می‌بخشد.
امیدوارم همگی از سفره پربرکت فیوضات ربوی در این ماه مبارک به نحو مطلوب بهره‌مند شویم و با تهذیب نفس و خضوع و خشوع در قبال پروردگار جهانیان، دل‌ها و جان‌ها را در آسمان رحمت واسعه الهی جلا دهیم.
در پایان از درگاه حضرت احدیت برای هم استانی های عزیز به ویژه همکاران پرتلاش فرماندهی انتظامی استان و خانواده های آنان، توفیق بهره‌گیری از برکات این ماه خجسته و انفاس قدسیه حضرت ولیعصر (عج) را مسئلت می‌نمایم.
سرتیپ دوم پاسدار “عبدالرضا آقاخانی”-فرمانده انتظامی استان قم