بهره‌برداری از خط انتقال جدید آب شهر کهک با حضور استاندار قم

همزمان با هفته دولت خط انتقال جدید آب شهر کهک با اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال با حضور استاندار، فرماندار و جمعی از مدیران استان به بهره‌برداری رسید. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در حاشیه بهره‌برداری […]

همزمان با هفته دولت خط انتقال جدید آب شهر کهک با اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال با حضور استاندار، فرماندار و جمعی از مدیران استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در حاشیه بهره‌برداری از این خط انتقال در سخنانی با اشاره به مشکلات کمبود آب در شهر کهک اظهار داشت: با رسیدن آب سرشاخه‌های دز به قم در سال ۹۴ مشکل تأمین آب این شهر تا حدودی زیادی برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از خط انتقال قدیمی آب شهر کهک به علت فرسودگی و نداشتن ظرفیت لازم، مشکلاتی را در سال‌های اخیر به وجود آورده بود، خاطرنشان کرد: به منظور رفع این مشکل نیز خط انتقال جدید آب شهر کهک با اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال اجرا شد.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: خوشبختانه با اجرای این خط انتقال که امروز به صورت رسمی شاهد بهره‌برداری آن هستیم در تابستان امسال هیچگونه قطعی آب در شهر کهک نبودیم.

وی با اشاره به اینکه ابتدا تا انتهای شهر کهک بیش از ۱۰۰ متر اختلاف ارتفاع دارد، گفت: به همین دلیل نیازمند ساخت یک مخزن ذخیره آب جدید هستیم که زمین آن نیز با مساعدت شهرداری و شورای شهر کهک آب و فاضلاب واگذار شده است که با احداث آن فشار آب در بخش پایین دست شهر نیز مناسب خواهد شد.

دکتر صادق پور با قدردانی از مساعدت‌های شهرداری و شورای شهر کهک و حمایت های بی دریغ استاندار محترم، خواستار تصویب اعتبار جهت احداث این مخزن شد و اظهار داشت: در صورت تأمین بخشی از اعتبارات ساخت این مخزن از سوی استان مابقی آن را از منابع داخلی تأمین و عملیات اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد.