برگزاری یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در قم

یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در آستانه میلاد حضرت مهدی (عج) در قم برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، حجت‌الاسلام مهدی حسین پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، اظهار داشت: دو سال است که رویکرد همایش تغییر کرده و به‌صورت رسمی تقریباً ۱۰ مرکز […]

یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در آستانه میلاد حضرت مهدی (عج) در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، حجت‌الاسلام مهدی حسین پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، اظهار داشت: دو سال است که رویکرد همایش تغییر کرده و به‌صورت رسمی تقریباً ۱۰ مرکز علمی ازجمله دانشگاه معارف اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم، حوزه علمیه قم، دانشگاه امام صادق و.. با همایش تعامل سازنده‌ای داشته‌اند.

وی افزود: پیش نشست‌هایی را نیز در این مراکز برگزار کردیم تا بتوانیم هر چه بیشتر از تجارب این مراکز در برگزاری بهتر و همچنین افزایش بار علمی همایش بهره ببریم.

حسین پور بابیان این‌که رویکرد ما علمی بوده است، بیان داشت: اکثر مقالات یا علمی پژوهشی یا علمی ترویجی هستند که در مجلات تخصصی به چاپ خواهند رسید.

وی افزود: ۱۰۰ مقاله از مراکز علمی و ۱۲۰ مقاله آزاد به دبیرخانه همایش رسیده است که نشان از استقبال خوب مراکز مختلف دارد.

حسین پور ابراز داشت: ۱۰ مهمان خارجی نیز در این همایش حضور خواهند داشت و از نقطه نظرات آن‌ها نیز بهره خواهیم برد.

وی زمان برگزاری همایش را ۲۹ فروردین عنوان کرد و گفت: سخنران افتتاحیه آیت‌الله اراکی دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی و سخنران پایانی نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی خواهد بود.

دبیر اجرایی همایش دکترین مهدویت بابیان این‌که مکان همایش موسسه آموزشی امام خمینی خواهد بود، تصریح کرد: ۱۵۰ مقاله امتیاز لازم را برای چاپ کسب کرده‌اند که در مجلات تخصصی به چاپ خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در این همایش از ۱۸ مهدی یاور تقدیر خواهد شد و همچنین دو مرکزی که بیش از همه مراکز همکاری داشته‌اند مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

در ادامه حجت الاسلام محمدصابر جعفری نیز با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع مهدویت در عصر حاضر، اظهار داشت: برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم با مراکز مختلفی همکاری داشتیم و از تجربیات همه در این زمینه استفاده شده است.

وی ادامه داد: حضور مراکز مختلف یک نشاطی را در این زمینه ایجاد کرده و جلسات مختلفی در طول سال برای برپایی همایش صورت گرفته است.

جعفری افزود: از همکاری دانشگاه امام صادق(ع) و سایر نهادهای دینی ، دانشگاهی و حوزوی بهره گرفته شده تا بتوانیم سطح علمی همایش را بالا ببریم.

وی افزود: ۵ عنوان کتاب نیز در این همایش رونمایی خواهد شد که به صورت تخصصی به مسئله مهدویت پرداخته اند.

دبیر همایش دکترین مهدویت ادامه داد: در مجموع ۲۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است که از این تعداد ۶۴ مقاله در همایش فرصت ارائه پیدا می کنند و ۱۵۰ مقاله نیز در مجلات تخصصی به چاپ می رسند.

وی افزود: در این همایش ۴ کمیسیون تخصصی با محورهای مهم «مهدویت و چالش ها» شامل تعیین وقت برای ظهور، مسئولیت گریزی، فتنه ها و مدعیان دروغین و …برگزار خواهد شد.

جعفری عنوان کرد: در این همایش اساتید و پژوهشگران مقالات خود را در قالب محورهای چالش های اعتقادی و فرهنگی و چالش های اجتماعی و سیاسی پیرامون مهدویت ارائه می دهند.

وی اظهار کرد: قرار است از ۱۸ مقاله برتر در این همایش تقدیر شود که این مقالات از برگزیده ترین آثار به دست آمده به همایش است.