برگزاری مراسم بزرگداشت سردارقاسم سلیمانی درمرکز فقهی ائمه اطهار(ع)قم

مراسم بزرگداشت سردار دل ها و مدافع حرم اهل البیت با حضور آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی ،علما و فضلا ، قبل از ظهر روز چهارشنبه  در ایام  شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار گردید. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،فضای مراسم با […]

مراسم بزرگداشت سردار دل ها و مدافع حرم اهل البیت با حضور آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی ،علما و فضلا ، قبل از ظهر روز چهارشنبه  در ایام  شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار گردید.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،فضای مراسم با تلاوت قرآن کریم عطر اگین شد و سپس بخشی از سخنان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در رثای مالک اشتر و سنگینی فقدان و شهادت ایشان برای امیرالمومنین پخش گردید.
حاج عباس حیدر زاده با نوای دلنشین خود و با روضه خوانی برمصیبت حضرت صدیقه طاهره و سیدالشهدا مستمعین را به فیض رساندند.
در این مراسم پیام صوتی و تصویری آیت الله فاضل لنکرانی پیرامون شخصیت و مقام والای سردار سلیمانی برای حاضران پخش گردید .
ایشان در فرازی از سخنان خود سردار سلیمانی را مولود حقیقت انقلاب و از برکات نظام جمهوری اسلامی دانستند ، واقعا باید سبک زندگی و تمام کارهای این شهید بزرگوار را سرمشق خودمان و آیندگان قرار دهیم. سردار سلیمانی مکتب امام حسین(علیه السلام) را خیلی خوب شناخته بود
همه کارها و اقدامات حاج قاسم رنگ و بوی خدایی داشت و نفسانیات در او راهی نداشت، دشمن خیال می کرد با ترور شهید سلیمانی راه و منش او فراموش می شود، اما مردم در تشییع وی و شهید ابومهدی نشان دادند که راه و یادشان بیشتر از گذشته با ملت ها است.
حرکت و مقاومت سردار سلیمانی برگرفته از مکتب امام حسین(ع) بود و یکی از دلایل موفقیت شهید سلیمانی شناخت دقیق از مکتب حسینی و توسل به اهل بیت(ع) بود.

در انتهای مراسم هم حجه الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد حسین انصاری اراکی از یاران دیرین و گرانقدر سپهبد سهید حاج قاسم سلیمانی به ارائه سخن پرداختند ایشان سردار را معجزه ای تکرار نشدنی دانسته و فرمودند کاریزمای حاج قاسم حلال بسیاری از مشکلات بود
حاج قاسم مشکلات را قبل از تحقق داعش را پیش بینی کرده و حرکت داعش را قبل از آنکه به وقوع بپیوندد به مقام معظم رهبری گوشزد نمودند .
ارتباط ویژه ای با حضرت آیت الله سیستانی داشته و مورد علاقه ویژه ایشان بودند.
برنامه و اهداف او بر اساس درایت حضرت آیت اللله العظمی خامنه ای و امام راحل بود و بایستی نقش و جایگاه شیعه به عنوان قدرتی بزرگ و در طراز جهانی را محقق می نمود
سردار سلیمانی جبهه وسیع مقاومت را مدد می رساند و در عراق فعالیت علنی داشتند و تمامی گروه های مقاونت را رهبری می نمودند .
در ایامی که امریکایی ها حضور جدی در عراق داشتند ایشان به هر شکلی خود را به عراق نی رساندند ودر بعض اوقات حتی باظاهر یک سید موجه و نورانی به عراق می آمدند.
سخنران همچنین از مقام شامخ شهید ابو مهدی مهندس تجلیل کرده و او را یکی از مالک اشترهای گمنام رهبری انقلاب نامیدند
در فراز دیگری با تجلیل از خدمات فراوان و درخشش حوزه علمیه قم افزودند هرچند که پرورش یافته حوزه نجف هستم اما به جهت ظلم‌بی شمار حزب بعث امروزه بین حوزه قم و نجف فاصله بسیاری وجود داشته و آرزو می کنیم حوزه نجف هم به جایگاه رفیع سابق خود باز گردد.
ایشان فتوای جهاد آیت الله سیستانی را از نقاط درخشان مرجعیت قلمداد نموده و آن را امری ماندگار در تاریخ نامیدند
همچنین به عزم راسخ مقام معظم رهبری در اداره و مدیریت کل جبهه مقاومت پرداخته و گفتند
رهبری فرزانه انقلاب با مدیریت حکیمانه و دلسوزانه موجب عزت شیعه و حفظ اراضی و نوامیس مسلمین از شر استکبار و ایادی خبیث آن همچون داعش و تکفیری ها گردیده اند.