برگزاری جلسه بررسی اشتغال و طرح تولیدی وخدماتی روستاها بخش کهک

جلسه بررسی اشتغال و طرح  تولیدی و خدماتی روستاها بخش کهک باحضور دکتر چهرگانی سر پرست دفتر امور روستای استان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،دکتر چهرگانی سر پرست دفتر امور روستای استان ضمن  ابراز خشنودی از افزایش طرح های روستاییان در زمینه اشتغال بیان داشت: بی‌شک، راه اندازی این طرح ها  در […]

جلسه بررسی اشتغال و طرح  تولیدی و خدماتی روستاها بخش کهک باحضور دکتر چهرگانی سر پرست دفتر امور روستای استان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،دکتر چهرگانی سر پرست دفتر امور روستای استان ضمن  ابراز خشنودی از افزایش طرح های روستاییان در زمینه اشتغال بیان داشت:
بی‌شک، راه اندازی این طرح ها  در روستاها به رونق اقتصادی کمک کرده و انگیزه ماندگاری روستائیان را در این منطقه دوچندان می‌کند. امیدواریم با روند مطلوب و نحوه اجرای آیین‌نامه‌های مربوط به پرداخت این تسهیلات، شاهد ایجاد اشتغال از نوع پایدار که از نیازهای اساسی مناطق روستایی است، باشیم.
وی افزود  : دولت اهتمام جدی به ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی داشته و در این راستا  تسهیلات قابل توجهی را تدوین و در دستور کار قرار داده است
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر طرح‌های خوبی در روستاها صورت گرفته است گفت: همه دهیاران با تعامل و مساعدت مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی سعی داشتند گام‌های موثری برای توسعه روستایی بردارند.
وی با بیان اینکه اشتغال روستایی باید بر اساس ظرفیت های موجود هر روستا و توانمندی های روستائیان باشد ادامه داد: اهداف اجرای طرح بهره گیری موثر از ظرفیت های جمعیت فعال استان در راستای تولید و اشتغال در مناطق روستایی توجه به پتانسل هر منطقه  است
چهرگانی افزود: تکیه بر بنگاه‌های خرد و متوسط و آموزش نیروی انسانی از راه‌های پیشرفت روستا های توسعه‌یافته است و در استان با این ظرفیت باید اشتغال مبتنی بر تولیدات و مزیت‌های صادرات‌محور را ایجاد کنیم.
وی در ادامه  خاطر نشان کرد : باتوجه به اینکه اعتبارات خوبی از طرف صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده می توان با استفاده از این تسهیلات، اشتغالزایی خوبی در سطح روستاها ایجاد نمود. و بااستفاده از این اعتبارات و طرح ها  می توان اشتغال ایجاد کرد و  روستاها به قطب تولید تبدیل کرد. درادامه جلسه ابولفضل خوبرو بخشدار کهک با بیان پتانسیل های بخش کهک به فراهم شدن زمینه بحث آموزش در خصوص اشتغال اشاره کردو گفت :یکی از اساسی ترین مباحث در خصوض اشتغال آموزش و فراگیری دانش شغل و مشاغل خانگی و روستایی است . وی پنانسیل های منطقه کهک را دامداری ، پرورش ماهی های گوشتی و زینتی ،پرورش پرندگان زینتی ،نجاری ،سبزی خشک کنی ،خیاطی و قالی بافی عنوان و تصریح کرد:با توجه به ویژگی های بخش کهک در خصوص گردشگری هم توان اشتغال پایدار را دارد.