برگزاری اولین نشست مشورتی دهیاران و شوراهای بخش کهک درسال جدید

اولین نشست مشورتی دهیاران و شوراهای بخش کهک در سال جدید در روستای دستگرد برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،ابوالفضل خوبر بخشدار کهک در این نشست ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام وتقدیر از زحمات دهیاران افزود: دهیاران حاصل انتخاب درست منتخبین مردم در شورا های اسلامی […]

اولین نشست مشورتی دهیاران و شوراهای بخش کهک در سال جدید در روستای دستگرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،ابوالفضل خوبر بخشدار کهک در این نشست ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام وتقدیر از زحمات دهیاران افزود: دهیاران حاصل انتخاب درست منتخبین مردم در شورا های اسلامی در روستاها هستند که آنچه که در روستاها صورت می گیرد ماحصل تلاش دهیاران و همراهی اعضای شورای روستا با هماهنگی بخشداران است.
بخشدار بخش کهک در ادامه تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از تشکیل جهاد سازندگی بحث تشکیل دهیاری ها برای رسیدگی به روستاها و رفع مشکلات فرهنگی، توسعه ای و عمرانی و زیرساختی در سطح روستاها است.
خوبرو تاکید کرد: دهیاری ها همانند شهرداری ها منشاء خدمات رفاهی و عمومی مردم در روستاها هستند که باید بر این خدمت افتخار کنند.بخشدار کهک اظهارکرد: علی رغم همه محدودیت های اعتباراتی سال گذشته اقدامات خوبی در روستاهای بخش کهک دراستان قم کارهای بسیار خوبی از قبیل زیرسازی، آسفالت، تعویض و اصلاح و توسعه شبکه آب و برق ، جدول گذاری و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی صورت گرفت.
مهندس خوبرو گفت: دهیاران باید به سمت کارهای توسعه ای و تشکیل تعاونی های مردمی و طرح های اقتصاد مقاومتی در روستا باشند تا علاوه بر حل مشکلات معیشتی مردم به سمت تولید و اشتغالزایی در روستاها نیز سوق داده شوند.
وی تاکیدکرد: اجرای طرح های مختلف قالی باقی، گلیم بافی، حصیربافی و صنایع دستی و لبنی و کشاورزی از مهمترین طرح های توسعه ای در روستاها است.
در ادامه جلسه دهیاران بخش کهک گزارشی از عملکرد ۳ماهه خود در خصوص پروژه های صورت گرفته ارایه دادند
در ادامه این نشست سرهنگ علی درودیان فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان قم ضمن ارایه گزارش اجمالی از عملکرد این یگان به امر بسیار مهم حفاظت از منابع طبیعی و حفظ و نگهداری منابع طبیعی گفت :یکی از کاری های گه در حفظ و نگهداری ،جلوگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز هست که زیبا و منظر منابع طبیعی رو تخریب میکند
در این نشست مجید درخشش فر نماینده اتحادیه تعاونی های تولید فرش دستباف در استان قم از اختصاص وام قالی بافی در قالب کارگاه های روستای خبر دادو گفت :در راستای اقتصاد مقاومتی و خود کفایی خانواده های روستای استان این کار صورت میگیرد تا علاوه بر اقتصاد پویای خانودها به تولید ملی نیز توجه شود.
تهیه کننده خبر :فاطمه امینی