برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان با حضور ۳ هزار و  ۵۲۴ نفر در قم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان با حضور ۳ هزار و ۵۲۴ نفر در قم در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ مهرماه خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازمهندس امین مقومی اظهار داشت: در راستای اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل […]

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان با حضور ۳ هزار و ۵۲۴ نفر در قم در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ مهرماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازمهندس امین مقومی اظهار داشت: در راستای اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، آزمون ورود به حرفه مهندسان برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی در رشته‌های عمران ، معماری ، مکانیک ، برق ، نقشه‌برداری ، شهرسازی و ترافیک همزمان با سراسر کشور در روزهای  پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ مهرماه در دانشگاه قم برگزار می شود.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این آزمون اظهار داشت: در مجموع ۳ هزار و ۵۲۴ نفر در قم در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد ۳هزار و ۵ نفر آقا و  ۵۱۹ خانم هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم افزود: برای قبول شدگان در این آزمون پس از تکمیل مدارک مورد نیاز ، پروانه اشتغال به کار صادر می شود و این افراد می توانند فعالیت رسمی خود را آغاز کنند.

مقومی گفت: در رشته عمران ، معماری ، مکانیک و برق دو آزمون محاسبه و نظارت برگزار می شود و نحوه برگزاری آزمون در رشته معماری نیز به صورت تستی و تشریحی است و علاوه بر آن در رشته های عمران و معماری آزمون اجرا نیز برگزار می شود.

وی ادامه داد: آزمون اجرا و نظارت در رشته های عمران  و معماری و آزمون رشته های برق ، مکانیک ، نقشه برداری ، شهرسازی و ترافیک در دو نوبت صبح و عصر در روز پنج شنبه ۱۸ مهرماه هفته جاری برگزار می شود.

مقومی افزود: آزمون طراحی معماری ، مکانیک و برق و آزمون محاسبات عمران  نیز در  روز جمعه ۱۹ مهر ماه همزمان با سراسر کشور در دانشگاه قم برگزار می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: داوطلبان شركت در آزمون ورود به حرفه مهندسان می توانند كارت ورود به جلسه را با مراجعه  به سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان به  نشاني اينترنتي www.inbr.ir  دریافت کنند