برخی افرادسودجو دربستر فضای مجازی به صورت جعلی اخبارمنتشرمی کنند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه در بستر فضای مجازی برخی افراد سودجو به صورت جعلی اخبار را منتشر می کنند، گفت: با انتشار دهندگان این گونه اخبار توسط افراد متخلف برخورد قانونی و قضائی می شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی موالی” در گفت و […]

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه در بستر فضای مجازی برخی افراد سودجو به صورت جعلی اخبار را منتشر می کنند، گفت: با انتشار دهندگان این گونه اخبار توسط افراد متخلف برخورد قانونی و قضائی می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که کاربران در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند پیگیری اخبار و وقایعی است که در این بستر منتشر شده است در حالی که این اخبار ممکن است توسط برخی از افراد سودجو به صورت جعلی منتشر شود و بسیاری از کاربران به راحتی این اخبار را باور کرده و حتی برای دیگران نیز ارسال کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ارسال اخبار جعلی و دروغین در بستر فضای مجازی یکی از مهمترین جرایم فضای مجازی است از این رو این موضوع حائز اهمیت بوده و بایستی در این خصوص کاربران عزیز مراقب باشند و هر خبری که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود را نباید باور کنند.

سرهنگ موالی در خصوص مواجهه با اخبار منتشر شده در فضای مجازی به کاربران توصیه کرد: کاربران اخبار مرتبط را از کانال‌ها، گروه‌ها و سایت‌های بی‌نام و نشان و یا جعلی پیگیری نکنند چون این کانال‌ها و سایت‌ها اخبار مدنظر خود را منتشر کرده و هدف آنان کتمان اخبار اصلی است از این رو برای دریافت اخبار و اطلاعات صحیح از رسانه ملی “صدا و سیما” و سایت‌های مرتبط با رسانه ملی در بستر فضای مجازی و همچنین خبرگزاری‌های رسمی استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا استان هشدار داد : شهروندان باید تا زمانی که اطمینان حاصل نکرده‌اند، آن خبر را باور نکرده و اقدام به گسترش آن نکنند، همچنین افرادی که اقدام به پخش مطالب کذب و دروغین در سطح جامعه و فضای مجازی می کنند باید آگاه باشند که قانون‌گذار این حق را برای مراجع ذی‌صلاح محفوظ می‌داند که طبق قانون جرایم رایانه‌ای با آن‌ها برخورد کرده و آن‌ها را به مجازات کیفرشان برسانند.