برخورد پلیس فتا با انتشار دهندگان کلیپ های جعلی

رئیس پلیس فتا استان گفت : پلیس فتا با انتشار دهندگان هرگونه کلیپ جعلی و یا خبر کذب در مورد بیماری کرونا ویروس برخورد قانونی می کند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: بر اساس رصد های صورت گرفته در فضای متاسفانه […]

رئیس پلیس فتا استان گفت : پلیس فتا با انتشار دهندگان هرگونه کلیپ جعلی و یا خبر کذب در مورد بیماری کرونا ویروس برخورد قانونی می کند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: بر اساس رصد های صورت گرفته در فضای متاسفانه شاهد انتشار اخبار جعلی و کلیپ های غیر واقعی و تقطیع شده در خصوص انتشار وسیع بیماری کرونا ویروس هستیم که انتشار اینگونه کلیپ ها و اخبار جعلی در فضای مجازیباعث ایجاد نگرانی خانواده ها و تشویش اذهان عمومی در کشور شده است.
رئیس پلیس فتا استان قم افزود: افراد سود جو و مغرضین همواره با رصد فضای رسانه ای و اخبار و حوادث جاری کشور اهداف شوم و پلید خود را در قالب انتشار انواع شایعات مختلف طراحی و عملی می کنند.
سرهنگ موالی، قصد و نیت اصلی افراد سودجو و مغرضین در انتشار انواع شایعات در کشور را سود جویی اقتصادی، بهره برداری سیاسی، تخریب افراد و جریانات خاص و در نهایت ایجاد تشویش و نگرانی عمومی در سطح جامعه اعلام کرد.
وی اظهار داشت: در این خصوص مشخص شده عده ای افراد سودجو و کلاهبردار با دامن زدن به انتشار این گونه اخبار و موج سواری بر فضای رسانه ای کشور با هدف سودجویی اقتصادی اقدام به تبلیغ فروش اقلام و تجهیزات دارویی و بهداشتی با قیمت های گزاف کرده اند.
رئیس پلیس فتا استان قم به هموطنان توصیه کرد: به هیچ عنوان مطالب به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی را که از صحت و سقم موضوع و منبع منتشر کننده آن اطمینان ندارند ، ملاک قلمداد نکنند و از بازنشر آن خودداری کنند .
سرهنگ موالی از هموطنان خواست تمامی نیازهای خبری خود را از منابع معتبر نظیر رسانه ملی، خبرگزاری های رسمی و مرجع تامین کنند و در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت های سایبری سایت پلیس فتا به نشانی WWW.CYBERPOLICE.IR و یا سرشماره ۰۹۶۳۸۰ ، ۸۱۸۱۸ از خدمات بر خط این پلیس بهره مند شوند.

از تبلت سامسونگ ارسال شده است.کشف ۱۷۴ کیلوگرم تریاک در قم

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۷۴ کیلوگرم تریاک و دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در قم خبر داد.
سرهنگ “بهادر اسماعیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پیگیری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم مشخص شد، یک قاچاقچی مواد افیونی قصد دارد با یک دستگاه کامیون ایسوزو محموله موادمخدر را از جنوب کشور به قم منتقل کند که موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از هماهنگی های قضائی، مأموران به محل های مورد نظر در محورهای مواصلاتی اعزام و با کنترل نامحسوس تردد خودروهای عبوری، خودرو را شناسایی کردند.
جانشین فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: با دستگیری متهم، کامیون ایسوزو به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان منتقل و طی بازرسی از خودرو توقیفی، ۱۷۴ کیلوگرم تریاک در قالب ۱۳۲بطری کوچک کشف شد.
سرهنگ اسماعیلی افزود: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.
////////////////
کشف بیش از ۱۶ هزار نخ سیگار قاچاق در قم
جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از ۱۶ هزار نخ سیگار قاچاق از یک واحد پخش و توزیع دخانیات در قم خبر داد.
سرهنگ “بهادر اسماعیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پی دریافت خبری مبنی فروش سیگار قاچاق در یک مرکز پخش و توزیع دخانیات در قم، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.
وی گفت: ماموران پس از اطمینان از صحت خبر با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از محل مذکور ۱۶ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار قاچاق کشف کردند .
جانشین فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد : در نهایت متهم دستگير و پس از تشكيل پرونده برای انجام مراحل قانوني تحويل مراجع قضائی استان شد.
سرهنگ اسماعیلی تأکيد کرد: پليس با قاچاقيان و مخلان نظم و امنيت اقتصادي مقابله می کند و سامانه ۱۱۰ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به شهروندان است.