برای حمایت از وفاق وهمدلی،جانب متولیان امور شهری را گرفتم

استاندار قم گفت:در پروژه تقاطع غیر همسطح شهید کیوانفر به خیابان امام  ،برای حمایت از وفاق وهمدلی،جانب متولیان امور شهری را گرفتم وبرای اجرای آن نظری مثبت دادم ، گرچه نظر کارشناسی معاون عمرانیم مخالف اون بود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،بهرام سرمست استاندار قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود […]

استاندار قم گفت:در پروژه تقاطع غیر همسطح شهید کیوانفر به خیابان امام  ،برای حمایت از وفاق وهمدلی،جانب متولیان امور شهری را گرفتم وبرای اجرای آن نظری مثبت دادم ، گرچه نظر کارشناسی معاون عمرانیم مخالف اون بود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،بهرام سرمست استاندار قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت دهه فجر که در استانداری برگزار شد درپاسخ به سوال خبرنگار ما با اشاره به این مطلب  اظهار داشت:من در جلسه شورای حل اختلاف از نظرات کارشناسی معاون عمرانیم حمایت کردم اما برای معطل نشدن پروژه های ترافیکی شهری،درجلسه کمیسیون  به رای متولیان امور شهری احترام گذاشته ورای موافقم را اعلام کردم وبنده همواره سعی نمودم که در زمینه حل مشکلات مردم همواره احترام به رای دیگران را سرلوحه کار خود قرار دهم .

اجرای پروژه کیوانفر نباید به حرم نما بودن خیابان امام لطمه بزند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: پروژه تقاطع غیر همسطح کیوانفر به خیابان امام فقط یک طرح ترافیکی صرف نبوده و نباید به مزیت حرم نما بودن خیابان امام لطمه وارد کند.
محسن بهشتی درپاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم بیان کرد: این پروژه به دلیل حساسیت هایی که دارد در کمیسیون ماده ۵ و کمیته سیما و منظر شهری هم مورد بررسی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: از آنجایی که شورای شهر و شهرداری قم نسبت به رای کمیته تطبیق فرمانداری در اجرای این طرح اصرار داشتند این مساله در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار گرفت.
بهشتی تاکید کرد: به نظر می رسد که شهرداری در صدد این بود که بدون توجه به مساله سیما و منظر شهری و شورای ترافیک استان به دنبال اجرای این طرح بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تصریح کرد: با نظر شورای حل اختلاف این طرح باید با پایبندی کامل شهرداری قم با طرح جامع ترافیک و طرح تفصیلی شهر اجرا شود.
وی عنوان کرد: اختلافات نظر در رابطه با این طرح سبب شد تا اجرای این پروژه در جلسات فرعی شورای ترافیک به نتیجه نرسد و در نهایت این شورا دو هفته قبل به ریاست استاندار قم برگزار گردید.
وی یادآور شد: در این جلسه طرح واریانت پیشنهادی شهرداری قم در اجرای طرح توسط شورای ترافیک و در یک رای گیری مخفی رد شد و شهرداری باید به دنبال طراحی طرح دیگری باشد.
بهشتی همچنین با با اشاره به احداث شهرک تخصصی کفش و دمپایی ماشینی قم گفت: بخشی از این شهرک در حریم کمربندی جدید قم قرار گرفته و با آن در تعارض است.
وی اضافه کرد: رفع تعارض و اجرای این شهرک مساله پیچیده ای نبوده و روند عملیات عمرانی آن بعد از حل مشکلات آغاز می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: در مجموع بخشی از فاز توسعه ای ۹۶ هکتاری شهرک شکوهیه در حریم کمربندی شهید قاسم سلیمانی قرار دارد.

کمربندی جدید قم ، از دو بخش کمربندی غربی حدفاصل قم ـ سلفچگان ـ راهجرد به طول ۷۰ کیلومتر و کمربندی جنوبی حدفاصل طرلاب تا آزادراه امیرکبیر به طول ۴۰ کیلومتر تشکیل شده و نقطه اتصال آن با اتوبان قم ـ تهران کیلومتر ۱۱ است.

۲۵۲ پروژه با اشتغال‌زایی ۲ هزار نفر با اعتباری بالغ‌بر پنج هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در قم افتتاح می شود

استاندار قم در ادامه  با اشاره به اینکه استانداری به عنوان نماینده دولت و وظیفه ای که به لحاظ ذاتی دارد، گفت: هماهنگی، نظارت و  اعمال حاکمیت در خصوص تشکیلات اجرایی و  تعامل برعهده استانداری است.

وی اضافه کرد: تامین امنیت، سلامت و مشکلات معیشتی و رفاه مردمی ، حقوق شهروندی و به نوعی اعمال حاکمتی که بتواند در ارتباط با مردم این اهداف تامین شود هم برعهده استانداری است.

استاندار قم با اشاره به معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری، افزود: این معاونت با توجه به شرح وظایف خود بخش مهمی از مسائل امنیت و آرامش در استان را بر عهده دارد.

وی عنوان کرد: مسئله انتخابات یکی از رویدادهای مهم است که توسط این معاونت برگزار می شود و امسال هم انتخابات مجلس و میان دوره ای خبرگان رهبری در دوم اسفند برگزار خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه تدابیر اندیشیده شده برای بر اساس قانون است، خاطرنشان کرد: در این خصوص ستاد انتخابات به موقع تشکیل شد و انشالله انتخاباتی بدون حاشیه امنیتی و بی طرفی برگزار خواهد و بتوانیم از حقوق ها در انتخابات دفاع کنیم و پاسخگو باشیم .

وی تاکید کرد: مواردی که می توانست در استان به بحران امنیتی تبدیل شود به نوعی مدیریت شده که با تعامل به تامین آرامش رسیده است و تاکنون مسائلی که در استان های دیگر وجود داشته است در این استان وجود نداشته است.

وی ادامه داد: بحران هایی مانند سیل سال گذشته به نوعی با هماهنگی دستگاه ها و کمک مردم و خبرنگاران مدیریت شد که اتفاقی رخ نداد.

وی افزود: نواقصی وجود داشت که تلاش شد تا به مشکل در شهر تبدیل نشود چرا که مشکل در هر حوزه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و… می تواند تبدیل به مسائل امنیتی شود که با ورود به موقع و پاسخگویی این مشکلات پیش نیامد.

وی ادامه داد: به دلیل جایگاه قم برخی مسائل و اتفاقات که می تواندبه بحران و مسائل امنیتی تبدیل شود پیش بینی و پیشگیری می شود و برای فضای آینده استان هم باید آینده نگری داشته باشیم تا مسائل در فضای امن دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی می تواند ظرفیت امنیتی پیدا کند، گفت: متاسفانه برخلاف نام و تراز قم آسیب های اجتماعی وجود دارد و از ابتدا حضورم در قم تاکید کرده ام که دغدغه های مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار بدهند.

وی ادامه داد: در این زمینه تاکید شده است که در مرحله اول این آسیب های اجتماعی کنترل شود و در مرحله بعد هم برای کاهش آن برنامه ریزی صورت بگیرد.

۱۵فراخوان در اغتشاشات اخیر با مدیریت خنثی شد
وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، گفت: ۱۵ فراخوانی در چند مرحله در قم برای اعتراض انجام شد که با مدیریت و شناسایی به موقع هیچ اتفاقی در قم رخ نداد.
وی ادامه داد:  آسایش و آرامش برای مردم به ارمغان آمد بدون خسارت برای اموال عمومی و فردی که می توانست از سوی معترضین رخ دهد.
وی با اشاره به حوزه اقتصادی گفت: در این حوزه بر اساس برنامه محوری پیش می رویم و کار عملیاتی و میدانی را در این حوزه در دستور کار قرار داده ایم

فعالان اقتصادی افسران جنگ اقتصادی هستند
وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی به تعبیری در جنگ اقتصادی افسران ارشد هستند و هرچه در این زمینه کار و تلاش شود تولید کشور رونق خواهد گرفت.
وی بیان داشت: در این زمینه سعی شده است اشتغال موجود حفظ شود و در مرحله بعد واحدهای راکد شناسایی و به مدار تولید برگردند.

بازگشت ۱۷ واحدراکدبه مدار تولید
وی با اشاره به بازگشت ۱۷ واحد راکد از ۵۰ واحد راکد شناسایی شده به مدار تولید، گفت: در خصوص نرخ بیکاری طبق آمارها نرخ بیکاری استان قم به ۱۰٫۲ رسیده است و بیمه بیکاری استان قم از ۳۰۷۵ نفر به ۲۴۵۰ هزار نفر رسیده است.
وی در ادامه به بحث سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه هدف گذاری هایی صورت گرفته است. در این زمینه ۴۴۵ واحد صنعتی بصورت ایجادی، توسعه ای و یا افزایش ظرفیت در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: در ده ماه سال جاری ۱۷۲ واحد صنعتی با اشتغال زایی ۳۳۲۸ نفر راه اندازی و توسعه داده شده است و در این مسئله از طرح های افزایش ظرفیت استقبال می کنیم.

افزایش ۲۰درصدی صادرات در ده ماه ابتدایی سال
وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی صادرات استان در ده ماه ابتدای سال جاری، گفت:  سهم تسهیلات پرداختی در قالب ستاد رونق تولید شاخص مهمی است که در این زمینه آمار موجود نشانگر رشد است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت عمرانی هم از ابتدا تاکید بر این بود تا پروژه های نیمه تمام و بلاتکلیف که در استان بسیار است تعیین تکلیف شوند و پروژه های فعال استان هم مشخص شود.
وی افزود: از این معاونت خواسته شده است تا پروژه هایی که می تواند در سه مرحله تعیین شده تکمیل و به بهره برداری برسد مشخص و زمانبدی آن هم تعیین شود.

پروژه ها بدون مطالعه شروع نخواهد شد
وی خاطرنشان کرد: از شروع پروژه ای که بدون مطالعه است و مارا می تواند در مسیر اجرایی خود به چالش بکشد استقبال نمی کنیم و وارد فاز کلنک زنی نخواهیم شد و به دنبال این نیستیم که پروژه ها سیاسی و تبدیل به بحران امنیتی شود.
وی با اشاره به حوزه زائران استان، بیان داشت: در این حوزه برای نوروز تاکید شده است ستاد نوروزی تشکیل شود. استان قم ۱۹ مناسبت مهم دارد که شاید در برخی استان ها وجود نداشته باشد و همه این مناسبت ها نیازمند برنامه ریزی به موقع است.
وی در ادامه به مسائل فرهنگی در قم اشاره کرد و گفت: ما با یک نوع افراط و تفریط در بازتاب مشکلات و آسیب های اجتماعی  دچار شده ایم.

۲۶ متولی فرهنگ استان فقط در زمان تقسیم بودجه حضور دارند
وی ادامه داد:  در استان ۲۶ دستگاه متولی فرهنک هستند که در موقع تقسیم بودجه هم حضور دارند اما در موقع حساب کشی هر دستگاه سهم خود را به گردن نمی گیرد که این یک آفت است.
وی افزود:  باید هر کسی سهم و وظایف خود را مشخص کند.دستگاه ها باید براساس وظایف خود برنامه بدهند . ما در طول این یکسال به جد به دنبال مسائل فرهنگی بوده ایم.

فرودگاه یکی از پروژه های لازم استان است
وی در ادامه با اشاره به پروژه نیمه تمام فرودگاه قم، بیان داشت: یکی از پروژه های بلاتکلیف از منظر اجرا فرودگاه قم است و در این پروژه پیگیری حقوق افراد مورد تاکید بوده است.
وی عنوان داشت: این فرودگاه یکی از پروژه های لازم ونیاز استان قم است اما در فرایند اجرای این پروژه برخی ایرادات و نواقص وجود دارد که رفع نشده است باید این الزامات در زمان شروع رفع می شد.

افتتاح ۲۵۲ پروژه با اشتغال‌زایی ۲ هزار نفر به مناسبت دهه فجر در قم
وی در پایان از افتتاح ۲۵۲ پروژه به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ‌بر پنج هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال با اشتغال زایی ۲ هزار و ۷۴ نفر در دستور کار است.