بانوی کارآفرین موفقی که مادر نمونه استان شد

یک بانوی قمی با ایجاد شغل برای ۱۷ نفر و تربیت فرزندان ممتاز کارآفرین موفق و مادر نمونه در استان است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از کمیته امداد، یکی از کارآفرینان موفق استان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد که خواست نامش برده نشود، از بلای خانمان‌سوز اعتیاد در زندگی‌اش به‌عنوان […]

یک بانوی قمی با ایجاد شغل برای ۱۷ نفر و تربیت فرزندان ممتاز کارآفرین موفق و مادر نمونه در استان است.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از کمیته امداد، یکی از کارآفرینان موفق استان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد که خواست نامش برده نشود، از بلای خانمان‌سوز اعتیاد در زندگی‌اش به‌عنوان یک خاطره تلخ یاد می‌کند و می‌گوید: اعتیاد دامی بود که همسرم را در خود گرفتار کرد و من هم هر چه تلاش کردم نتوانستم او را به زندگی بازگردانم.
وی ادامه می‌دهد: وقتی دیدم با همه تلاش‌هایم همسرم نمی‌خواهد اعتیاد را کنار بگذارد، با همه نداری‌هایم، از مادیات زندگی گذشتم و حضانت سه فرزندم را که در آن زمان خردسال بودند به عهده گرفتم تا بتوانم آن‌ها را به‌طور شایسته تربیت کنم.
این مددجو از روزهایی که با کارگری در آرایشگاه‌های زنانه شروع کرده بود یادکرد و گفت: کار سختی داشتم و حقوق این کار نه‌تنها زندگی من و فرزندانم را تأمین نمی‌کرد بلکه از هدفم که تربیت خوب آن‌ها بود دور شده بودم
این بانوی موفق بابیان اینکه تصمیم گرفتم درجایی کارکنم که حقوق بیشتری داشته باشد گفت: در یک کارگاه تولیدی پوشاک مشغول به کار شدم تا هم مخارج زندگی‌ام تأمین شود و هم هنر خیاطی را یاد بگیرم.
این کارآفرین موفق از امیدواری‌اش به آینده و آرزوهای بزرگ خود برای داشتن یک کارگاه پوشاک خبر داد و گفت: زمانی که در کارگاه تولیدی پوشاک کار می‌کردم، یکی از مشتری‌ها مرا با کمیته امداد آشنا کرد و گفت: برای رسیدن به آرزویت و داشتن یک کارگاه تولیدی می‌توانی از کمیته امداد وام بگیری و مستقل کارکنی!
وی مراجعه به کمیته امداد و گذراندن دوره‌های مشاوره شغلی را شروع راه موفقیت خود عنوان کرد و گفت: با ۳۰ میلیون تومان وامی که در سال ۹۳ از کمیته امداد دریافت کردم توانستم تجهیزات لازم مانند چرخ‌های صنعتی، پارچه و مواد اولیه موردنیاز را خریداری و کارم را با ۸ نفر کارگر در یک کارگاه اجاره‌ای ۸۰ متری شروع کنم.
این کارآفرین موفق بابیان اینکه در حال حاضر ۱۷ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم برای وی کار می‌کنند اظهار کرد: کمترین حقوقی که به کارگرهایم می‌دهم یک‌میلیون تومان است و ماهانه حدود پنج میلیون تومان هم درآمد خالص خودم است.
وی افزود: کارگاهی که با ۳۰ میلیون تومان راه‌اندازی کردم، هم‌اکنون بیش از یک‌صد میلیون تومان تجهیزات دارد و ارزش مواد اولیه و محصولات تولیدشده موجود در انبار هم بیش از ۵۰ میلیون تومان است.
این شهروند قمی از اینکه امسال از طرف کمیته امداد به‌عنوان مادر نمونه استان شناخته و به استانداری معرفی‌شده است ابراز خوشحالی کرد و گفت: تصمیم اصلی من بعد از جدایی تربیت شایسته فرزندانم بود که به لطف خداوند متعال، فرزندانم هم‌اکنون نه‌تنها درزمینهٔ تحصیلی بلکه در رشته‌های ورزشی فوتبال و کاراته هم موفق به کسب مدال در سطح استان شده‌اند و خداوند را شکر می‌کنم که باوجود شرایط کاری سخت و کمبودهای معیشتی و رفاهی، توانسته‌ام فرزندانی صالح و موفق وارد جامعه کنم.