بازدید رئیس مجلس از پروژه درحال اجرای خط آهن به گمرک استان قم

دکتر علی لاریجانی رییس مجلس و نماینده مردم قم در شورای اسلامی و مهندس صادقی استاندار و جمعی از مدیران استانی از پروژه در حال اجرای اتصال شبکه ریلی کشور به گمرگ استان قم بازدید کردند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن قم، روز پنج شنبه  […]

دکتر علی لاریجانی رییس مجلس و نماینده مردم قم در شورای اسلامی و مهندس صادقی استاندار و جمعی از مدیران استانی از پروژه در حال اجرای اتصال شبکه ریلی کشور به گمرگ استان قم بازدید کردند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن قم، روز پنج شنبه  ،محسن اعتماد در حاشیه بازدید رییس مجلس شورای اسلامی ازپروژه اتصال گمرک استان به شبکه ریلی از پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه مذکور خبرداد و افزود: اتصال چشمه های بار به شبکه ریلی کشور از الویت های راه آهن بوده و باعث رونق اقتصادی استان وتوسعه پایدار خواهد شد.
وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم‌ توسعه مبنی بر اولویت بخش ریلی و توجه به حوزه‌های راهبردی حمل‌ونقل افزود:راه آهن قم در همین راستا اتصال چشمه های بار استان از جمله سیلو،گمرک،سلفچگان و شهرک شکوهیه به شبکه ریلی را در دستور کار خود قرار داده است.
محسن اعتماد با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد از پروژه اتصال گمرک به شبکه ریلی صورت گرفته است افزود: پیش بینی می شود در صورتی که گمرک استان نیز به تعهداتش در خصوص تکمیل طرح در بخش داخل محوطه گمرک عمل کند، این پروژه مهم و استراتژیک تا شهریور ماه سال جاری خاتمه و به بهره برداری برسد.
لازم به ذکر است در بخش دیگری از این بازدید مدیر کل راه آهن قم و هیئت همراه نشست دو جانبه ای با مدیر کل گمرک استان قم برگزار و زمینه های همکاری متقابل راه آهن قم با گمرک را مورد بحث و بررسی قرار دادند .
همچنین همزمان با بازدید دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی از پروژه اتصال گمرک به شبکه ریلی کشور ، کلنگ احداث سکوی بارگیری گمرک استان قم نیز به زمین زده شد.