بازدیدجمعی از اصحاب رسانه استان قم ازشرکت صنعت ورق آرین پاژ

خبرنگاران ، با حضور در شرکت صنعت ورق آرین پاژ، ضمن دیدار و گفت‌وگو با مدیرعامل و کارگران این کارخانه، از نزدیک در جریان تولید محصولات صنعتی این شرکت پیشرو قرار گرفتند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ با بیان اینکه این شرکت امروز در حوزه صادرات، خودکفایی و اشتغالزایی […]

خبرنگاران ، با حضور در شرکت صنعت ورق آرین پاژ، ضمن دیدار و گفت‌وگو با مدیرعامل و کارگران این کارخانه، از نزدیک در جریان تولید محصولات صنعتی این شرکت پیشرو قرار گرفتند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ با بیان اینکه این شرکت امروز در حوزه صادرات، خودکفایی و اشتغالزایی فعال است، تصریح کرد: این شرکت اولین صادرکننده ورق های فولادی استان قم در سال ۹۶ بوده و اولین صادرکننده ورق های بهبود یافته در سطح کشور است.
محمد مهدی یارجانلی خاطر نشان کرد: این مجموعه صنعتی با نگرش درون زایی و خودباوری ملی با جذب، آموزش و تربیت متخصصین متعهد و با راه اندازی کارگاه های ساخت و خودکفایی و تولید و بومی سازی تکنولوژی و علوم، از واردات بسیاری از قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع کشور جلوگیری کرده است.

فرهنگ و تعاریف اشتباه صنعتی و تجاری یکی از معضلات امروز صنایع کشور است.
مدیرعامل و عضو هیئت مدیره مجموعه صنعت ورق آرین پاژ با اشاره به معضلاتی که امروز بخش تولید و صنعت و هم‌چنین صادرات کشور با آن روبرو است گفت: امروز در کشور فرهنگ اشتباهی در زمینه صنعت و تجارت شکل گرفته است که این وظیفه بسیار مهم اصحاب گرانقدر رسانه است که تعریف بروز و جامع و درستی از تولید و صادرات در جامعه و کشور شکل گیرد، چه بسیار هستند شرکت‌های بزرگ و صاحب نامی که کارخانه ای ندارند ولی با برند و سیستمی یکپارچه و برنامه ریزی با خلق ایده تا محصول در حال تولید ثروت برای خود و اقتصاد کشور خود هستند، صادرات هم در کشور معنا و تعبیر خوبی ندارد چه در زمان رونق و چه حتی در رکود! متاسفانه امروز یک خط بسیار مهم و دارای ارزش افزوده که نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است و از ابتدا ذاتا صادرات محور بوده است با نگاه های سطحی و غیر مسئولانه برخی مسئولان! مجوز صادرات ندارد و یا با یک بروکراسی چند لایه روبرو است. عملا نگرش ما به صنعت و بازار جزیره ای، تاریخ مصرف گذشته، ابتدایی و سنتی است و حقیقتا لازمه بهبود اوضاع اقتصادی، صنعتی، تجاری و معیشتی ایران عزیزمان یک خانه تکانی فکری در برخی دستگاه های مسئول دولتی و قانون گذار است که البته در منویات مقام معظم رهبری نیز تاکید به آن مستتر است.
وی از ارتقای خط تولید پیشرفته و فوق کیفی این واحد صنعتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در شرایط سخت تحریم و نامناسبی اقتصادی که صنایع کشور با آن روبروست لیکن خبر خوب این است که در آینده نزدیک بخش تکمیلی خط ورق های بهینه فولادی برای تامین نیازهای داخل کشور و کسب سهم قابل قبولی از بازارهای صادراتی با کمک دانش بومی و توان متخصصان ایرانی راه اندازی می‌شود و این در حالی است که ما این ورق‌ها را از کشورهای شرق آسیا با هزینه های بسیاری خریداری می‌کردیم.
ناشناخته بودن واحد تولیدی ورق‌های بهینه فولادی در بین صنایع کشور
مدیرعامل مجموعه صنعت ورق آرین پاژ گفت: جای خالی ورق های بهینه تولیدی داخل را در صنایع بزرگی مانند ایران خودرو، سایپا و صنایع لوازم خانگی و دیگر صنایع بزرگ در کشور به وضوح می‌بینیم در حالی که این ورق ها قابلیت رقابت با ورق های خارجی را دارد پرسنل این شرکت با رویکرد خودکفایی در این زمینه همت و تلاش کردند. این شرکت همیشه در حال تغییر و ارتقا است و این یک خواست جمعی در اینجا است. با شرکتی در اسپانیا برای تولید مصنوعات ورق مورد نیاز خودرو سازی تفاهماتی شده است اما در بین صنعت خودرو ملی کماکان ناشناخته است.
به گفته این فعال حوزه فولاد، اگر می‌خواهیم جوان تحصیل کرده بیکاری نداشته باشیم و صنعت فولاد رونق یابد باید علم و تکنولوژی فولادمان را به صورت کامل بومی کنیم و بستر این مهم را در تمام بخش های مرتبط فراهم آوریم و یکی از این موارد حمایت در زمینه تولید ورق های بهینه شده فولادی در کشور است؛
کشور اکنون رتبه دهم دنیا در زمینه تولید فولاد را دارد و با باور و حمایت از تولید و صنایع مربوطه داخل می‌توان به یک رشد همه جانبه دست یابیم خصوصا در بخشهای انتهایی این زنجیره و بخش های با ارزش افزوده بالاتر که اهم این موارد تولید ورق های بهینه و رویه فولادی است که ان شاءالله در آینده در این خصوص به جایگاه ویژه ای در دنیا برسیم و یکی از شرایط تحقق این امر آگاهی بخشی رسانه ها است.

از تعطیلی تا رسیدن به اوج خودکفایی در تولید ورق‌های بهبود یافته فولادی کشور
در ادامه خبرنگاران از شرکت صنعت ورق آرین پاژ بازدید و از نزدیک در جریان نحوه تولید و فعالیت این شرکت که در پهنه فولادی صنعتی نیزار استان قم قرار داشت قرار گرفتند، این پهنه اکنون قطب تولید فولاد در بخش خصوصی کشور است و در زمینه اشتغالزایی و رونق تولید هم توان بالقوه و بالفعل بسیاری دارد.
مدیرعامل این شرکت در گفت وگو با خبرنگاران گفت: این شرکت در سال ۹۴ در آستانه تعطیلی و ورشکستگی قرار

ت ولی با عنایت حق تعالی و توکل و همت پرسنل و متخصصین توانمند، متعهد و جوان خود اکنون به قطب تولید ورق‌های بهبود یافته فولادی کشور تبدیل شده و با تکیه بر مفاهیم بنیادین اقتصاد مقاومتی که همانا درون زایی و برون نگری است با بهره گیری از تخصص و دانش افراد بومی و ماشین‌آلات تولید پیشرفته و قطعات و تجهیزات بومی سازی شده در حال ارتقا و پیشرفت روز افزون است.
محمد مهدی یارجانلی افزود: این ورق‌ها در صنایع بزرگی مانند خودروسازی و لوازم خانگی کاربرد دارد و بازارهای مناسبی هم در خارج از کشور برای صادرات دارد.
او بیان کرد: این شرکت در زمینه تولید محصولات فولادی با کیفیت در رقابت با محصولات خارجی در استانداردهای جهانی است و در صورت رفع موانع صادراتی با بازارهای خوب صادراتی که دارد سهم قابل توجهی را اخذ و ارز آوری و ارزش آفرینی بسیاری را ایجاد خواهد کرد.ان شاءالله
منبع: روابط عمومی شرکت صنعت ورق آرین پاژ