باحضورجمعی از هنرمندان صورت گرفت:افتتاح دفتر «باشگاه تئاتر تجربه» در قم

دفتر «باشگاه تئاتر تجربه» با هدف انسجام فعالیت‌های هنرجویان تئاتر حوزه هنری قم، با حضور جمعی از هنرمندان و اساتید نمایش در حوزه هنری قم افتتاح شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، این باشگاه شامل ۱۲ کارگروه تخصصی با عناوین کارگروه کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه، […]

دفتر «باشگاه تئاتر تجربه» با هدف انسجام فعالیت‌های هنرجویان تئاتر حوزه هنری قم، با حضور جمعی از هنرمندان و اساتید نمایش در حوزه هنری قم افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، این باشگاه شامل ۱۲ کارگروه تخصصی با عناوین کارگروه کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه، طراحی لباس، عروسکی، طراحی نور، موسیقی، طراحی گریم، مدیریت تولید، روابط عمومی و تبلیغات، پژوهش و نویسندگی است.

تشکیل باشگاه تئاتر تجربه زمینه فعالیت تخصصی و علمی‌تر هنرجویان تئاتر را در شاخه‌های مختلف هنر تئاتر مهیا می‌کند.

اعضای این باشگاه جمعی از دوره دیدگان چندین دوره کارگاه تئاتر اولین تجربه هستند که طی سال‌های گذشته در دوره‌های تخصصی و فراگیر حوزه هنری قم پرورش یافته و به عنوان نسل جدید در تئاتر استان مشغول به فعالیت هستند.

از جمله فعالیت‌های این باشگاه انتشار نشریه تخصصی، ایجاد خانه عروسک، آماده سازی سالن تمرین، برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی، برنامه‌ریزی برای حضور در جشواره‌ها، تشکیل بانک اطلاعات هنرجویان و صدور کارت شناسایی اعضای باشگاه، حمایت و پشتیبانی گروه‌های تئاتری وابسته به باشگاه و معرفی هنرجویان به گروه‌های فعال در حوزه هنری نمایش از جمله فعالیت‌های این باشگاه خواهد بود. 

هم‌زمان با افتتاح دفتر این باشگاه از لگوی که توسط هنرمند گرافیست محسن غفاری طراحی شده‌است رونمایی شد.

راهیابی نمایش «گودال بهشت» به جایزه بزرگ سرو

نمایش «گودال بهشت» که روایتی‌ست از اسارات یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس به مرحله نهایی نخستین دوره جایزه بزرگ سرو راه‌یافت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، این اثر چند رسانه‌ای مهر ماه ۱۳۹۸ به همت حوزه هنری استان قم و به مناسبت هفته دفاع مقدس تولید و اجرا شد. «گودال بهشت» در سه بخش در قالب کامیک موشن، اجراخوانی و روایتگری روایتی از حضور یک نوجوان به نام حسن نوری در جبهه‌های جنگ تحمیلی و اسارت او و هم‌رزمانش را ارائه می‌کند.

این روایت به مدیریت هنری احمد سلیمانی و کارگردانی جواد پیروزی تولید شده‌است و عوامل آن را جمعی از هنرجویان کارگاه تئاتر اولین تجربه و هنرمندان انیماتور استان قم تشکیل می‌دهند.

۵۴ اثر نمایشی منتخب از میان بیش از ۲۵۰ اثر رسیده، در مرحله نهایی نخستین جایزه بزرگ سرو حضور خواهندداشت.

به گفته حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس چنانچه  شرایط کشور به دلیل شیوع کووید ۱۹ به وضعیتی ثابت برسد و منعی برای برگزاری  تجمعات  وجود نداشه باشد، اختتامیه  نخستین جایزه بزرگ سرو خرداد ماه ۱۳۹۹ با حضور و اجرای گروه‌های نمایشی برگزیده، برگزار می‌شود.