ایجاد شغل بیشتر با تسهیلات کمتر و یک ماه زودتر از زمان تعیین شده

مدیرکل کمیته امداد استان قم از ایجاد ۲۹۰۳ شغل در سال جهش تولید خبر داد که تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی اشتغال را یک ماه قبل از برنامه پیش بینی شده، نشان می دهد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از اطلاع رسانی کمیته امداد، اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم با […]

مدیرکل کمیته امداد استان قم از ایجاد ۲۹۰۳ شغل در سال جهش تولید خبر داد که تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی اشتغال را یک ماه قبل از برنامه پیش بینی شده، نشان می دهد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از اطلاع رسانی کمیته امداد، اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در ایجاد اشتغال و جهش تولید در کشور گفت: امدادگران کمیته امداد استان قم امسال نیز مانند سالهای گذشته در جبهه مبارزه اقتصادی با دشمن خوش درخشیدند.
وی از هدفگذاری دو هزار ۸۷۴ شغل در ابتدای سال ۹۹ خبر داد و گفت: علیرغم وجود ویروس منحوس کرونا و اختلال در کسب و کارها، نه تنها یک ماه زودتر به هدف پیش بینی شده رسیدیم بلکه توانستیم تا پایان بهمن امسال دو هزار و ۹۰۳ شغل ایجاد کنیم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد رشد را نشان می دهد.
میرشکار با بیان اینکه برنامه ریزی اشتغال مددجویان توسط مراکز کاریابی برای امسال ۳۳۴ شغل بوده است تصریح کرد: تا پایان بهمن ۷ نفر هم بیشتر در کارگاههای تولیدی و مراکز خدماتی استان مشغول به کار شدند که این رقم نشانگر ۱۴۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال است.
مدیرکل کمیته امداد استان قم ضمن قدردانی از همراهی بانک های عامل استان در کاهش فرآیند و سهولت پرداخت تسهیلات به مددجویان این نهاد تصریح کرد: امسال با پرداخت ۶۸۵ میلیارد ریال تسهیلات به دو هزار و ۵۶۲ متقاضی وام اشتغال، ۶۱ درصدی نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم.
وی یکی از دلایل موفقیت این استان در اشتغال و خودکفایی افراد تحت حمایت را بهره گیری از ۴۰۰ راهبر شغلی عنوان و اظهار کرد: این کارآفرینان حرفه ای پس از تأیید توسط این نهاد مددجویان را از زمان دریافت تسهیلات تا فروش محصولات تولید شده آنها هدایت و راهنمایی می کنند.