اکران تئاتر خواهر عشق در قم از ۶ آذر

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: تئاتر خواهر عشق پژوهشی از زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) است و از روز ۶ آذر در تالار مرکزی شهر اکران خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اجرای برنامه‌های هنری در ایام “روز قم”، اظهار کرد: از […]

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: تئاتر خواهر عشق پژوهشی از زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) است و از روز ۶ آذر در تالار مرکزی شهر اکران خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اجرای برنامه‌های هنری در ایام “روز قم”، اظهار کرد: از ۲۳ ربیع‌الاول که به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم با این عنوان نامگذاری شده است، برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده تا نخستین سال نامگذاری این ایام به عنوان “روز قم” گرامی داشته شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم یکی از برنامه‌های هنری این هفته را اجرای تئاتر عنوان کرد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای روز قم با کمک گروه‌های هنری  شهر قم، سازمان فرهنگی برنامه‌ای برای اکران تئاتر خواهر عشق در شهر قم را در دستور کار دارد.

مقیمی با اشاره به محتوا و مفهوم این تئاتر که مرتبط با حضرت فاطمه معصومه(س) است، افزود: تئاتر خواهر عشق پژوهشی از زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) است و از روز ۶ آذر در تالار مرکزی شهر اکران خواهد شد.

وی اذعان کرد: هنرمندان برجسته استان با کارگردانی استاد طاهری در این تئاتر ایفای نقش خواهند کرد و امیدواریم شهروندان با حضور پرشور در این تئاتر فاخر ۱۰ شب از آن بهره‌مند شوند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر مردم‌محوری در دستور کار برنامه‌های سازمان بوده است، خاطرنشان کرد: به همین خاطر جشن‌های محله‌ای را در دستور کار قرار دادیم و تلاش داشتیم مستقیما مردم را درگیر ایام و مناسبت‌های مذهبی و آیینی کنیم.

مقیمی با بیان اینکه برای تکریم مقام شامخ اساتید و هنرمندان قم، برنامه کارگاه خوشنویسی در ایام هفته قم در دستور کار است، اظهار کرد: هنرمندان خطاط از اقصی نقاط کشور در روز یکشنبه سوم آذر ماه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گردهم آمدند و جملاتی و عباراتی را در شان و مقام حضرت معصومه(س) و شهر قم و مباحث فرهنگ شهروندی بر صفحه کاغذ نقش زدند.

وی با اشاره به برنامه سازمان فرهنگی شهرداری برای برگزاری نمایشگاهی از آثار منتخب خطاطان و هنرمندان در هفته قم، گفت: سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری از خطوط و نقش‌های این اساتید مجموعه نمایشگاه و اکران‌های شهری را برنامه‌ریزی خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با تاکید بر اینکه این آثار ارزشمند و فاخر به نظاره عمومی گذاشته خواهد شد، افزود: تلاش داریم همچون سال‌های اخیر کارهای فاخری را ارائه دهیم و در اکران‌های شهری در مناسبت‌های مختلف از آنها استفاده کنیم.