اولويت پليس، نگاه راهبردی به پیشگیری از وقوع جرم است

فرمانده انتظامي استان با بيان اين که پليس قم براي پيشبرد اهداف خود در سال جاري بیش از ۱۰ برنامه و هدف را مشخص کرده است، نگاه راهبردی به پیشگیری از وقوع جرم را از اولويت هاي پليس استان دانست. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار” کاظم مجتبايي” […]

فرمانده انتظامي استان با بيان اين که پليس قم براي پيشبرد اهداف خود در سال جاري بیش از ۱۰ برنامه و هدف را مشخص کرده است، نگاه راهبردی به پیشگیری از وقوع جرم را از اولويت هاي پليس استان دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار” کاظم مجتبايي” در جمع کارکنان فرماندهي انتظامي استان قم ضمن برشماري برنامه ها و اهداف پليس قم در سال جاري، مهم ترین آن را نگاه راهبردی به پیشگیری از جرم يعني تمرکز بر رده‌های اجرایی، افزایش قدرت پاسخگویی در بخش های علمی و عملیاتی و تفهیم قدرت از مسیر هوشمندی و بازدارندگی برشمرد.

فرمانده انتظامي استان قم با تاکيد بر اين که منبع قدرت بايد الهی، عقلانی و حرفه ای و بر اساس عظمت و استدلال پیش برود، تصريح کرد: بايد به صورت راهبردی به پیشگیری از جرم پرداخته شود و اين مهم را با پي گيري در جلسات و کمیسیون‌ها اجرایی خواهیم کرد.

سردار مجتبايي تاکيد کرد: ما به دنبال اقدامات حجمی و هزینه آور نخواهیم بود و تلاش مي کنيم بهترین و مناسب ترین تصمیم را برای تحقق اهداف عملیاتی بکارگیری کنیم.

فرمانده انتظامي استان قم برنامه و هدف دیگر در سال ۹۷ را انضباط فراگیر شامل انضباط ظاهري و معنوي دانست و با اشاره به در پيش بودن کنگره بزرگ نیمه شعبان و مأموريت سنگين پليس، تاکيد کرد: رده هاي مختلف پليس استان اعم از راهنمايي و رانندگي، انتظامي، خدماتي، ‌اطلاعاتي، فرهنگي و اجتماعي از هم اکنون آمادگي تامين امنيت همه جانبه شهروندان و مسافران را داشته باشند.

دستگيري عاملان تخريب خودرو در قم

رئيس پليس امنيت عمومي استان از دستگيري عاملان تخريب خودروها در يکي از محلات در قم خبر داد.

سرهنگ “پيام کاوياني” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: چندي پيش تعدادي از اراذل و اوباش که اقدام به تخريب چندين دستگاه خودرو و ايجاد رعب و وحشت در يکي از محلات قم کرده بودند، بلافاصله موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس امنيت عمومي استان قرار گرفت.

وي گفت: در ادامه با توجه به اهميت و حساسيت موضوع ضمن هماهنگي هاي قضائي و انجام اقدامات پليسي هويت اراذل و اوباش حاضر در صحنه جرم شناسايي و پليس براي دستگيري وارد عمل شده و سرانجام با يک اقدام عملياتي، تمامي افراد دستگير شدند.

سرهنگ کاوياني افزود: در ادامه متهمان پس از تشکيل پرونده به انضمام پرونده متشکله براي انجام مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي و نهايتاً روانه زندان شدند.

رئيس پليس امنيت عمومي استان تاکيد کرد: پليس قم برابر قانون با اهتمام جدي و قاطعيت با افراد هنجار شکن برخورد مي کند.