امسال توجه به تولید آثار دفاع مقدس در اولویت هنرمندان ما قرار دارد

رئیس حوزه هنری استان قم گفت:با توجه به جایگاه بزرگ ونقش ارزنده  استان قم در دوران دفاع مقدس ،امسال توجه به تولید آثار دفاع مقدس در اولویت هنرمندان حوزه هنری  ما قرار دارد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، رئیس حوزه هنری استان قم  صبح امروز در گفتگو با خبرنگار که به مناسبت گرامی […]

رئیس حوزه هنری استان قم گفت:با توجه به جایگاه بزرگ ونقش ارزنده  استان قم در دوران دفاع مقدس ،امسال توجه به تولید آثار دفاع مقدس در اولویت هنرمندان حوزه هنری  ما قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، رئیس حوزه هنری استان قم  صبح امروز در گفتگو با خبرنگار که به مناسبت گرامی داشت هفته هنر انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات حوزه هنری قم برگزار شد اظهار داشت:با توجه به جایگاه بزرگ ونقش ارزنده  استان قم در دوران دفاع مقدس ،امسال توجه به تولید آثار دفاع مقدس در اولویت هنرمندان حوزه هنری  ما قرار دارد.

مجد الدین معلمی افزود:امسال ،سال تولید آثار پرشمار در حوزه دفاع مقدس خواهد بود ودراوایل امسال دوکتاب در حوزه دفاع مقدس تولید وتا پایان امسال  پیش بینی می کنیم که این تعداد به ۱۰کتاب در این حوزه برسد.

وی از برگزاری اولین جشنواره تآتر بچه های مسجد در سال جاری خبر داد وخاطر نشان کرد:با توجه به اینکه ما هم اکنون ۱۰پایگاه تآتر بچه های مسجد در قم تشکیل دادیم،امسال اولین جشنواره تآتر بچه های مسجد با همکاری شهرداری قم ومساجد برگزار خواهیم کرد وطی آن ،هنرمندان آموزش دیده در سطح مساجد ما،هنر خود را در معرض عموم قرار خواهند  داد.

وی با اشاره به اینکه سیاست اصلی ما در حوزه تولید وآموزش است،اظهار داشت:دغدغه اصلی ما تولید نسل جدیدی از هنرمندان است که آموزش های خوبی در رشته هنری خود  دیده باشند.

وی ادامه داد: شهید آوینی  جز پیشگامان نظریه و تولید بودکه امروز مستندات تولیدی این شهید در بحث دفاع مقدس در دانشگاه ها تدریس می شود.

رئیس حوزه هنری استان قم با اشاره به اینکه باید قدردان گذشتگان باشیم که هنر را در قم زنده نگهداشته اند، گفت: استان قم در عرصه هنر ۴شهید در ایام دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

وی عنوان داشت:شهید ملک لو از شهدای هنرمندی است که در ایام دفاع مقدس روزها به مبارزه می پرداخت و شب ها در صحنه تئاتر حاضر میشد و شهید احمدی مقدم از دیگر شهدای هنرمند است که کار موسیقی انجام می داد.

معلمی اضافه کرد: شهید رضا منتظری و شهید بدافشان از دیگر شهدای هنرمند استان قم می باشد؛ استان قم در بحث هنر همیشه در کشور افتخار آفرین بوده است.

وی با اشاره به اینکه قم در هر جایگاه عرصه هنر درخشان می باشد، گفت: استان قم در رشته گرافیک در سطح بین الملل و در بحث شعر و داستان در کشور در حال درخشش می باشد.

رئیس حوزه هنری استان قم با اشاره به تئاتر در قم ، ابراز داشت:تئاتر از قدیم الایام در قم وجود داشته است و از طرفی هم تئاتر آئینی از قم شکل گرفت و در کشور رونق پیدا کرد.

وی افزود: استان قم در حوزه فیلم هنوز به آن جایگاه ملی خود نرسید است که باید بسیار تلاش کنیم.

معلمی با اشاره به آسیب های حوزه هنر قم خاطرنشان کرد: مشکل عمده ای که در استان قم وجود دارد و باعث نگرانی شده است وجود شکاف نسلی است، باید برای تربیت نسل جدید تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی عنوان داشت:کوچ گرایی و نبود زیرساخت هنر قم از دیگر آسیب های استان قم می باشد البته بازگشایی تالار مرکزی شهر خبر خوبی بود .

رئیس حوزه هنری استان قم با اشاره به عدم اهتمام برای فعالیت های فرهنگی در فضای فرهنگی باعث نگرانی است، افزود: در تمام نقاط محروم قم که آسیب های اجتماعی وجود دارد ما فضا برای انجام کار فرهنگی داریم اما این فضا به دلایلی در اختیار ما نیست.

وی اضافه کرد: سیاست اصلی حوزه هنری تولید و آموزش می باشد و ما کاری به نظارت و مجوز و غیره نداریم و همچنین تولید و آموزش کاری است زمانبر که نیازمند سرمایه گذار می باشد.

معلمی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم نسل جدیدی از هنرمندان متعهد به انقلاب و مردم را گام به گام تربیت کنیم تا اصول حرفه ای شوند.