اقدامات پيشگيرانه جهت جلوگيري ازوقوع سيلاب درقم انجام شده مردم نترسند

استاندار قم با بيان اينكه اقدامات پيشگيرانه جهت جلوگيري از وقوع سيلاب در قم انجام شده است گفت: انشاالله با توجه مردم به هشدارهاي ستاد مديريت بحران مشكلي پيش نخواهد آمد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استاندار قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم دوشنبه شب از بستر رودخانه قمرود، […]

استاندار قم با بيان اينكه اقدامات پيشگيرانه جهت جلوگيري از وقوع سيلاب در قم انجام شده است گفت: انشاالله با توجه مردم به هشدارهاي ستاد مديريت بحران مشكلي پيش نخواهد آمد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استاندار قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم دوشنبه شب از بستر رودخانه قمرود، روستاي قلعه چم بخش سلفچگان، كانال آب پرديسان و روستاي خورآباد بخش كهك به منظور بازرسي از اقدامات پيشگيرانه در زمينه ي سیلاب بازديد كرد.
سرمست سپس با حضور در ورزشگاه شهید حيدريان و سالن نمايشگاه دائمي شهر قم در جريان وضعيت اسكان مسافرين در مكان هاي سرپوشيده قرار گرفت.
استاندار قم در حاشيه اين بازديدها با اشاره به اقدامات ستاد مديريت بحران استان قم در پيشگيري از خسارات ناشي از بارش شديد باران گفت: رودخانه قمرود در داخل شهر قم، با توجه به سوابقی که در گذشته وجود داشته است، به طور کامل از وسایل نقلیه تخلیه شده است.
وی با اشاره به آمادگی کامل تمام دستگاه های امداد رسان و خدمات رسان در سطح استان خاطرنشان کرد: مرخصي مديران ستادي استان لغو شده و با وجود تلاش هاي صورت گرفته، وضعيت شهر قم در حالت عادي است.
استاندار قم با اشاره به آمادگی کامل دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها و روستاییان تصریح کرد: فرماندار قم مدیریت بحران بخش کهک را برعهده دارد.
وی همچنين از مردم خواست تا به هشدارهای مدیریت بحران و نیز به هشدارهایی که توسط رسانه ها داده می شود، توجه لازم و کافی را داشته باشند و از توقف در مسیر رودخانه ها و مناطقی که امکان سیلاب وجود دارد، خودداری کنند.
مقام عالي دولت در استان در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به پارك بعضي خودروهاي سنگين در پاركسوار شمالي رودخانه قمرود اظهار كرد: از طريق پيامك به صاحبان خودروها هشدار لازم جهت انتقال خودروي شان داده شده است.