افزایش ۴۳ درصدی سایت های BTS نسل ۳و۴ تلفن همراه در قم

 مدیر مخابرات منطقه قم از افزایش ۴۳ درصدی سایت های BTS نسل ۳و۴ تلفن همراه در یکسال گذشته خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سید اسد الله  دهناد با اشاره  به اینکه افزایش BTS های G4 و G3    از سیاستهای شرکت ارتباطات سیار کشور است گفت: در این راستا در یکسال گذشته ، […]

 مدیر مخابرات منطقه قم از افزایش ۴۳ درصدی سایت های BTS نسل ۳و۴ تلفن همراه در یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سید اسد الله  دهناد با اشاره  به اینکه افزایش BTS های G4 و G3    از سیاستهای شرکت ارتباطات سیار کشور است گفت: در این راستا در یکسال گذشته ، تعداد سایتهای مرتبط با افزایش ۴۳ درصدی از ۴۲۶ سایت به ۶۰۸ سایت رسیده است.

وی خاطر نشان کرد که این در حالی است که تعداد سایتهای G2 هم هفت درصد افزایش داشته و از ۴۱۷ به ۴۴۷ سایت رسیده است.

مدیر مخابرات منطقه قم در ادامه به افزایش پورتهای منصوبه دیتا در اردیبهشت امسال در مقایسه با پایان سال ۹۵ خبر داد و افزود: تعداد پورتهای منصوبه دیتا در این مدت بیش از هفت درصد افزایش یافت و از ۱۱۸ هزار به ۱۲۷ هزار رسیده است ضمن اینکه تعداد پورتهای دایر شده با حدود ۵ درصد افزایش از ۹۴ هزار به ۹۸ هزار رسیده است.

 

تا کنون ۲۶۰۰ مشترک مخابرات منطقه قم از سرویس جدید VDSL در قم بهره مند شده اند.

مدیر تجاری مخابرات منطقه قم با بیان اینکه سرویس جدید VDSL به تازگی راه اندازی شده ، از استقبال شهروندان قمی از این سرویس سخن گفت و افزود: در این مدت کوتاه، تاکنون ۲۶۵۶ سرویس VDSL در شهر قم نصب که ۷۰۰ مورد آن نیز دایر شده است.

به گفته محمد سعدی VDSL نوعی سرویس اینترنت پرسرعت است که قادر به ارائه سرعت ۵۲ مگابیت در ثانیه برای ارسال اطلاعات از اینترنت به کاربر و ۱۶ مگابیت در ثانیه برای ارسال اطلاعات کاربر به اینترنت است.

وی سرعت بسیار بالای این سرویس جدید را در مقایسه با ADSL مورد توجه قرارداد و گفت: حداکثر سرعت دانلود اطلاعات در سرویس ADSL هشت مگابیت در ثاینه و سرعت آپلود اطلاعات از کاربر به اینترنت ۸۰۰ کیلو بیت در ثانیه است به همین جهت سرویس VDSL خدمات بسیار بهتری را به مشترکان ارائه میکند.

مدیر تجاری مخابرات منطقه قم با اشاره به اینکه ۱۲۸ روستای استان از ADSL بهره مند هستند خاطرنشان کرد، واگذاری VDSL به روستاها نیز امکان پذیر است.

در پایان با اشاره به اینکه هم اینک تعداد ۹۶ هزار مشترک اینترنت پرسرعت مخابرات هستند گفت : واگذاری سرویس VDSL به مشترکینی که نزدیک به مراکز مخابراتی مستقر هستند ارائه میشود.