اسکان ۳۰ درصد از جمعیت قم در بوستان ها و پارک ها هنگام وقوع بحران

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با بیان اینکه هم اکنون امکان اسکان اضطراری ۱۷ درصد از شهروندان شهر در بوستان‌ها و پارک‌ها وجود دارد، بیان کرد: در افق ۱۴۰۴ هدفمان رسیدن به اسکان ۳۰ درصد از جمعیت خانوارهای قم در هنگام بحران در این اماکن است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم […]

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با بیان اینکه هم اکنون امکان اسکان اضطراری ۱۷ درصد از شهروندان شهر در بوستان‌ها و پارک‌ها وجود دارد، بیان کرد: در افق ۱۴۰۴ هدفمان رسیدن به اسکان ۳۰ درصد از جمعیت خانوارهای قم در هنگام بحران در این اماکن است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سید امیر سامع در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم با اشاره به لزوم تدوین نقشه راه برای اسکان اضطراری مردم در شهر قم، اظهار کرد: باید نقشه راهی در این خصوص تدوین شود.
وی افزود: تعدادی از بوستان‌های شهر قم با رویکرد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل احداث شدند، در این بوستان‌ها سکوها و زیرساخت‌هایی همچون سرویس بهداشتی وجود دارد، البته به برق اضطراری در بوستان‌های قم نیاز داریم.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم ادامه داد: هم اکنون امکان اسکان اضطراری ۱۷ درصد از شهروندان شهر در بوستان‌ها و پارک‌ها وجود دارد که در افق ۱۴۰۴ هدفمان رسیدن به اسکان ۳۰ درصد از جمعیت خانوارهای قم در هنگام بحران در این اماکن است، در این راستا باید بوستان‌ها و پارک‌ها را در مناطق مختلف شهر قم به خصوص منطقه یک توسعه دهیم.
سامع افزود: هم اکنون دو هزار و ۲۴ سکو برای اسکان اضطراری در بوستان‌های شهر قم وجود دارد که در افق ۱۴۰۴ به ۳۵۷۳ سکو می‌رسد، البته امکان اسکان اضطراری در زمین‌های خالی و ورزشگاه‌ها نیز وجود دارد، در خوشبیانه ترین حالت امکان اسکان اضطراری ۶۲ درصد از شهروندان شهر قم در بحران‌ها وجود دارد.
وی ایجاد سامانه هشدار سریع زلزله در شهر قم را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مطالعه برای ایجاد این سامانه شروع شده است، براساس مطالعات امکان اجرای سامانه در قم وجود دارد، حدود ۱۴ ایستگاه برای فعالیت شتاب نگار زلزله در قم نیاز است که دو ایستگاه هم اکنون وجود دارد.
منبع خبر: اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم