استشمام  انواع عطرها وخواص درمانی  آن بر روح وجان

استشمام  هرنوع عطری برای انسان ها وخواص درمانی  وخاطره انگیز خاصی دارد وبوییدن هر عطری برای هر انسانی ،تداعی کننده خاطرات خاصی هست که هرگاه انسان آن را استشمام کنند،آن خاطرات فیلم وار از ذهنش خواهد گذشت. پایگاه خبری رهپویان قم ،حسین کبابی : استشمام  هرنوع عطری برای انسان ها وخواص درمانی  وخاطره انگیز خاصی […]

استشمام  هرنوع عطری برای انسان ها وخواص درمانی  وخاطره انگیز خاصی دارد وبوییدن هر عطری برای هر انسانی ،تداعی کننده خاطرات خاصی هست که هرگاه انسان آن را استشمام کنند،آن خاطرات فیلم وار از ذهنش خواهد گذشت.

پایگاه خبری رهپویان قم ،حسین کبابی : استشمام  هرنوع عطری برای انسان ها وخواص درمانی  وخاطره انگیز خاصی دارد وبوییدن هر عطری برای هر انسانی ،تداعی کننده خاطرات خاصی هست که هرگاه انسان آن را استشمام کنند،آن خاطرات فیلم وار از ذهنش خواهد گذشت.که سعی نمودیم در این گزارش  به بیان نام برخی از عطرها ونام تجاری آنها وخواص وبویایی آنها بپردازیم.

استشمام عطر گل محمدی وخواص باور نکردنی ان در درمان افسردگی

دیر گروه علوم پزشکی مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: استشمام عطرگل محمدی و گلاب در درمان افسردگی نقش عمده‌ای دارد.

دکترمریم نواب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه در طب سنتی ایران استشمام عطرگل محمدی و گلاب در درمان افسردگی نقش عمده‌ای دارد، گفت: عطرگل محمدی از بهترین عطرها و دارای خواص زیادی است که مهم‌ترین آن غم‌زدا بودن آن است‌.

دستیار تخصص طب سنتی ایران ادامه داد: از قدیم بین ایرانیان مرسوم بوده که در عزاداری‌ها خرما پخش می‌کردند و گلاب بر سر و صورت مردم می‌پاشیدند در همین راستا به بیمار توصیه می‌شود که شب‌ها هنگام خواب کاسه‌ای از گلاب یا پارچه آغشته به گلاب کنار سر خود گذاشته به صورتی که بوی آن را استشمام کند، انجام این کار علاوه بر درمان افسردگی باعث می‌شود که بیمار خواب راحتی داشته باشد.

عطر ورسوز یا ورسوس

توضیحات عطر زنانه ورساچه ورسوس Versace Versus:

عطر Versus  از برند ورساچه همنام با عطریست که در سال ۱۹۹۲ وارد بازار شد.

اما این بار با رنگ و بویی شاداب تر, جوان تر, مهیج تر و با رایحه ای شگفت آور, هیجان انگیز و استثنایی که با

ماندگاری خارق العاده و رایحه ای رمانتیک هر کسی را مجذوب می کند.

ورسوس عطری زنانه   با ویژگی های زنانگی و بسار جذاب و رمانتیک است.

این محصول یک انرژی خالص است که در گروه بویایی گلی میوه ای دسته بندی می شود.

Versace Versus با رایحه ملایم   برای استفاده در چهارفصل مناسب است.

ورسوزمردانه

ادکلن مردانه ی ورساچه ورسوز اومو در سال ۱۹۹۱ توسط کمپانی  Versace با داشتن رایحه ای ملایم و تلخ روانه ی بازار شد . لازم به ذکر است که رایحه ی مرکباتی – چوبی و هوشمندانه ی این ادکلن مردانه آن را به محصولی لذت بخش و جذاب تبدیل کرده است . بیشترین ترکیباتی که عطر ورساچه ورسوز اومو را شامل می شوند عبارتند از : اسطوخودوس ، لیمو ، چوب رُز برزیلی ، میخک صد پر ، عنبر ، لیمو ترش ، وانیل ، گل یاسمن ، چوب صندل ، هلو ، گشنیز ، دانه ی تونکا و …..

عطر ایفوریا

عطر ایفوریای زنانه   با غلظت ادوپرفیوم که در ایران به اشتباه با غلظت و نام ادکلن ایفوریا کالوین کلین  و یا ایفوریا صورتی شناخته می‌شود، توسط Dominique Ropion و Carlos Benaim و Loc Dong طراحی گردید و شرکت کالوین کلین در سال ۲۰۰۵ آن را تولید و معرفی کرد.

عطرمحبوب بانوان:

یکی از عطرهایی که بیشتر بانوان از آن استفاده می‌کنند و بی شک پرفروش ترین محصول این برند به حساب می‌آید. عطری که پس از ورود به بازار، استقبال بسیار زیادی از آن شد و به سرعت توانست مخاطبان بسیاری را جذب خود نماید.

نت ها ورایحه ایفوریا

هرم بویایی عطر ادوپرفیوم ایفوریا کالوین کلین زنانه در نت ابتدایی با رایحه‌ی انار آغاز می‌گردد، سپس در نت میانی با رایحه‌ی نیلوفر آبی و ارکیده ادامه می‌یابد و در نت پایانی بنفشه، عنبر، مشک و چوب ماهون تکمیل کننده‌ی رایحه‌ی این عطر زنانه می‌باشند. این عطر در گروه بویایی گلی قرار می‌گیرد.

ویژگی های این عطر

ایفوریا کالوین کلین زنانه با طبیعت ملایم و طعم شیرین  گزینه‌ای مناسب برای استفاده در فصول سرد می‌باشد، این رایحه از پخش بوی عالی و ماندگاری خوبی برخوردار است. طبق آمار به دست آمده از کاربران جهانی سن پیشنهاد شده برای مخاطبان این عطر زنانه بالای ۲۲ سال می‌باشد، اما در کشورهای مختلف سنین علاقمند به این رایحه متفاوت است و در میان جوانان نیز محبوب است و حتی در کشورهای عربی و ایران بیشترین مخاطب را در میان بانوان دارد.

عطر وادکلن  بلک افغان

عطر مردانه و زنانه‌ی بلک افگانو ناسامانو با غلظت اکستریت د پرفیوم که در ایران به اشتباه با غلظت و نام ادکلن بلک  افغان  شناخته می‌شود توسط عطرساز مشهور و صاحب برند ناساماتو آقای الساندرو گوالتیری در سال ۲۰۰۹ طراحی و معرفی شد که از رایحه‌ای گرم و تلخ و ماندگاری بسیار خوبی برخوردار است

رایحه بلک افغان

هرم بویایی عطر  بلک افگانو در نت ابتدایی با رایحه‌ی شاهدانه و رایحه‌های سبز آغاز می‌گردد، سپس در نت میانی با رایحه‌ی رزین (نوعی صمغ)، نت‌های چوبی، قهوه و تنباکو ادامه می‌یابد و در پایان چوب آگار(عود) و بخور خوشبو تکمیل کننده‌ی رایحه‌ی این عطر مردانه و زنانه می‌باشند.

توضیحات عطر مردانه کاپیتان بلک captain black:

عطر مردانه کاپیتان بلک captain black عطری با رنگی مشکی روشن مایل به قهوه ای  که کمی غلیظ می باشد و بوی شناخته شده ای دارد

این محصول از ترکیب توتون و گیاهان جنگلی درست شده است که در زمان قدیم و حال از فروش خوبی برخوردار می باشد

و رایحه خاطره انگیزی  را در شما به وجود می آورد.

این محصول از ماندگاری و پخش بویی بالا برخوردار است،

که چه بسا با بو کردن این محصول عاشق آن شده و در سبدخرید عطر   همیشگی شما قرار بگیرد.

عطر وادکلن تق هرمس

تق هرمس با غلظت ادوتویلت که در ایران به اشتباه با غلظت و نام عطر ادکلن تق هرمس   یا تِره شناخته می‌شود به سفارش شرکت در سال ۲۰۰۶ طراحی و معرفی شد.

نت های رایحه ای تق هرمس

هرم بویایی عطر   ادوتویلت تق هرمس در نُت ابتدایی با رایحه ی پرتقال و گریپ فروت آغاز می شود  سپس در نُت میانی با رایحه ی فلفل و شمعدانی ادامه می یابد و در انتها نعناع هندی ، چوب سرو ، خس خس و بنزوئین تکمیل کننده ی رایحه ی این عطر مردانه می باشند. این عطر توسط Jean-Claude Ellena طراحی گردید و در گروه بویایی چوبی مرکباتی قرار دارد.

ویژگی های عطر تق هرمس

عطر تق هرمس   مردانه با طبیعت ملایم و طعم ترش و کمی تلخ گزینه‌ای مناسب برای استفاده در فصول سرد می‌باشد، این رایحه از پخش بو و ماندگاری خوبی برخوردار است. طبق آمار به دست آمده از کاربران جهانی سن پیشنهاد شده برای مخاطبان این عطر   مردانه بالای ۲۵ سال می‌باشد، اما در کشورهای مختلف سنین علاقمند به این رایحه متفاوت است و در میان نوجوانان نیز محبوب است.

 

عطر اونتوس زنانه

کرید اونتوس زنانه با غلظت ادوپرفیوم که در ایران به اشتباه با نام و غلظت ادکلن گرید عطر اونتوس زنانه شناخته می‌شود. پس از موفقیت بزرگ طراحی و ساخت اونتوس مردانه در سال ۲۰۱۰ و استقبال بی نظیری که از این عطر شد، کمپانی کرید تصمیم به طراحی و تولید نسخه زنانه اونتوس گرفت و در ژوئن سال ۲۰۱۶ معرفی گردید. کرید تنها برند خصوصی و لوکس عطر و ادکلن در جهان است که در سال ۱۷۶۰ تاسیس و نسل به نسل منتقل شده است. کمپانی عطر و ادکلن کرید به بیش از ۱۰ خاندان سلطنتی و مردم ثروتمند دنیا بیش از ۲۵۰ سال سرویس دهی کرده است. اکنون این شرکت عطر و ادکلن سازی توسط نسل ششم خانواده یعنی اُلیور کرید و پسرش اِروین اداره می‌شود.

البته اونتوس هم برای مردان مناسب است وهم زنان.

نت های رایحه این عطر

هرم بویایی عطر اونتوس زنانه در نت ابتدایی با رایحه‌ی ترنج، فلفل صورتی، سیب سبز، لیمو ترش، بنفشه و نعناع هندی آغاز می‌گردد، سپس در نت میانی با رایحه‌ی مشک، چوب صندل، رز و بوته جاوی ادامه می‌یابد و در نت پایانی هلو، یلانگ یلانگ، یاس بنفش، انگور سیاه و عنبر تکمیل کننده‌ی این عطر زنانه می‌باشند.

عطر ادونچر

عطر ادکلن امپر اپیک ادونچر ، دارای سبک چوبی ، تند و تلخی است که آن را غالبا از چرم ، سدر و نعناع هندی موجود در ترکیباتش حاصل می کند . این عطر دارای رگه های از ترشی ماندارین ، لیمو و گریپ فوروت نیز بوده و بسیار فریبنده و اغوا کننده می باشد . این محصول همانطور که از نامش پیداست حس ماجراجویی را در شما تحریک می کند . . وقتی تنها چند قطره از اپیک ادونچر را اسپری کنید، بوی ناب چرم، گرمای عنبر و خنکی گل‌سنگ به خوبی به مشام می‌رسد. کم‌کم و با گذشت زمانی بوی سحرآمیز پاتچولی، سدر، اسطوخودوس و خنکی آشنای ریحان احساس ماجراجویی مرموزی را به شما القا خواهند کرد. وقتی نت‌های میانی جا افتادند، نوبت به بازی تلخ و شیرین ترخون و پرتقال می‌رسد. بدون شک داشتن این عطر برای شما خاطرات بسیاری را خواهد ساخت.

  • رایحه اولیه : ماندارین ، لیمو ، گریپ فوروت ، درمنه
    رایحه میانی : اسطوخودوس ، ریحان ، نعناع هندی ، سدر

رایحه پایه : عنبر ، چرم ، گلسنگ

عطر لجند

عطر لجند یا لجند مونت بلک  دارای رایحه ای جذاب و ماندگار و خیره کننده می باشد.

این عطر با  و ملایم رایحه گرم  مناسب چهار فصل سال است.

عطر فوق یک عطر کلاسیک و عالی است، که خود توانسته در سال های اخیر از محبوبیت و فروش بالایی در بین سایر عطرها برخوردار شود.

عطر لجند مونت بلان بهترین هدیه برای زوج های ایرانی می باشد.

این عطر فوق العاده و شگفت انگیز رایحه ای ماندگار دارد و می تواند به راحتی اطرافیانتان را جذب نماید.

عطر کول واتر

عطر ادکلن دیویدوف کول واتر مردانه توسط شخصی به نام    Pierre Bourdon با رایحه ای خنک و تند مخصوص فصول گرم سال روانه ی بازار گردید . از جمله مواد بکار رفته در ترکیب آن می توان به نت های سبز و چوبی ، رزماری ، آب دریا ، نعناع ، گل یاس و بهار نارنج اشاره کرد . این عطر برای روزهای تابستانی و بهاری پیشنهاد می‌شود. کول واتر بوی تندوتیزی دارد و از همان آغاز ورود به بازار، به‌سرعت جای خود را در دل عطربازها پیدا کرد. روی بطری این عطر خنک، نشان دیویدوف و در پایین آن، نام کول واتر را مشاهده می‌کنید که با رنگ سفید کار شده است. بطری به رنگ آبی و یادآور حال‌وهوای آب‌های عمیق اقیانوسی است. در بطری با رنگ مشکی و جذابش، هماهنگی رنگی خوبی با رنگ آبی بطری ایجاد کرده است. پس از اولین اسپری از کول واتر روی پوست و محل نبضتان متوجه بوی آب دریا، گیاهان سبز، نعناع، اسطوخودوس و رزماری خواهید شد. این ترکیب تند و شیرین، انرژی و هیجان را در شما بالا خواهد برد. پس از مدتی طولانی، این نت‌ها جای خود را به نت‌های میانی خواهند داد. نت‌های میانی از ترکیب چوب صندل، گل یاسمین، شکوفه‌ی پرتقال و گل شمعدانی تشکیل ‌شده‌اند. این ترکیب شیرین، شادی و نشاط را به شما هدیه می‌کند. پس از مدتی طولانی، نت‌های پایانی با وجود مشک، چوب سدر، خزه‌ی اوک‌موس، عنبر و تنباکو جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. این نت‌ها علاوه‌بر تثبیت تاثیر نت‌های قبلی، تمرکز و اعتمادبه‌نفس ویژه‌ای به شما می‌دهند.

  • رایحه اولیه : آب دریا ، نعناع ، نت های سبز رنگ ، اسطوخودوس ، گشنیز ، رزماری ، کالون
    رایحه میانی : چوب صندل ، گل یاس ، بهار نارنج ، گل شمعدانی
    رایحه پایه : مشک ، گلسنگ ، سدر ، تنباکو ، عنبر

عطر ویکتور

عطر مردانه ویکتور ادو پرفیوم توسط شرکت ایرانی ژک ساف در سال ۲۰۱۵ عرضه شده است. عطر ویکتور رایحه تندی دارد و برای استفاده آقایان در مراسم رسمی و میهمانی ها کاربرد دارد. نت های آغازین لیمو، پرتقال ماندارین و نارنج با بوی مرکباتی و شیرین خود خاصیت فرح بخشی دارند. نت های میانی هل، گل یاسمین و سوسن هیجان آور می باشند و نت های پایه دارچین، جوز هندی، عنبر و مشک، ترکیبی تند شرقی را تشکیل میدهند که انرژی و هیجان بالایی را برای شما بهمراه خواهند داشت.

عطرمحمدی لاهوری

عطر قدیمی محمدی لاهوری محصول شهر لاهور از کشور پاکستان است.

کیفیت عطر لاهوری نسبت به قیمتی که دارد مناسب است..

از کاربردهای عمده عطر لاهوری استفاده در مجالس مذهبی،  و ….

گل محمدی به “طلای معطر” معروف است.

گل محمدی در اسلام نیز جایگاه بسیار ویژه ای دارد و نام خود را از پیامبر بزرگوار این دین مقدس گرفته است.

اسانس گل محمدی ماده اصلی صنایع عطرسازی و داروسازی است.

که در سالهای اخیر محققان کشور با طراحی و ساخت نیمه صنعتی دستگاه تولید اسانس

اولین نمونه گل محمدی ایرانی استاندارد را تولید کردند که به تایید صنایع عطر سازی فرانسه رسید.

بسیاری از فعالان در عرصه صنایع عطرسازی اسانس گل محمدی را مهمترین ماده اولیه این صنعت می دانند.

بخش اعظم اسانس گل محمدی تولید شده در دنیا به دلیل داشتن عطر و بوی بسیار خوش و قیمت بسیار بالا

در صنعت عطرسازی برای تهیه عطرهای گران قیمت مصرف می شود.

عطر تامی جیمز یاجینز:

عطری مردانه جذاب بارایح های میوه های فصل است.

عطر  تامی جینز ساخته شده است از ترکیب پرتقال ، نارنگی و گریفوریت برند تامی هیلفیکر.

 

عطر گود گرل:

عطر گود گرل  یکی از عطرهای بسیار شیک و لوکس از برند معروف آمریکایی کارولینا هررا  می باشد. این زنانه ومردانه خوشبو  در سال ۲۰۱۶ با رایحه ی شیرین و گرم برای فصل های سرد سال به ویژه زمستان طراحی و تولید شده است. طراحی عطر گود گرل بسیار زیبا و خاص می باشد و می توان گفت که تنها عطر موجود در بازار با طرح کفش پاشنه بلند می باشد.

عطر گود گرل  از برند کارولینا هررا  یک عطر شیک   با رایحه های خاص است که برای به چالش کشیدن بازار عطر و ادوکلن زنانه طراحی و تولید شده است.

عطر زنانه گود گرل یک عطرشیک  با طراحی خاص است که توسط یک عطرساز کاربلد و مشهور در سال ۲۰۱۶ تولید شده است. نت هایی که در این عطر زنانه ومردانه  خوشبو  بکار رفته اند عالی هستند و نوع عطر گود گرل، ادو پرفیوم است که قدرت ماندگاری و پراکندگی بسیار خوبی دارد

عطرساواج دیور

برند: دیور

فلفل سیچوان، آمبروکسان و ترنج در دیور ساوج.

ساوج یکی از جدیدترین محصولات برند مطرح کریستین دیور در زمینه عطر و ادکلن است. این محصول نامی برگرفته از چند سری از محصولات قبلی دیور را بر خود داشته با این تفاوت که پسوند یا پیشوندی ندارد. ساوج رایحه‌ای معتدل و چهارفصل دارد و می‌توان آن را در طول سال استفاده کرد.

دیور ساوج در سال ۲۰۱۵ توسط خانه ادکلن سازی کریستین دیور تولید شده

 

عطر اسکالیپچر

عطراسکالیپچر یک عطری نسبتا قدیمی اما پرطرفدار که مشتریان خاص و قدیمی خود را دارد.

این عطر کلاسیک به قدری خوشبو می باشد که با یک بار بو کردن آن را پسند می کنید.

این محصول همیشه از کیفیت خوبی برخوردار بوده و هست که برای هر چهار فصل سال پیشنهاد می شود.

پخش بوی عطراسکالیپچر   آنقدر بالاست که هنگام اسپری کردن روی لباس با تغییر

نت ها رو به رو می شوید و این باعث لذت بردن شما و اطرافیانتان از عطر  می شود.

این محصول اعتماد به نفس را در شما دو چندان می کند

این عطر اسپرت  به خاطر داشتن قیمتی مناسب، کیفیتی بالا، پخش بویی بالا و دلنشینی

دارد.

گرد آوری:حسین کبابی